Skip to content

הנשיא פרס יוצא לביקור מדיני מיוחד באירופה

שיאו של הביקור יהיה בשטרסבורג, שם יישא הנשיא נאום מדיני מיוחד, בפני 754 חברי מליאת הפרלמנט האירופי. הנשיא פרס יהיה המנהיג הישראלי הראשון שיינאם בפני פורום חשוב זה במתכונתו הנוכחית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, יצא מחר (יום ג' 5.3) בשעות הבוקר לביקור מדיני מיוחד באיחוד האירופי ויקיים סבב פגישות מדיניות-ביטחוניות חשובות, במרכזן יעמדו סוגיות מהותיות לישראל ובראשן- סוגיית הגרעין האיראני, סוגיית מאגרי הנשק הכימי בסוריה ונתיבי הברחת הנשק  ללבנון,  קידום תהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים וכן חיזוק הקשרים האסטרטגיים בין ישראל לאיחוד האירופי.

הפרלמנט האירופי. כאן ישא הנשיא פרס את נאומו. (צילום: ויקיפדיה)
הפרלמנט האירופי. כאן ישא הנשיא פרס את נאומו. (צילום: ויקיפדיה)

במהלך ביקורו ייפגש הנשיא פרס עם ראשי מדינות באירופה בניהם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד בארמון האליזה (פריז, יום ו' 8.3) , ראש-ממשלת בלגיה אליו די-רופו (בריסל, יום ד' 6.3), ונשיא בולגריה רוזן פלבנליב (בריסל, 6.3). כמו כן ייפגש הנשיא עם , מזכ"ל נאט"ו אנדראס רסמוסן (בריסל, 8.3) ומזכ"ל ה-OECD אנחל גוריה (פריז, יום ו' 8.3). לאחר פגישתו עם מזכ"ל ה-OECD , ינאם הנשיא בפני חברי הפורום הכלכלי הבכיר של הארגון, בהשתתפות מאות נציגי חברות בינלאומיות, ראשי הוועדות הכלכליות ושגרירי המדינות החברות בארגון, שם יציג לראשונה את חזונו להקמת גוף בינלאומי שיעסוק במציאת פתרונות לבעיות מרכזיות במזרח התיכון, קידום פרויקטים התורמים לכלכלה, יצירת מקומות תעסוקה ומניעת רעב בעולם.

כמו כן ייפגש הנשיא עם צמרת ההנהגה של  האיחוד האירופי, לרבות נשיא המועצה האירופאית הרמן ואן-רמפוי (בריסל, יום ד' 6.3), נשיא הנציבות האירופאית ז'וזה מנואל בארוסו (בריסל, יום ה' 7.3) ונשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ (שטרסבורג, יום ג' 12.3). הפגישות תתקיימנה על רקע ממצאי חקירת הפיגוע בבורגס, אשר קבעו כי חיזבאללה הוא הארגון האחראי לפיגוע, ועל רקע הדיונים באיחוד האירופי על המשמעויות הנובעות מכך.

שיאו של הביקור יהיה בשטרסבורג, שם יישא הנשיא נאום מדיני מיוחד, בפני 754 חברי מליאת הפרלמנט האירופי. הנשיא פרס יהיה המנהיג הישראלי הראשון שיינאם בפני פורום חשוב זה במתכונתו הנוכחית. מדובר בפורום הנרחב ביותר של האיחוד האירופי, המייצג את כל גווני הקשת הפוליטית ואת 27 מדינות האיחוד, וינכחו בו כל ראשי הסיעות והוועדות של הפרלמנט האירופי. הנשיא יתקבל בכל כללי הטקס של ביקור רשמי ממלכתי והמנון ישראל ישמע בהיכל הפרלמנט בשטרסבורג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן