Skip to content

תפוסות גבוהות צפויות במלונות בחג – אך עדיין יש חדרים פנויים

בשבוע הבא ייצאו עשרות אלפי ישראלים לבתי המלון ברחבי הארץ, כדי להסב בצוותא לליל סדר חגיגי ועוד מאות אלפים ינפשו במלונות במהלך החג. שבוע לפני חג הפסח, ההכנות במלונות בעיצומן וגם בגליל ובגולן מתמרקים לקראת הבאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילת. מחלקות ההזמנות בבתי המלון מדווחים על ביקושים מתעוררים בימים אלה. (צילום: עירית רוזנבלום)
אילת. מחלקות ההזמנות בבתי המלון מדווחים על ביקושים מתעוררים בימים אלה. (צילום: עירית רוזנבלום)

לקראת חג הפסח החל בשבוע הבא, מדווחים המלונות על תפוסות גבוהות בחג הראשון, אם כי יש עדיין חדרים פנויים ברוב חלקי הארץ. מהתאחדות המלונות בישראל נמסר כי מסתמן אלה תהיינה התפוסות בחג:

באילת – ליל הסדר/חג ראשון: כ-70%-75% תפוסה, בחול המועד: למעלה 90%. חג שני: בינתיים כ- 70%-75% (אם כי, מסתמן שתחזית תשתנה, משום שמחלקות ההזמנות בבתי המלון מדווחים על ביקושים מתעוררים בימים אלה).

בים המלח: ליל הסדר/חג ראשון – כ-95% תפוסה, חג שני – 85%, חול המועד – 90%.

בירושלים: ליל סדר/חג ראשון: למעלה מ- 90%, תפוסה, חול המועד: 70%-80%, חג שני – 70%.
בבתי הארחה של הקיבוצים – כלל ימי החג (ליל סדר, חול המועד וחג שני): 80%-90% תפוסה.

בטבריה: ליל סדר/חג ראשון: 90%, שאר החג: 75% תפוסה.

בחיפה: כלל ימי החג: כ- 80% תפוסה.

בנתניה: ליל הסדר/חג ראשון: 90% תפוסה, חג שני- 70%, חול המועד- 70%.

בתל אביב: כלל ימי החג: 70%-75% תפוסה.

פריחת הדובדבן במטולה. בצפון נרשמות פריחות. (צילום: עומר שביט)
פריחת הדובדבן במטולה. בצפון נרשמות פריחות. (צילום: עומר שביט)

במלונות, בצימרים ובאטרקציות בגליל ובגולן צופים חג טוב

על פי הנתונים מבתי המלון וחדרי האירוח בגליל ובגולן, עומדת התפוסה לחג הפסח על 90%, כאשר הצפי הוא לתפוסה מלאה בסמוך למועד החג.

אתרי התיירות והאטרקציות בגליל מדווחים כי הם ערוכים ומוכנים לקליטת אלפי המשפחות והמטיילים שיצפינו במהלך החג.

מאיר (כושי) לוי, יו"ר פורום תיירות גליל עליון ומנכ"ל כפר הנופש גונן אומר, כי ככל שמתקרבים למועד החג, נרשמות הזמנות נוספות של נופשים שמעוניינים לבלות את החג דווקא בצפון ובגליל העליון וליהנות מהזרימות והנחלים השופעים, יופי מרבדי הפריחות: הרקפות, הכלניות, התורמוסים הסגולים, מטעי הפרי ועוד. בנוסף מציין לוי, כי בשנים האחרונות מתרחבת המגמה של קיום ארוחות החג בבתי המלון ובכפרי הנופש.

במחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל מעריכים כי עלות הכשרת המלונות בישראל לחג הקרוב מסתכמת בכ-90 מיליון שקל. בתי המלון נמצאים כעת בעיצומם של מבצעי ניקיון ומגדילים באופן ניכר את היקפי הכביסה ואת תיקוני התחזוקה. בנוסף, בבתי המלון מדפיסים תפריטים מיוחדים לחג, עוסקים בקניית מוצרי מזון כשרים לפסח, שוכרים חזנים ומנהלי טקסי ליל סדר, מכינים את צוותי הבידור ועוד.

בימים אלה עיקר ההוצאה הכספית של המלונות נובעת מתוספת שעות לעובדים המועסקים בעבודות ניקיון והכשרה, תחת פיקוח משגיחי הכשרות. המלונות מגדילים את הוצאות התפעול שלהם בימי ההכנות לחג לעומת ימי חול רגילים בממוצע בכ-40%-30%. במלונות שהופכים ל'גלאט כשר', גדלה ההוצאה היומית אף ב-60% לעומת ימים רגילים. המלונות מנסים בעיקר להעמיד את מצבת כוח האדם של המלונות בפסח על 35,000 עובדים.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא פסח"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן