Skip to content

פעולתו הראשונה של לפיד: לבקש לדחות דיון בתקציב הדו שנתי

נפתלי בנט: "המטרה שלנו היא לעשות שינוי ולהגיע למצב שבו הכלכלה תשרת את האזרחים, ולא שהאזרחים יעבדו בשביל הכלכלה. נוצרה קונסטלציה - שיש לנו את חופש הפעולה. אף אחד מאיתנו לא מחויב לגורמים זרים. לא טייקונים ולא מגזרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעות ספורות בטרם הושבע לתפקיד שר האוצר, עשה יאיר לפיד את החלטתו המיניסטריאלית הראשונה וביקש מנשיאות לדחות את הדיון בתקציב הדו-שנתי. הנושא היה אמור לעלות לדיון מחר במליאת הכנסת, שהייתה אמורה לאשר הוראת שעה, המאפשרת לתקציב להיות שוב דו שנתי.

לפיד: יבחן מחדש את נושא התקציב הדו שנתי. (צילום: דן בר דוב)
לפיד: יבחן מחדש את נושא התקציב הדו שנתי. (צילום: דן בר דוב)

לפיד ביקש את דחיית הדיון כדי לבחון מחדש את הנושא. אבל, אין כל ביטחון שהתקציב לא יהיה בסופו של דבר דו שנתי – ולהיפך. משום שכבר כשלושה חודשים המדינה מתנהלת ללא תקציב – לא מן הנמנע שבסופו של דבר התקציב יהיה חייב להיות דו-שנתי.

בישיבת סיעתו, קודם לכן, הבטיח לפיד: "לא נפגע בציבור החרדי. אנחנו לא אנטי חרדים. הציבור החרדי צריך לדעת שדלתנו פתוחה בפניו, ושזו חובתנו לעזור לו. כל מי שמנסה להגיד שאנחנו ננצל את המצב כדי להדיר חרדים או כדי לקפח אותם – טועה ומטעה, והוא יוצר פה שיח של שנאה ופחד שאנחנו צריכים להתייצב למולו".

גם נפתלי בנט השמיע בפתח ישיבת סיעתו, בטרם ההשבעה, מסר מאחד: "מערכת הבחירות מאחורינו, המו"מ מאחורינו – עכשיו כולנו מתייצבים מאחורי ראש ממשלת ישראל למען מדינת ישראל. נפעל כל הסיעה ברעות כדי להבטיח שהממשלה תצליח".

"הכלכלה תשרת את האזרחים, ולא שהאזרחים יעבדו בשביל הכלכלה". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
"הכלכלה תשרת את האזרחים, ולא שהאזרחים יעבדו בשביל הכלכלה". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

בנושא הכלכלי אמר בנט: "אנחנו יושבים על צמתים מרכזיים בכלכלה הישראלית: במשרד הכלכלה, במשרד השיכון, במשרד לענייני גמלאים, שזה נושא אקוטי, בוועדת הכספים – ויש לנו את הכלים לעשות שינוי. המטרה שלנו היא לעשות שינו ולהגיע למצב שבו הכלכלה תשרת את האזרחים, ולא שהאזרחים יעבדו בשביל הכלכלה. נוצרה קונסטלציה – שיש לנו את חופש הפעולה. אף אחד מאיתנו לא מחויב לגורמים זרים. לא טייקונים, ולא מגזרים. אנחנו מחויבים לעם ישראל, ואנחנו כמו קפיץ מתוח שמוכן לפעול כדי להחזיר את הכלכלה לידי העם".

יו"ר ישראל ביתנו ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן, אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי ישראל ביתנו תתנגד בתוקף לכל הקפאת בנייה בשטחים. "כל חברי ישראל-ביתנו מתנגדים לכל ניסיון לחזור להקפאה. אחרי אותו ניסיון של עשרה חודשים שהסכמנו להקפאה וזה היה מאוד לא פשוט, ואחרי שהתקופה נגמרה ולא ראינו שום תוצאה – נתנגד לכל ניסיון של הקפאה".

"נתנגד להקפאת בניה בהתנחלויות". אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
"נתנגד להקפאת בניה בהתנחלויות". אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

ליברמן הכחיש גם כי ישנה כוונה לפרק את ההסיעה המשותפת עם הליכוד. "פירוק הסיעה המשותפת לליכוד ולישראל ביתנו אינו עומד כעת על הפרק. אולי יש גורמים שאינם מרוצים ומעדיפים אחרת, אבל לפחות כוונתו של ראש הממשלה וכוונתי, היא לשמר את הסיעה המשותפת".

ליברמן הוסיף, כי "כל המפלגות רוכבות על הדגלים של ישראל ביתנו הן בנושא הגיוס, זכות לדיור, כושר השתכרות או שינוי שיטת הממשל. אני מקווה שהממשלה החדשה עם השותפים החדשים תפעל בנושאים אלה. אני חושב שישראל ביתנו יכולה להיות מרוצה שהיא מובילה".

על מינוי אלקין לסגן שר החוץ, אמר ליברמן: "מינוי אלקין לסגן שר החוץ היה בתיאום איתי. אלקין היה יו"ר קואליציה מהטובים ביותר ואין לי ספק שהוא יפתיע גם במשרד החוץ. יש לו יכולות גבוהות מאוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן