Skip to content

לפיד לשטייניץ: "בשם מדינת ישראל אני מודה לך"

שר האוצר הנכנס, יאיר לפיד, בירך את שר האוצר היוצא, ד"ר יובל שטייניץ, בטקס חילופי שרים שהתקיים היום: "להיות שר אוצר זה קשה במיוחד לאנשים טובים". איש לא דיבר בטקס על הגירעון של 39 מיליארד שקל ועל הצורך לקצץ 15 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס חילופי שרים התקיים היום במשרד האוצר בירושלים. שר האוצר הנכנס, יאיר לפיד, בירך את שר האוצר היוצא, ד"ר יובל שטייניץ: "להיות שר אוצר זה קשה במיוחד לאנשים טובים. הדבר המרשים, יובל, זה שגם המתנגדים שלך יודעים שאתה אדם טוב ואכפתי. בשם מדינת ישראל אני מודה לך".

שר האוצר היוצא ד"ר יובל שטייניץ אמר בטקס: "הגעתי בתקופה של משבר עולמי קשה ביותר שהחל לתת את אותותיו גם במשק הישראלי. הגעתי בתקופה של מהומת אלוהים ואני מסיים בתחושה של סיפוק. לפני הכל ומעל הכל, המטרה שהצבתי היא צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. זה שם המשחק, על זה נבחנים כל שרי האוצר בעולם. אני עוזב בתחושת סיפוק כי את מטרותיי העיקריות השגתי. אבטלה זה בני אדם. אבטלה זה לא מאקרו, זה נוגע במאות אלפי אנשים ובני משפחותיהם.

"כיום אנו נמצאים בשיעור האבטלה הנמוך ביותר מזה עשרות שנים. יאיר, עובדי האוצר הם סיירת המטכ"ל של השירות הציבורי. אתה תראה שמה שרואים משם זה לא מה שרואים מכאן, וההפך. אני מעביר לך את הכלכלה במצב טוב מזה שקיבלתי אותה. עכשיו ה-50 טון עברו לכתפיים שלך".

יובל שטייניץ שר האוצר היוצא, יאיר לפיד שר האוצר הנכנס. לא דיברו על הגירעון (צילום: משרד האוצר)
שר האוצר היוצא ושר האוצר הנכנס. לא דיברו על הגירעון (צילום: משרד האוצר)

משימות מורכבות והזכות לטעות

סגן שר האוצר, מיקי לוי: "התמודדתי עם משימות מורכבות בעבר וברור לי שגם פה יהיה לא פשוט. לא אחת היו לי חיכוכים ונושאים במחלוקת עם האוצר והתרשמתי ממקצועיותם".

סגן השר היוצא, יצחק כהן: "קשה עלי הפרידה. אני שמח שבמדינת ישראל יש זכות לבחור, אך גם זכות לטעות. כבוד השר הנכנס, יש לך פה שומרי סף מקצועיים ומסורים".

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן: "השר שטייניץ הצליח בתקופה סוערת לנווט את הספינה ולהביא לצמיחה. יאיר, אתה מקבל את המשרד המקצועי ביותר בממשלה. אנשים מצוינים. אתה נכנס לתפקיד הלוביסט של שאר האנשים שכל הסקטורים רוצים את כספם. כשנותנים, תזכור, זה מכיסם של שאר האנשים".

הגירעון

בטקס לא הוזכר הגירעון בתקציב המדינה בשנת 2012, שהסתכם ב-39 מיליארד שקל, מזה גירעון בחודש דצמבר בסכום של 12.8 מיליארד שקל. הגירעון בחישוב האחוז מהתמ"ג הסתכם ב-4.2%, זאת על פי תמ"ג שנתי חזוי, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסכום של 929.8 מיליארד שקל.

במקור תוכנן בשנת 2012 גירעון של 18.3 מיליארד שקל, שזה 2% מהתמ"ג. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר כאשר פורסם הגירעון: "זה גירעון גדול למשק שמצוי במצב של תעסוקה מלאה. הממשלה הבאה תצטרך לקצץ כ-15 מיליארד שקל מההוצאה המתוכננת, וייתכן שיצטרכו גם להעלות מסים מעט יותר ממה שכבר העלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן