Skip to content

הצצה לתוך המקרר של באפט

וורן אדוארד באפט, איל ההון האמריקני, זכה לפרסום בין היתר כמשקיע המצליח ביותר במהלך המאה ה-20. באפט המכונה גם "האורקל מאומהה", פועל לפי פילוסופיית "השקעות ערך" וידוע כמשקיע המחזיק בהשקעותיו לטווח ארוך, יותר מאשר סוחר מניות הקונה ומוכר מניות בקצב מסחרר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף השבוע פרסמה ברקשייר האת'אווי, תאגיד האחזקות בשליטתו של וורן באפט, את הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2012, ובתוכם מכתב שנכתב על ידי באפט, הממוען לציבור המשקיעים. באפט טען לא פעם, כי הוא מחזיק בהשקעותיו לטווח ארוך. הדו"חות הפיננסים, שפורסמו לפני ימים ספורים, נותנים אם כן הצצה לתיק המניות שבאפט מחזיק דרך ברקשייר האת'אווי, או כפי שצוין בכותרת – הצצה לתוך המקרר של באפט.

וורן באפט מבקר את הנשיא אובמה בבית הלבן (מקור: פיט סאוזה, הבית הלבן)
וורן באפט מבקר את הנשיא אובמה בבית הלבן (מקור: פיט סאוזה, הבית הלבן)

במכתבו ציין באפט, כי מרדף אחר "פילים" – השקעות רציניות וגדולות לפי הגדרתו במהלך שנת 2012, השאירו את באפט בידיים ריקות. במכתב לא צוין לאלו "פילים" באפט התכוון, אבל ידוע כי לבסוף מזלו שפר עליו, כאשר ברקשייר, יחד עם חברת ההשקעות 3GCapital, רכשו באופן שווה את חברת המזון והרטבים "היינץ". ההשקעה בחברת היינץ בסכום של 12 מיליארד דולר, נטלה מברקשייר את מירב הרווחים שהשיגה בשנה החולפת, אך באפט מרגיע. לברקשייר, ציין באפט במכתב, ישנם מזומנים רבים שיאפשרו לו ולשותפו זה עשרות שנים, צ'רלי מנגר, לעטות את מדי הספארי ולצאת למסע חיפושים אחר "פילים” נוספים.

ה-Big Four

ארבע ההשקעות הגדולות של ברקשייר, או כפי שהן מכונות על ידי באפט – "Big Four”, חברת השירותים הפיננסים: וולס פארגו, חברת כרטיסי האשראי: אמריקן אקספרס, קוקה קולה וחברת הייעוץ והטכנולוגיה: איי. בי. אם. – הניבו כולן לברקשייר רווחים נאים מאד. ברקשייר רכשה בשנת 2012 מניות נוספות של וולס פארגו, וכעת היקף האחזקות של התאגיד בחברה זו עומד על 8.7% יחסית ל-7.6% בסוף שנת 2011, והיקף ההשקעה במניית איי. בי. אם. עלה ל-6% יחסית ל-5.5%.

ברקשייר ביצעה רכש חוזר של מניות בחברות קוקה קולה ואמריקן אקספרס. רכש חוזר של מניות היא אינדיקציה לכך, שבאפט מאמין כי מחיר המניות נמוך מדי, או שאין השקעה טובה יותר בשוק מהחברות בהן ברקשייר משקיעה מלכתחילה. כעת היקף האחזקה של ברקשייר בקוקה קולה עומד על 8.9% יחסית ל-8.8% בשנת 2011, ואילו בחברת אמריקן אקספרס עומד על 13.7% יחסית ל-13%.

חלק מהרווחים של ה-”Big Four” חזרו למשקיעים בצורה של דיווידנדים. וולס פארגו הפרישה למשקיעיה בדצמבר 2012 דיווידנד בסך של 22 סנט למניה, והיא צפויה לחלק דיווידנד בסך של 25 סנט במרץ השנה, כאשר חברת איי. בי. אם חילקה דיווידנד בסך של 85 סנט למניה, בשלושת הרבעים האחרונים של השנה החולפת.

הכל תוסס בקוקה קולה

ביתו הצנוע של באפט באומהה, נברסקה (מקור: ויקימדיה)
ביתו הצנוע של באפט באומהה, נברסקה (מקור: ויקימדיה)

חברת קוקה קולה דיווחה במהלך אמצע פברואר על העלאה בהיקף הדיווידנד הרבעוני ב-10%, מ-25.5 סנט למניה ל-28 סנט למניה, זאת הפעם ה-51 ברציפות. במהלך שנת 2012, החזירה חברת קוקה קולה למשקיעיה, 9.1 מיליארד דולר באמצעות דיווידנדים בסכום של 4.6 מיליארד דולר, ועוד 4.5 מיליארד דולר ברכש חוזר של מניות. באמריקן אקספרס דווח על חלוקת דיווידנד בסך של 20 סנט למניה, עליה של 11% מהשנה שעברה, נתון ששמר על עצמו לאורך כל ארבעת הרבעונים של השנה החולפת.

החלק היחסי של ברקשייר ברווחים מה-"Big Four" עמד על כמעט 4 מיליארד דולרים בשנת 2012. בברקשייר מצפים, כי ההשקעה באותן ארבע חברות תגדל בשנה הקרובה, או כפי שבאפט קשר זאת לציטוט מפורסם של השחקנית האמריקנית מיי ווסט: “יותר מדי מדבר טוב יכול להיות נהדר”. ההשקעה הנוספת במניות ה-""Big Four, שבאפט מתכוון לבצע, היא אינדיקציה לכך שבברקשייר מאמינים, כי הביצועים הנאים להן הגיעו ארבע החברות בשנת 2012, יניבו ביצועים נאים גם בשנים הבאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן