Skip to content

חמישה מיליון דולר מוצעים תמורת ג'וזף קוני, חי או מת

תוכנית הפרסים האמריקנית למאבק בפשעי מלחמה מציעה את הסכום תמורת מידע שיביא למעצרם או ללכידתם של ג'וזף קוני ועוזריו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי אתמול הודיעו אוגנדה וארצות הברית שהן נאלצות להשעות את מסע הציד בן השנתיים שהן מנהלות נגד צמרת צבא ההתנגדות האלוהי (LRA) בג'ונגלים של הרפובליקה המרכז אפריקנית. זאת בעקבות ההפיכה שהעלתה לשלטון בבנגי, בירת הרפובליקה, קבוצת מורדים.

מחלקת המדינה הודיעה שג'וזף קוני קוני ועוזריו, אוקוט אודיאמבו ודומיניק אונגוון, הוכנסו לרשימת המבוקשים בגין פשעי מלחמה. תכנית הפרסים האמריקנית למאבק בפשעי מלחמה מציעה סכום של חמישה מיליון דולרים תמורת מידע שיביא למעצרם או ללכידתם של ג'וזף קוני ועוזריו. צבא ההתנגדות "עינה במשך עשרים שנה כמעט והטיל טרור על ילדים ברחבי אוגנדה, קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית ודרום סודן. הדבר חייב להיפסק", אמר ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני, והודה ש"לא קל יהיה למצוא" את קוני וחבורתו.

קוני - חמישה מיליון דולרים על ראשו
קוני - חמישה מיליון דולרים על ראשו

"צבא המהפכה מחולק לכנופיות מורדים קטנות, המפוזרות ברחבי ג'ונגל צפוף, נסתרים מתחת חופת ענפים צפופה, ושולטים בשטח באמצעות טקטיקות פחד והפחדה", הוא אמר לעיתון הפינגטון פוסט.

"צבא המהפכה נמנה עם הקבוצות החמושות האכזריות ביותר בעולם", אמר סטפן ראפ, שגריר לצדק פלילי עולמי, בעת שחשף את דבר הפרס.

ג'וזף קוני, שגורש מאוגנדה עם כנופייתו ב-2005, מבוקש על ידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי לפשעי מלחמה. הפושע  וכמה מאות מתומכיו משוטטים כנראה ביערות העד שבגבולות דרום סודאן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והרפובליקה המרכז אפריקנית.

הם נאשמים בחטיפת ילדים כדי להפוך אותם ללוחמים ולשפחות ועבדי מין, ובכריתת אברי הקרבנות כשיטת הפחדה ונקמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן