Skip to content

פיצוץ במפעל זיקוקים בגליל המערבי

בפיצוץ במפעל נפגעו שבעה בני אדם. הפיצוץ נגרם כנראה משריפה שפרצה במפעל מצברים הסמוך למפעל. מכבי האש פועלים למניעת התפשטות השריפה למפעל שלישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיצוץ עז אירע אחר הצהריים (חמישי) במפעל לזיקוקים באזור התעשייה גורן שבגליל המערבי. מבית החולים בנהריה נמסר על שבעה פצועים, מתוכם גבר כבן 73 כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה. מבית החולים נמסר כי הוא התקבל כשהוא סובל מכוויות בפנים, בקרקפת ובידיים.

חגי עינב, דובר בית החולים, מסר כי בנוסף, במיון טראומה מטופלים שישה פצועים נוספים במצב קל עד בינוני. שני גברים בני 41 ו-35, שתי נשים בנות 38 ו-34 ובנוסף הובאו אם בת 48 ובתה בת ה-9. פצועים אלה סובלים מפגיעות הדף וחרדה. עינב אומר כי "חדר המיון החדש שנפתח בנהריה בשנה האחרונה מאפשר מתן טיפול יעיל ואיכותי באירוע בו הגיעו בו זמנית מספר רב של נפגעים, לצד הגעת מטופלים למיון מאירועים אחרים שאינם קושרים בפיצוץ שאירע במפעל".

(צילום אילוסטרציה: כיבוי והצלה)
(צילום אילוסטרציה: כיבוי והצלה)

ד"ר עמוס סבו רופא בכיר בכירורגיה וטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הבהיר לגבי מצב הפצוע מכוויות בראשו ובידיו כי "הפצוע בחדר הלם נמצא בהכרה ועיקר הפגיעות מתרכזות בפלג גופו העליון. הפגיעה משלבת בין כוויות לטראומה והוא צפוי לעבור סדרת בדיקות מקיפה. שאר הפצועים סובלים מפגיעות הדף בחלקים שונים בגופם ועוברים אף הם בדיקות".

 אלכסנדר ליטבק, ממושב עבדון הגיע היום למפעל המצברים בגורן על מנת להעניק שירותי טכני מטעם חברת יזמקו. "החניתי את הרכב וראיתי עשן שחור", אמר ליטבק, "פתאום עלה כדור אש ומכת הדף ניפצה את החלונות ברכב. הגנתי על הראש והתכופפתי. שמעתי עוד כמה פיצוצים וראיתי שאני מדם בפנים, מסביב עפו זכוכיות, בלוקים וברזלים. התקשרתי לאחי ולקצין הרכב במפעל שלי וסיפרתי שנפגעתי ושהרכב הלך. זו היתה חוויה קשה, אני תושב חדש באזור ולא מורגל באירועים חריגים. זה היה כמו סרט שרואים בקולנוע אבל אני הייתי חלק ממנו. אני אזכור את זה עוד הרבה זמן".

 אורלי בן חמו משלומי, עובדת במפעל פרופל הסמוך למפעל בו אירע הפיצוץ: "יצאתי מהמשרד בסביבות 16:25 והלכתי במסדרון. פתאום נשמע בום גדול והתקרה מעלי החלה ליפול עם חלקי אלומיניום. עפתי על הרצפה. היינו כמה בנות במפעל וכולם צעקו שזה קטיושה והתחילו לחפש מקום להסתתר. דיברתי עם הבנות שלי ועם בעלי וסיפרתי להם על הפיצוץ, בהתחלה פחדתי שהפציעה שלי יותר קשה, רעדתי בכל הגוף וחיכיתי לראות שכולם בסדר".

 דני סיאגה מכפר יאסיף עובד באותו המפעל בתור מנהל מחלקת הכנת משלוחים לחו"ל. "הייתי על המלגזה בתוך המחסן ופתאום היה פיצוץ אדיר. לא חוויתי מעולם קטיושה או קאסם שנופלים לידך. ישר חשבתי על האישה והילדים, שכבתי כמה דקות על הרצפה שדברים עפו לי מעל הראש. זה דבר שלא שוכחים, זה טראומה גדולה".

בעקבות הפיצוץ נראתה פטריית עשן בגובה עשרות מטרים. בצה"ל הבהירו מיד כי לא מדובר באירוע על רקע ביטחוני. צוותי מכבי האש פועלים לכיבוי השריפה במקום ויש חשש כי האש תתפשט למפעל נוסף. לפי ההערכות, הפיצוץ אירע לאחר ששריפה שפרצה במפעל מצברים סמוך והתפשטה למפעל הזיקוקים. צוותי כיבוי וניידות משטרה ממחוז חוף יצאו למקום זמן קצר לאחר הדיווח הראשוני על הפיצוץ, ושוטרי תחנת נהריה סגרו את האזור.

עדי ראייה סיפרו כי חתיכות של חומר לא ברור נופלות על הקרקע. דובר משטרת מחוז חוף הבהיר כי אין סכנה לסביבה.

מוקדם יותר היום נפצע באורח קשה מפיצוץ נער בן 15 מצפת, שניסר באמצעות מסור דיסק חשמלי תחמושת צה"לית ישנה שמצא. בעת שניסר התפוצץ הנפל בידיו. הנער פונה על ידי מד"א לבית החולים זיו בעיר ומשם לרמב"ם בחיפה. נכון לעכשיו עדיין נשקפת סכנה לחייו. מהמשטרה נמסר כי את התחמושת – כדור בקוטר 30 מ"מ – אסף הנער ככל הנראה משטח פתוח ליד טבריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן