Skip to content

כתב אישום על נטילת שוחד נגד חברי מועצה באילת

חיים אלעל ודניאל אדרעי כיהנו כחברי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר והגישו ערר על החלטה להתיר לחברת "ביג" שימוש חורג מהתכנית למסחר. השוחד נועד לגרום להם להסיר את התנגדותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני חברי מועצה בעיריית אילת, חיים אלעל ודניאל אדרעי, שכיהנו כחברי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר, ונאשם נוסף. האישום הוא בגין עבירות של לקיחת שוחד בסך 400,000 שקל, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. הפרשה נחשפה באמצעות הפעלת סוכן משטרתי של יאח"ה – להב 433.

כתב האישום הוגש ע"י עו"ד רונן בוחניק מפרקליטות מחוז דרום, לאחר שימוע שנערך לבאי כוחם של הנאשמים. על פי עובדות כתב האישום, ב-4 ביוני 2012 התקבלה החלטה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באילת, אשר התירה לחברת "ביג" שימוש חורג מהתכנית למסחר בשטח של 2,500 מ"ר לתקופה של שלוש שנים. על החלטה זו הגישו שני הנאשמים, אלעל ואדרעי, ערר לוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום, להורות על ביטול ההחלטה המתירה את השימוש החורג.

מתחם "ביג" באילת (צילום מתוך אתר החברה)
מתחם "ביג" באילת (צילום מתוך אתר החברה)

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, קשרו הנאשמים קשר, בהיותם חברי מועצה, להסיר התנגדותם ולחזור בהם מהערר שהוגש על ידם לוועדה, תמורת שוחד, כאשר נאשם שלוש משמש כמתווך לדבר עבירה.

שלושת הנאשמים, כך על פי כתב האישום, נפגשו עם בעלי עסקים שקיבלו דרישה מהנהלת ה"ביג" להעתיק את עסקיהם מהמתחם הישן למתחם החדש. בעלי העסקים מצאו עצמם במצב בו הם מפונים מעסקיהם במתחם הישן ללא יכולת לעבור למתחם החדש, אלא אם כן הנאשמים יסירו את התנגדותם וימחקו את הערר שהגישו לגבי המתחם החדש. במהלך הפגישות הציבו הנאשמים, הן לסוחרים והן להנהלת הביג, דרישה לפיה עבור תמורה כספית יסירו את התנגדותם וימחקו את הערר.

באחת הפגישות, ציין הנאשם חיים אלעל, כי אם תהיה חקירה משטרתית בנושא, הכסף אותו הם מבקשים הוא עבור פיצוי לסוחרי העיר אילת אשר נפגעים מעצם פתיחת המתחם החדש. בשלב זה הפעילה יאח"ה סוכן משטרתי, כדי שיתעד את לקיחת השוחד.

במהלך אחד המפגשים עם הסוכן המשטרתי, פתח הסוכן מעטפה והראה לנאשמים, אלעל ואדרעי, את החלק העליון של שתי המחאות, כל אחת על סך 200,000 שקל, ובמעמד זה סוכם בין הסוכן המשטרתי לבין הנאשמים על מסירת ההמחאות בסך 400,000 שקל מהסוכן לידיהם כנגד מסירת חשבונית ומסמך חתום על ידי נאשמים בדבר מחיקת הערר.

באותו היום, בעת פגישה נוספת עם הסוכן, מסר חיים אלעל לסוכן חשבונית פיקטיבית ע"ס 400,000 שקל, אשר מטרתה להסוות את דבר השוחד וזיקת הנאשמים לדבר השוחד וכן להלבין את כספי השוחד. כן מסר לסוכן המשטרתי את המסמך בדבר חזרתם מהערר כשהוא חתום בחותמת "נתקבל מטעם המוסד התכנוני" והסוכן מסר לו את המעטפה יחד עם הצ'קים. הנאשם אף ציין בפני הסוכן המשטרתי: "עכשיו אני בידיים שלך". עוד אמר כי "יוכלו לעשות עוד דברים ביחד".

כתב האישום מייחס, כאמור, לשני הנאשמים עבירות קשירת קשר לפשע, לקיחת שוחד והלבנת הון, נאשם 1 מואשם בנוסף בעבירת הדחה בחקירה. נאשם 3 מואשם בעבירת ניסיון לתיווך בשוחד.
מתוך כתב האישום: "הנאשמים ניצלו את תפקידם ובהיותם עובדי ציבור 'חצו את הקווים', מעמדם וסמכויותיהם עבור בצע כסף, כדי לבצע, בצוותא חדא, עבירות פליליות חמורות, תוך פגיעה קשה באמון הציבור במערכות השלטון".

על פי הוראות סעיף 21 לחוק איסור הלבנת הון, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לחלט את רכושם של הנאשמים בשווי שנעברה בו העבירה וכן רכוש ששימש לביצוע העבירה ושאיפשר את ביצועה. כמו כן, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להורות על הגבלת עיסוקם של הנאשמים בכך שלא יוכלו למלא תפקיד של חברי מועצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן