Skip to content

ח"כ שטרן: "סירבתי לסדר שיבוץ נוח בצבא לבת של פעיל פוליטי"

בפוסט שהעלה הערב ראש אכ"א לשעבר, אלוף (מיל.) ח"כ אלעזר שטרן, הוא מספר עוד: "מדובר פה בפוליטיקה שאיני רוצה להיות חלק ממנה וביטוי נוסף לשוחד 'המעוור גם עיני פכחים'. נזכרתי בבעלי כישורים, קשרים או ממון שגם בהיותי בצה"ל ניסו ליצור איתי יחסים מהסוג הזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ אלעזר שטרן, אלוף במילואים שהיה ראש אכ"א, לא מתכוון לסדר לאיש שיבוץ נוח בצבא – לו או לבן משפחתו. אפילו אם אותו מישהו "עזר לו" להיכנס לכנסת.

מסר חד משמעי, ברוח זאת, העלה הערב ח"כ שטרן בעמוד הפייסבוק שלו – וזאת, בעקבות התנסות שהייתה לו אתמול.

וכך מספר ח"כ שטרן. לא נגענו.

לא יסדר לאיש שיבוץ נוח בצבא. שטרן (צילום: אתר הכנסת)
לא יסדר לאיש שיבוץ נוח בצבא. שטרן (צילום: אתר הכנסת)

"מתאים או לא מתאים? באירוע חברתי שהתקיים אתמול השתתפו פעילים פוליטיים רבים. הגעתי לאירוע למספר דקות, אבל זה הספיק לפעיל מרכזי מאחת הערים בארץ, דמות מוכרת בעירו' לזהות אותי. הוא הטיח בי יותר מאשר העיר לי 'את האנשים שעזרו לך להגיע לכנסת צריך לזכור גם אחרי שהגעת לשם'.

"לקח לי שנייה להיזכר. נזכרתי שכמעט למחרת היבחרי לכנסת התקשר לעוזר שלי אותו פעיל וביקש פגישה אישית.

"כשנשאל באיזה נושא הפגישה, אמר שאינו מוכן להגיד. שהוצע לו לדבר איתי בטלפון טען שאינו מעוניין. אלא מבקש רק לקבוע פגישה והיה מוכן להגיע לכל מקום.

"לאחר בדיקה מסוימת איתו התברר שהנושא הינו סוגיה הדנה בשיבוץ הבת שלו בצבא. סירבתי לפגוש אותו.

"אתמול, כשביקש ממני לזכור את אלו שעזרו לי (גם אם לא היה לי ספק גדול אם הוא עזר במשהו) הבנתי שמדובר פה בפוליטיקה שאיני רוצה להיות חלק ממנה וביטוי נוסף לשוחד 'המעוור גם עיני פכחים'. נזכרתי בבעלי כישורים, קשרים או ממון שגם בהיותי בצה"ל ניסו ליצור איתי יחסים מהסוג הזה.

"אמרתי לו בנוכחות אותם אנשים שבפניהם אמר את מה שאמר, 'שאכן את אלה שחושבים שהם תומכים במישהו או פעילים למען מישהו בתהליך בחירות, על מנת שלאחר מכן הוא יסייע בעדם בשיבוץ בניהם או בנותיהם בצה"ל' אין בכוונתי לזכור'.

"הבחור שעמד לידינו ושמע את חילופי הדברים אמר לי לאחר מכן: 'אתה מכניס להם הרגלים חדשים. הם לא רגילים לכך שעונים להם תשובה ישירה כל כך'. אני מקווה שכשאומרים 'פוליטיקה אחרת', מתכוונים לאתגרים מורכבים יותר מאשר מקרים פשוטים כמו המקרה הזה או שמא, תפוצתה של התופעה, הופכת אותה לאתגר אמיתי עבור כולנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן