Skip to content

משפחת השופט: הציבור מוזן במידע מעוות, פוגעני ולא מדויק

יועץ התקשורת של השופט החשוד בהכאת ילדיו פרסם הערב מכתב מטעם משפחת של השופט. זו מבקשת מהתקשורת ומהציבור לזכור כי "מדובר באבא, אימא, ילדים, סבא וסבתא, שרואים ושומעים את כל שמתפרסם בכלי התקשורת, ולגלות את מידת האחריות הראויה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכתב בשם משפחת השופט החשוד בהכאת ילדיו, פורסם הערב (מוצ"ש) באמצעות יועץ התקשורת של השופט. נכתב בו: "נדהמנו לראות ולשמוע שיש מי שגוזר את דינו של השופט בלי שיש בידיו בדל מידע על הפרשה, תוך הישענות על מידע מעוות, פוגעני ולא מדויק". בני המשפחה מבקשים להדגיש כי השופט מעולם לא נשלח לסדנה לטיפול באלימות, שירות הרווחה לא ביקר בביתו ועוד לפני החקירה הוא החל בטיפול וייעוץ פסיכולוגי מיוזמתו האישית. כך לפי ההודעה.

לבני המשפחה בקשה מפורשת: "אנו עוברים תקופה מטלטלת וקשה ביותר. נדע להתמודד איתה, חרף כל הקשיים. אנו מבקשים, בכל לשון של בקשה, לא לשכוח שמדובר באבא, אימא, ילדים, סבא וסבתא, שרואים ושומעים את כל שמתפרסם בכלי התקשורת, ולגלות את מידת האחריות הראויה".  

נדרשו בירורים נוספים. סגן היועץ המשפטי שי ניצן (צילום: יו טיוב)
נדרשו בירורים נוספים. סגן היועץ המשפטי שי ניצן (צילום: יו טיוב)

לגבי הילדים נכתב: "הילדים מתפקדים ברמה גבוהה ולא התקבל כל דיווח מאנשי המקצוע המלווים את המשפחה על אירועים חריגים כלשהם".

שלוש שנים לאחר קבלת התלונה, הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למשטרה בשבוע שעבר לחקור באזהרה את השופט החשוד. ההחלטה התקבלה לאחר עיכוב ממושך וככל הנראה התקבלה בעקבות החשיפה בתקשורת והלחץ בעקבות הביקורת הציבורית שהתלוותה לחשיפת הפרשה. לפי משרד המשפטים, הסיבה להשהיה הייתה בין היתר גם בשל "תקלה משרדית", ועניין זה יטופל כדי שלא יישנה.

במשך כל השנים המתינו חוקרי משטרת ישראל לאישורו של היועץ כדי לעמת את השופט עם החשדות נגדו. ככל הידוע, החוקרים כבר גבו עדויות מהילדים ואף תחקרו את גרושתו של השופט, אולם למרות החשד הסביר כלפיו לא התאפשר לחקור אותו עד לאישור של היועץ-המשפטי לממשלה, בשל היותו שופט מכהן.

שי ניצן, סגן היועץ המשפטי לממשלה, הסביר הערב כי היועץ המשפטי לא נענה לבקשה לחקור והשהה את החלטתו כי רשויות הרווחה נדרשו לבצע בירורים נוספים הנוגעים למשפחה ולילדים. היה עליהם לבדוק את המצב העדכני של מרקם היחסים בבית המשפחהבהודעת משרד המשפטים, שהועברה בשבוע שעבר, נאמר כי "לאחר ששקל את מכלול נסיבות העניין, לרבות אלה הכרוכות בסיטואציה משפחתית מורכבת ורגישה זו, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירתו של השופט באזהרה". ניצן הוסיף, שצריך לזכור כי שיקולים של טובת הילד תמיד נבחנים בהכרעה שיפוטית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן