Skip to content

הסתיימה פגישת נתניהו-בנט: "פגישה טובה ומעשית"

הפגישה – שהייתה השנייה בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי – ארכה כשעתיים וחצי ועסקה בצדדים המעשיים של הקואליציה החדשה. בחלקה נכח גם השר לשעבר, אביגדור ליברמן. השניים סיכמו כי ימשיכו להידבר בקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פגישה טובה ומעשית". כך הגדירו במפלגת הבית היהודי, את הפגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה בירושלים. ואכן, שעות ספורות לאחר שתקף בחריפות רבה את מפלגת הבית היהודי והעומד בראשה, הגיע נתניהו סופית למסקנה כי הקואליציה היחידה שיוכל להקים היא עם לפיד ובנט.

אחד הדברים שהניעו את נתניהו להגיע למסקנה הזאת, מלבד הזמן ההולך ואוזל, היה מכתב התמיכה של רבני "תקומה" – דב ליאור, חיים שטיינר, איסר קלונסקי ודוד חי הכהן – בהתנהלות בנט ומפלגתו במו"מ הקואליציוני. "אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל, בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד", נאמר במכתב. מכתב זה הבהיר לנתניהו סופית כי אין כל דרך שבה יוכל להפריד את אנשי "תקומה" מסיעת הבית היהודי.

הפגישה של נתניהו עם בנט – שהייתה השנייה בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי – ארכה כשעתיים וחצי. בחלקה נכח גם השר לשעבר, אביגדור ליברמן. השניים סיכמו כי ימשיכו להידבר בקרוב. בפגישה החלו כבר הצדדים לעסוק בנושאים המעשיים שהקואליציה החדשה תצטרך לטפל בהם.

בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
ימשיכו להידבר בקרוב. בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה נתניהו עם שלושת ראשי ש"ס – אטיאס, דרעי וישי. בפגישה הטעונה שהתנהלה ביניהם אמר להם ראש הממשלה כי הוא רוצה את ש"ס בממשלה ואולם הברית בין יש עתיד לבין הבית היהודי מסנדלת אותו. ראש הממשלה אמר כי יפעל עד הרגע האחרון לצרף את ש"ס לקואליציה. "הסיבוך הפוליטי מקשה את הכנסתכם לממשלה – אך אמשיך לנסות", אמר נתניהו.

הבוקר תקף עורך דינו של נתניהו ויו"ר צוות המו"מ מטעם הליכוד ביתנו, עו"ד דוד שמרון, את מפלגת הבית היהודי ואת העומד בראשה, נפתלי בנט, "זה מגוחך, להגיד לנו שמילה זו מילה ואחרי כן לומר לנו בפגישת המשא ומתן שהם דורשים לבטל את ההסכם עם לבני. מילה זו מילה אבל הסכם הוא לא הסכם", תהה שמרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן