Skip to content

עוד שבועיים לנתניהו, לנסות ולהרכיב ממשלה. ייפגש היום עם בנט

"יש החרמה של ציבור במדינת ישראל – וזה לא מתאים להשקפתי, אומר נתניהו. "בנט הקריב את עתיד ההתיישבות על מזבח שנאת החרדים", כתב השר אלי ישי בעמוד הפייסבוק שלו. נפתלי בנט בתגובה: "מי שפתח בחרמות זה הליכוד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש היום עם נפתלי בנט. זאת לאחר שקיבל אמש, כצפוי, ארכה של שבועיים נוספים, מנשיא המדינה, כדי לנסות ולהרכיב קואליציה ולאחר חילופי האשמות קשים בינו לבין בנט ומפלגת "הבית היהודי".

במעמד הרשמי, שבו קיבל מהנשיא את הארכה הנוספת – טען ראש הממשלה כי הסיבה העיקרית שמנעה ממנו להרכיב ממשלה, היא החרמות על הציבור החרדי. נתניהו גם תקף את מפלגת הבית היהודי, על סירובה לאפשר את כניסת המפלגות החרדיות לקואליציה. דבריו גררו מלחמת הכל בכל, מעל דפי הפייסבוק, מצד נפתלי בנט, אורי אריאל, השר אלי ישי – ואחרים.

"האתגרים מחייבים איחוד כוחות ולא פילוג כוחות". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"האתגרים מחייבים איחוד כוחות ולא פילוג כוחות". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"בארבעת השבועות האלה ביקשתי להקים ממשלה רחבה, ככל שניתן, למען מדינת ישראל", אמר נתניהו לנשיא פרס. "אנחנו התקדמנו הרבה בנושאים מדיניים, בנושאים כלכליים וגם בנושא השוויון בנטל. אני חושב שאנחנו קרובים להבנות בכל התחומים הללו. יותר מכך, אני חושב שהציבור החרדי מוכן לקבל את ההבנות הללו והסיבה העיקרית שלא סיימתי להקים את הממשלה עד היום זו הסיבה שאני אומר אותה בצורה הכי גלויה והכי פשוטה: יש חרמות.

"יש החרמה של ציבור במדינת ישראל – וזה לא מתאים להשקפתי", המשיך נתניהו ואמר. "אני עושה ככל יכולתי כדי לאחד את העם. אני חושב שאנחנו כיהודים סבלנו חרמות. אנחנו יודעים שכמחרימים את מדינת ישראל בפורומים הבינלאומיים, אנחנו מזדעקים – ובצדק. כשמחרימים סחורות של המתיישבים ביהודה ושומרון אנחנו מזדעקים בצדק – ומי שצריך להבין את זה יותר מכל, זה ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, שעובר חרמות יומיומיות. לכן, בהשקפה שלי, בהיסטוריה שלנו, עברנו הרבה טרגדיות כתוצאה משנאת חינם ומריב אחים.

"היום כשאנחנו מסתכלים סביבנו, אנחנו רואים את האתגרים האדירים", אמר נתניהו לנשיא פרס. "מי כמוך יודע מהם: אתגרים ביטחוניים, ניהול של אתגר מדיני אחראי. האתגרים הללו לדעתי מחייבים איחוד כוחות ולא פילוג כוחות. ולכן אני רוצה להשתמש בימים הקרובים ניסיון נוסף להביא לממשלה רחבה. אני מקווה שמנהיגי המפלגות יגלו אחריות – ואחריות ומנהיגות בעיני, זה הניסיון לאחד את העם ולא לפלג אותו. בכל מקרה, למען הניסיון הזה אני זקוק לזמן נוסף".

נשיא המדינה, שמעון פרס, השיב לנתניהו: "עכשיו שמעתי מפיך את המאמצים שעשית ב-28 הימים שחלפו ושמחתי לשמוע שאתה מאמין שיש לך סיכוי לסיים את הרכבת הממשלה בתוך שבועיים. אין לי ספק שהמדינה במצבה הנוכחי זקוקה, מה שיותר מהר, לממשלה נבחרת ומסודרת שתוכל להתמודד עם הבעיות הביטחוניות והחברתיות הכבדות כל כך של המדינה ולאחד עד כמה שאפשר את העם כולו. אנחנו דמוקרטיה ודמוקרטיה מחייבת מאמצים גדולים וזקוקה לממשלה מסודרת ומאורגנת".

נפתלי בנט לא נשאר חייב וענה בחריפות רבה להתקפותיו של נתניהו, בעמוד הפייסבוק שלו.

"בימים שלאחר הבחירות אנשי הליכוד סרבו לדבר עם הבית היהודי. החרימו אותנו. מסרו לנו שאנו לא נהיה בממשלה", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "אנו ציפינו להיות השותף הטבעי והראשון שנכנס לממשלת נתניהו. למרות החרם נגדנו המלצנו על נתניהו לנשיא, ללא העמדת תנאים. כפי שהבטחנו בבחירות. אך המסר מהליכוד היה פשוט: בשום מחיר הציונות הדתית לא תהיה בממשלה. תשכחו מזה.

"באותו הזמן ראש הממשלה נפגש פעמיים עם לפיד, עם ציפי לבני, עם שלי, עם מופז, ואפילו עם זהבה גלאון", כותב בנט. "רק הציונות הדתית נשארה מוחרמת, מחוץ לממשלה. הולכים לממשלת שמאל-חרדים, הליכוד אמר לנו. הנימוק: 'אי אפשר יהיה להתקדם במו"מ מדיני עם הבית היהודי'". בהמשך מפרט בנט את מה שהוא מכנה "קמפיין החרם וההשחרה של הליכוד כנגד הציונות הדתית", שקדם להחרמת מפלגתו: מתקפת דה-לגיטמציה נגד אלוף משנה מוטי יוגב, אורית סטרוק והרב אלי בן דהאן; פרסומות אפלות שהשתמשו ברוצח יגאל עמיר כדי להשניא את הכיפות הסרוגות והתקפות פרועות על מנהיגי הציונות הדתית ורבניו.

"אספוג בשמחה את כל הספינים והמתקפות. אעמוד במילתי". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
"אספוג בשמחה את כל הספינים והמתקפות. אעמוד במילתי". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

"ציבור ה'כיפות הסרוגות' לא ידע התקפות כאלו שנים רבות", כותב בנט. "אגב, התקפות אלו של הליכוד העבירו 3-4 מנדטים מהבית היהודי ליש עתיד. במקביל, ש"ס פתחו במתקפת דה-לגיטמציה כנגד הציונות הדתית: כינו אותנו בית של גויים, עוכרי ישראל ועוד; תקפו את ציבור עולי חבר המדינות בישראל, עם תשדיר כוכבית-גיור. לאחר הבחירות, כאמור, הוחרמנו לחלוטין על ידי הליכוד. ידענו שאם נשב בשקט, נהיה באופוזיציה. לכן פעלנו. נוצר קשר ראשוני ביני ולבין יאיר לפיד, אותו לא הכרתי קודם, למעט סיור בשומרון לפני 3 שנים. ישבנו על עקרונות ותכניות והגענו להסכמות מהותיות על שורה של נושאים מרכזיים. סיכמנו גם שיש עתיד לא תיכנס לממשלה בלי הבית היהודי, והבית היהודי לא תיכנס בלי יש עתיד. כאשר הגענו להבנות אלו, יש עתיד הייתה במצב טוב יותר מאתנו. אנחנו היינו בחוץ, והם בפנים. יאיר לפיד עמד במילתו כלפיי וכלפי הציבור שאני מייצג. עכשיו זה התהפך. לפתע הליכוד רוצה אותנו, ללא יש עתיד. תורנו לעמוד במילה. מילה זו מילה. אעמוד בה. אספוג בשמחה את כל הספינים והמתקפות בעניין. יש לי כתפיים רחבות. אעמוד במילתי.

שיהיה ברור", כותב בנט: "איננו מחרימים אף מפלגה. לא את ש"ס, לא את יהדות התורה. לא אף אחד. היחידים שהחרימו הם הליכוד את הבית היהודי, אך זה מאחורינו. אני קורא לראש הממשלה להקים ממשלה. מדינת ישראל זקוקה לכך. מרגע שהוא יחליט, היא תקום תוך יממה".

גם ח"כ אורי אריאל, מספר 2 בבית היהודי, לא נשאר חייב. "שמעתי את דברי נתניהו אצל הנשיא והמוסר שבחר להטיף לנו כציבור שלם", הגיב בעמוד הפייסבוק שלו, דקות ספורות לאחר שנתניהו סיים את דבריו. "בטרם ראש הממשלה מפנה חיצי ביקורת כלפי הציבור הדתי לאומי בהקשר של חרמות והחיבור שלנו עם יש עתיד, אשמח לקבל תשובה ברורה כיצד הוא מסביר את החיבור התמוה עוד יותר שלו, עם גברת ציפי לבני, שהאג׳נדה שלה בענין חרמות והקפאות על ציבור המתיישבים ידועים לכל".

ובתוך כך, מאיים שר הפנים אלי ישי, בעמוד הפייסבוק שלו, על עתיד ההתנחלויות – אם תתמיד מפלגת הבית היהודי לתמוך בעמדתו של לפיד. השר ישי פותח את מתקפתו נגד לפיד – אך מסיים במתקפה ישירה על נפתלי בנט ומפלגתו ועל עתיד ההתנחלויות. "בכוונת רובהו הפוליטי של לפיד אין ולא הייתה כוונה להטיב עם מעמד הביניים, הסטודנטים ועוד", כותב השר ישי. "הוא גייס את יכולת הכתיבה, ההגשה והרטוריקה שלו למטרה אחת בלבד- הוצאת החרדים אל מחוץ לממשלה, אל מחוץ לחברה הישראלית. הוא לא הפנים שאיננו קבוצה לצד האוכלוסייה הישראלית- אנחנו חלק ממנה. הדרת החרדים הפכה עבורו לערך מקודש.

אלי ישי: "בנט הקריב את עתיד ההתיישבות על מזבח שנאת החרדים" (צילום: דן בר דוב)
אלי ישי: "בנט הקריב את עתיד ההתיישבות על מזבח שנאת החרדים" (צילום: דן בר דוב)

"השנאה של לפיד כלפינו חזקה יותר מהאהבה של בנט לחלקי ארץ ישראל השונים והדאגה להתיישבות", כתב השר ישי, "שאם לא כן, היה יודע שמחיר חבירתו ללפיד, הוא מחיר יקר עבור המתיישבים ביו"ש. השותפות בין השניים, ביום המחר, בסיום מופע היחצנות של לפיד להוצאת החרדים, תפגע במחנה אשר חרט על דגלו שלא תהיה התנתקות נוספת, המחנה שמבין שבטחון קודם לשלום. בנט אולי מנצח בקרב- אבל יפסיד במלחמה. הבית היהודי מכרו את נשמתם- את דיגלם- את עתיד ההתיישבות.

"בימים הקרובים, יקבע סופית הרכב הממשלה ללא חרדים ומה שייקבע עוד באותו היום – יהיה עתיד ההתיישבות. הפרחים לבנט. בנט הקריב את עתיד ההתיישבות על מזבח שנאת החרדים. נער הייתי וגם זקנתי – שנותיי בפוליטיקה למדו אותי רבות, ואשמח לשתף במשהו את המצטרפים החדשים: הרוצה לקדם שינויים חברתיים, ערכיים, פוליטיים ואף נורמות- עושה זאת תוך הבנה, כיבוד ולחיצת יד, לא תוך העברת החלטות, חוקים ותקנות, כאשר נושאי השינוי אינם חלק מהמשחק- אינם חלק ממקבלי ההחלטות. בנט שילם מחיר יקר, יקר מדי, לספק גחמות לפיד".

[related-posts]

1 Comment

  1. דוד
    3 במרץ 2013 @ 0:45

    ציבור שלם במדינת ישראל נהנה אך ורק מזכויות ומשוללת כל חובות כולל חובת פרנסת המשפחה כולל חובת שירות צבאי,ציבור של פרזיטים שחיים על חשבון הציבור העובד,שמשלם מיסים שמשרת בצבא לא מבין לפתע איך לא רוצים אותם בממשלה ,למה מחרימים אותם,למה שונאים אותם. אם הם היו מפרנסים חילוני אחד רק יום אחד הם היו אוהבים את החילונים? לא יכול להמשך יותר המצב שחרדי יתנגד בכל לממשלה יטיל מרותו על ציבור חילוני יתנגד לחוקי המדינה אך יהיה תלוי במדינה ובמימון המדינה.90% מתושבי המדינה הזאת שונאים אותכם למעלה מ-60 והחרדים לא נתנו ולו סיבה אחת לחילונים שיאהבו אותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן