Skip to content

ביזנס & פלז'ר – בנט מחליף את שמחון

למה יואב צפיר הסתובב עם מזוודה בקניון עזריאלי, מה עשה מיכאל שטראוס בקניון שרונים, איפה היו ישראלה שטיר ודרורית ורטהיים, מה עשה שגריר אירלנד בפאב, ומדוע הצלמים עטו על בת שבע בובליל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזוודות או לא להיות

יואב ומיכל צפיר עם צביקה הדר באירוע סמסונייט (צילום: רפי דלויה)
יואב ומיכל צפיר עם צביקה הדר באירוע סמסונייט (צילום: רפי דלויה)

בצל הביקור המתוקשר של אובמה, נחת כאן לביקור בן יומיים, גראהם קרטר, סגן נשיא חברת סמסונייט העולמית, שהגיע לביקור ראשון בארץ במיוחד לרגל השקת סניף הדגל הראשון של החברה בישראל, שיהווה חנות קונספט ראשונה מסוגה בעולם. בגלל הזמן הקצר שעמד לרשותו, ירדן ווקס, מנכ"לית סמסונייט ישראל, המתינה לו בשדה והביאה אותו ישירות מהמטוס לאירוע. לכבוד המעמד ולהעצמת האותנטיות, עוצב המקום כמו עמדת בידוק בשדה תעופה, כשדוגמניות בתלבושות של דיילות אוויר הגישו שמפניה לאורחים, בהם: דודו פולטורק, מבעלי קבוצת רולטיים; אבי מרקוביץ, מנכ"ל קבוצת רולטיים; רו"ח מנחם מרדר; פאר נדיר, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; ארנון תורן, מנכ"ל עזריאלי; עמי קדם, מבעלי חברת סמרט מדיה; הבמאי והמפיק יואב צפיר, שיצא לארג' כשרכש לאשתו מיכל מזוודה אדומה וטייל איתה ברחבי הקניון; צביקה הדר, חבר אישי של פולטורק. למחרת יצא קרטר לסיור בירושלים עם מדריך המתמחה בהיסטוריה של העיר. הסיור כלל ביקור במקומות הקדושים ליהודים ולנוצרים ביניהם: הכותל המערבי, הר הזיתים, היכל שלמה, הר הבית, ויה דולורוזה, כנסיית השילוש במגרש הרוסים וכנסיית הקבר. הביקור הסתיים בארוחת צהריים בשוק מחנה יהודה.

מיכאל שטראוס אופנתי

עופר שכטר ואיתי תורג'מן באירוע האופנה של שרונים (צילום: איציק בירן)
עופר שכטר ואיתי תורג'מן באירוע האופנה של שרונים (צילום: איציק בירן)

זכי שלום ומוטי קופרלי, בעלי קבוצת חצי חינם, לקחו פסק זמן מההכנות לחג, והזמינו את החברים לאירוע פתיחת ה"ביוטי מול" – אירוע אופנה שנמשך ארבעה ימים, במתחם שרונים שבבעלות הקבוצה. באו להתעדכן בחידושי האופנה: מיכאל שטראוס, מבעלי קבוצת שטראוס-עלית, שעמד בצד והשקיף מרחוק על התצוגה; עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה שהציג את חברתו החדשה ליאת נויבירט; דני לוזון, סמנכ"ל הסחר של סופר-פארם; גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס ישראל; חי אדיב, ראש עיריית הוד השרון העיר המארחת; רוני ורטהיימר, מבעלי רשת ספורט ורטהיימר; אבי קינן, מנכ"ל רולדין שסיפר על ההערכות לפסח; רחל עטיה, אשתו של היזם שמואל עטייה, ששמחה לפגוש את השחקנים עופר שכטר ואיתי תורג'מן; ירון כרמון, מנכ"ל רשת מנגו שהתמלא גאווה כשראה את הדוגמניות מפזזות על המסלול; דאנה קופרלי, מנכלי"ת שרונים, שהרימה כוסית עם האורחים לכבוד החג. המוזמנים נהנו מקייטרינג מזל טלה ומהזמרת אפרת גוש, הפעם בעמדת ה-DJ.

בת שבע בובליל היא לא ליהיא לפיד

דרורית ורטהיים (מימין), ישראלה שטיר והאדריכל יוסי פרידמן במוזיאון חולון (צילום: רפי דלויה)
דרורית ורטהיים (מימין), ישראלה שטיר והאדריכל יוסי פרידמן במוזיאון חולון (צילום: רפי דלויה)

במוזיאון חולון לאמנות, נפתחה התערוכה "הגברת עם החרציות", מחווה לזכרה של לאה גוטליב ז"ל, מעצבת האגדית וממייסדי גוטקס. בת שבע בובליל, מבעלי קלאב הוטל, שהגיעה לתערוכה לא הבינה מדוע צוותי הטלוויזיה מצלמים ומראיינים אותה ללא הכרה. כשנשאלה איך היה בירושלים ענתה שלא הייתה בירושלים, ואז התברר שהם חושבים משום מה שהיא ליהיא לפיד, אשת שר האוצר החדש. עשו כבוד: רון גרונדלנד, מנכ"ל גוטקס; מולי גראד, המנהלת הקריאטיבית של הקבוצה; גילי בן חור פיטוסי, סמנכ"לית השיווק; מרים רוזוב גוטליב, בתה של גוטליב שהכריזה על מתן מלגת הצטיינות על שם אמה, שתוענק מדי שנה לסטודנט/ית בבית הספר לאופנה שנקר בתחום בגדי הים; ישראלה שטיר, מבעלי קבוצת שטיר, שהגיעה עם חברתה הטובה דרורית ורטהיים, מבעלי החברה המרכזית למשקאות; מיכל פורר, מבעלי ניאופרם; היזמית אורית אפרתי יו"ר אגודת ידידי שנקר; סיוון קליין והחבר גלעד קינן, מבעלי פאן-בר; מוטי ששון, ראש עיריית חולון; חנה הרצמן, מנכ"לית עיריית חולון; אלון ספן, מנכ"ל המוזיאון; כריסטוף ביגו, שגריר צרפת בישראל; פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר; נילי פריאל-ברק ועוד.

שמחון מפרגן

בנט ושמחון (צילום: יוסי זמיר)
בנט ושמחון (צילום: יוסי זמיר)

בין שלל מסיבות הפרידה-הכתרה, נפרד גם שר התמ"ת שלום שמחון מכיסאו. במסיבת הפרידה אמר כי המשרד בראשו עמד, הוא המשרד הכלכלי המוביל. למחליפו, נפתלי בנט, אמר כי הוא שמח שאחד האנשים החזקים פוליטית יעמוד עכשיו בראשו: "בשבע השנים הבאות עליך לייצר 700 אלף מקומות עבודה, אני שמח על ההזדמנות להתחלף עם אדם ערכי כמוך", החמיא לשר הנכנס, שענה כי עיני העם נשואות למשרד הזה. "הבעיה העיקרית איתה מתמודד הציבור היא נטל המחייה. זה עניין אנטי ציוני כי הוא מונע מאנשים לחזור לארץ. אנחנו נפתור את יוקר המחייה".

שולם חותם

מימין - שולם פישר, איציק אברכהן והרב שמחה קוק (צילום: סיון פרג')
מימין - שולם פישר, איציק אברכהן והרב שמחה קוק (צילום: סיון פרג')

שולם פישר, יו"ר משותף שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, חתמו על שטר מכירת החמץ של שופרסל. אברכהן סיפר לרב שמחה קוק, הרב הראשי של רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית שנכח באירוע, על תהליכי ההכשר שנעשים בשופרסל לקראת הפסח, ואמר כי שופרסל מעבירה את כל סניפיה הפרושים ברחבי הארץ, תהליך הכשרה מסודר ומפורט בשיתוף פעולה עם נציגי ושליחי הרבנות הראשית. הרב קוק הסביר לאברכהן על תהליך מכירת החמץ ואמר כי התורה אומרת "לא יראה לך חמץ", כלומר חמץ שלא שלך עובר לרשותו של גוי ואז אתה יכול לראותו. ההלכה קובעת כי אסור לרשת יהודית שיהיה בבעלותה חמץ, ולכן תפקיד הרבנות להחרים את החמץ וזאת במסגרת מכירתו לערבי-מוסלמי אשר קונה אותו למשך כשבוע ואח"כ מוכר אותו בחזרה.

חגיגה אירית

מימין: איציק אדרי, מלקולם גבסון, ברפני או'ראיילי, יאיר ורדיגר (צילום: רונן טופלברג)
מימין: איציק אדרי, מלקולם גבסון, ברפני או'ראיילי, יאיר ורדיגר (צילום: רונן טופלברג)

ברפני או'ראיילי, שגריר אירלנד בישראל, קפץ לפאב האירי טמפל בר, כדי לחגוג את סנט פטריקס דיי כהלכתו. או'ראיילי וחבריו שתו בירה גינס ונהנו מפולקלור מקומי שכלל מוסיקה וריקודים. בין השמחים בחג הלאומי האירי: יאיר ורדיגר, רקדן ישראלי, והישראלי היחיד שרוקד בלהקת Lord of the dance, ומנכ״ל אייריש דאנס ישראל, האקדמיה הישראלית לריקוד; אירי מלקולם גבסון, יו"ר ארגון ידידות ישראל אירלנד; ואיציק אדרי, מבעלי רשת טמפל בר.

כיל תורמת

בחברת כיל והחברות הבנות (רותם אמפרט נגב, מפעלי ים המלח, תרכובות ברום, פריקלאס, תובלה ומגנזיום), שומרים על מסורת, גם הפסח הזה, החברה תתרום מאות כרטיסי שי לרכישת מוצרי מזון לתושבי הדרום בשיתוף עמותת מאיר פנים. במשך שנים כיל תורמת כרטיסי מזון בראש השנה ובפסח, שכן היא רואה חשיבות בקשר ההדוק עם הקהילות בדרום שם גרים עובדיה. סכום של 300,000 שקלים יחולק בפסח הקרוב למשפחות נזקקות מדימונה, ערד, באר שבע, ירוחם; לחיילי גדוד הסיור של גולני; למשפחות חיילי גדוד הסיור המדברי; ולמשפחות חיילי גדוד רימון של גבעתי, שאומץ לאחרונה ע"י כיל. סכום נוסף של עשרות אלפי שקלים יינתן לסיוע לעריכת ליל סדר קהילתי ע"י חב"ד בבאר שבע; לליל סדר קהילתי מרכזי ע"י עמותת מאיר פנים בדימונה; לארוחות חג לילדי בית השנטי בשדה בוקר; לקשישים מעוטי יכולת באמצעות "יד לערד"; ל"באר שובע" בב"ש; לעולים נזקקים בב"ש; ולתלמידים בבי"ס מקצועי במרכז הארץ.

עובר ושב

  • ד"ר רונית גלעד, מונתה למ"מ מנהלת המחלקה הנוירולוגית בבית החולים קפלן. גלעד למדה רפואה באוניברסיטת תל-אביב ושימשה סגנית מנהל מחלקה נוירולוגית עם תת התמחות בתחום האפילפסיה וטרשת נפוצה בבית החולים וולפסון, ומרצה בכירה בחוג לנוירולוגיה באוניברסיטת תל אביב. היא ערכה מחקרים בנושא אפילפסיה, ביניהם על תרופות שניתנו למצבי התקפים אפילפטיים בלתי פוסקים. בכוונתה להרחיב את מגוון השירותים הניתנים בבית החולים בתחום כאבי ראש, מעקב לשבץ מוחי וטיפול בפנים וצוואר במצבים בהן קיימות תנועות בלתי רצוניות.
  • האדריכל ליאור אביבי, 41, אדריכל בכיר וראש צוות במשרד מוססקו אדריכלים מונה לשותף במשרד. לאביבי תואר B.Arch מבית הספר לאדריכלות של אוניברסיטת תל-אביב. בין תכנון הפרויקטים שניהל: תכנית שלד ותב"ע למתחם הוותיק בעיר שדרות ומעונות הסטודנטים למכללת ספיר, תב"ע למתחם בתי הזיקוק בחיפה, קריית משרדים ולוגיסטיקה במעוין שורק ראשל"צ, מפעל מחזור RDF, מבנה ביוטכנולוגיה בי"ח הדסה עין כרם, מתחם משרדים ותעסוקה לבזק ברח' היתד בת"א, בניין מגורים בבית שאן ועוד.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן