Skip to content

להעסיק עובד זר זה נהדר

מה צריך לעשות? לא הרבה. לתת להם לעבוד. לעזוב אותם בשקט. השמש תזרח, גשם יירד והקיץ יהיה חם וארוך. הם והגינה שלי והקבלן כבר יסדרו את הכול. צריך להיות גאון בשביל להבין את זה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוא יגיע אלי ברגל. לא ברור מהיכן, אולי ישר מאריתראה, אולי מאיזה חור בעיר הגדולה, מה זה חשוב. הוא יגיע אלי והכלב ינבח. ככה אני אדע שהוא הגיע, כי הוא, כמו צל, יסתובב לי ליד הבית ולא ידע אם לדפוק על דלת או להיחבא בין הצללים, כי מי יודע? אולי גר כאן בכיר ביחידה הסודית לגירוש עובדים זרים או משהו?

אבל כאן אני גר, ויש לי גינה ויש לי עבודה: לנכש ולישר, למתוח רשת ולהוריד פלסטיק. המון עבודה יש לי בגינה. לשרוף עצים ולרכז ברזלים. קומפוסוט לאוורר וגבול להשיג. אם הייתי מעסיק גנן זה כבר היה עולה לי. בבריאות עולה לי וגם ביוקר. אפשר להשיג אותה תוצאה בזיל וזול. כמה לשלם לאריתראי שבא ברגל? 100 שקל? אפשר פחות? אולי 50 זה מספיק?

איך הוא עבר את הגבול בדרום? חתיכת קיר יש שם. אולי הוא עבר במנהרה החדשה מתחת לקיר? אם לא עבר במנהרה, אדם אחר יעבור במנהרה הנחפרת ממש ברגעים אלה. כלומר, הם ימשיכו להגיע לפה ואנחנו צריכים לעשות עם זה משהו  ויש לי רעיון מה.

פליטים בתחנה המרכזית
פליטים בתחנה המרכזית (צילום: אורלי קאופמן)

אחרי שיסיים בגינה, אני אכניס אותו הביתה. תגידו, הוא יודע לצבוע? את הבנות שלי אני אשלח לסבתא, כי מי יודע? גם פה חסכתי אלפי אלפים של שקלים. נכון שהוא לא צבע את המטבח שלי הכי יפה בעולם, אבל היי, אני לא צובע יותר טוב ובכלל – זה מאוד שימושי.

בעולם מושלם היה לאריתראי שלי שם, לפחות כזה שהייתי יודע, אפילו ג'וני או משהו, הייתי יודע איפה הוא גר, אולי בכלל יש לו משפחה, אולי הוא יכול לפרנס אותם בכבוד? למה לא? לי תהיה גינה מסודרת והוא יביא איזה 100 שקל הביתה. אולי אפילו יותר.

שגריר אריתראה בישראל נפגש בכנסת עם כל מיני ח"כים וח"כיות. זה רעיון נהדר שיש לפועל הזר שלי שגריר. ככה, הוא יוכל לעבוד אצלי כמה שנים ואחר כך להגיע לשגריר שלו ואולי אפילו לחזור הביתה, לארץ האריתראית שלו. זה שבכלל יש כזה תפקיד "שגריר אריתראה" זה חדשות טובות. זה שהוא בא לכנסת זה חדשות עוד יותר טובות. זה מריח כמו משהו נורמלי. האריתראי שלי יחזור יום אחד הביתה (זה שבכלל יש לו בית משלו זה שוס אדיר!) השגריר שלו יסדר לו איזה פספורט או תעודה או נייר או איזה משהו שיחזיר אותו הביתה. אולי גם טיסה ישירה מנתב"ג לאריתראה? למה לא בעצם? כל יום ג' בשעה 10:05 ימריא המטוס מתל-אביב ישר לאריתראה. מנכ"ל חברת התעופה האפריקנית ייפגש עם השגריר ויסגור איתו את הנושא הזה. הפגישה הזאת תערך במשרד של ההוא בנמל התעופה. שר הפנים לא חייב להיות מעורב גם בזה. לפעמים הדברים מתגלגלים מאליהם כמו גלגלים של מטוס על המסלול בנתב"ג. מעניין איזה צבע יש למטוס של חברת התעופה האפריקנית.

מי יטפל לי בגינה אחרי שהאריתראי שלי יחזור הביתה? איני יודע. אולי שגריר אריתראה בישראל ידאג לזה. למה לא בעצם?

מה צריך לעשות? לא הרבה. לתת להם לעבוד. לעזוב אותם בשקט. השמש תזרח, גשם יירד והקיץ יהיה חם וארוך. הם והגינה שלי והקבלן כבר יסדרו את הכול. צריך להיות גאון בשביל להבין את זה?

6 Comments

  1. אלון פלג
    19 במרץ 2013 @ 21:15

    ישראל היא מדינת העם היהודי, והעם היהודי בלבד. הקמנו את המדינה הזאת
    כי כאן ארצנו ההיסטורית, לארץ הזאת חיכינו אלפי שנים, מליוני יהודים
    נלחמו ע"מ שליהודים תהיה מדינה משלהם.

    ישראל אינה מדינת הגירה למדינות העולם, לשם כך יש מדינות אחרות.

    גם אם איש אינו רוצה לנקות בתים, לשטוף כלים, להיות פועל בנין אסור
    להכניס לכאן זרים כי על המחיר הזול שלהם היום נשלם מחר ביוקר.
    ( הצרפתים, הגרמנים, והאנגלים מבינים זאת טוב מאוד)

    • עמית מנדלזון
      19 במרץ 2013 @ 22:02

      אין לך מושג כמה שאין לך מושג. האירופאים יודעים היטב שלכלכלות שלהן אין משמעות ללא ההגירה. וההגירה מכניסה דם צעיר למערכת הכלכלית המזדקנת אירופה נהיית זקנה וההגירה מצעירה אותה. גם ישראל רק שבישראל עוד לא תפשו את העניין. מעבר לזה, נסה למצוא ישראלי שישטוף רצפות ו,,,, למה לא בחזרה לגטו היהודי, בדלנות, העולם לא קיים רק אנחנו,,, זה באמת יבטיח לעם היהודי עתיד מזהיר בדיוק כמו שהבטיח להם עתיד מזהיר לפני עליית היטלר לשלטון. הבדלנות הורגת אותנו לא ההתבוללות ולא ההגירה

      • אלון פלג
        2 באפריל 2013 @ 1:16

        האירופאים מצטערים שהיו כה קצרי ראות. על העבודה הזולה של הטורקים והצפון אפריקאים הם משלמים כעת ביוקר. העובדים הזולים רוצים עכשיו להפוך את כול אירופה לשריעה מוסלמית ( לא בטוח שזה פחות גרוע מהרייך השלישי).

        הרצון שלי ושל רוב העם היהודי להישאר בישראל כגיטו יהודי אינו רעיון פשיסטי ואינו רעיון חדש. זה מה ששמר על העם היהודי אלפי שנה בתנאים הרבה יותר גרועים ממחסור בחוטבי עצים ושואבי מים. אנחנו לא רוצים להתערות בגויים ויהי מה, אפשר ללמוד מהם מהדברים הטובים אבל לא להתחתן איתם ולא לקבל אותם בקלות לעם היהודי.

        • עמית מנדלזון
          2 באפריל 2013 @ 10:01

          אני חולק עליך אלון הבדלנות לא שמרה על העם היהודי היא איפשרה זיהוי יהודים וחיסולם, הבדלנות דיללה את העם היהודי קשות.

  2. קובי
    19 במרץ 2013 @ 12:57

    דעה מייצגת של האזרח הפשוט שחושב רק על הכיס שלו . מנהיג לעומת זאת מסתכל לעתיד הרחוק ומבחין במגמה המסתמנת בשנים האחרונות שיש כאן בישראל גופים וגורמים שונים המנסים לאזרח זרים מכל רחבי תבל (שלא לדבר על מדינות עולם שלישי …) ללא שום שייכות ללאום היהודי ובכך לכרסם במעמדה של ישראל כמדינת העם היהודי וליצור כאן עובדות שיכריחו את ישראל לשנות את מדיניות ההגירה לטובת האינטרסים והשקפת עולמם .
    ואם בכל זאת רוצה אדם לחסוך את שכר העבודה לגנן מקצועי תמיד תוכל לפרסם מודעת דרושים במרכז המסחרי בשכונתך ובטוחני שתמצא צעיר בשנות העשרה לחייו שיעשה זאת בשמחה רבה .

    • עמית מנדלזון
      19 במרץ 2013 @ 13:03

      קובי כמה שאלות לי אליך:
      במה שונה ישראל ממדינת עולם שלישי ?
      מדוע בני הלאום היהודי (אגם יהודי זה לאום רק בתעודת הזהות בכל מקום אחר זו דת) טובים יותר מאחרים?
      ומדוע אתה רוצה לחחזור לתקופת הגטאות בהם יהודים בלבד חיו באזורים מתחומים ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן