Skip to content

נתניהו נפגש עם יתומי צה"ל: "לדבר ולשתף מקל על הכאב"

נתניהו אמר לילדים: "בחדר הזה שאתם יושבים בו, מתקבלות הרבה מההחלטות של המדינה. ההחלטות שמתקבלות שומרות על מדינת ישראל. האבות שלכם הם הגיבורים שפעלו כדי שנחיה פה והמחיר הוא קשה מאוד. אנו חיים עם הכאב כל יום, אני לא שוכח את אחי לשנייה, היום בו נהרג היה יום קשה מאוד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש בקריה בתל אביב עם יתומי צה"ל מארגון אלמנות ויתומי צה"ל שמהווה מסגרת תמיכה ליתומים ומגבש ביניהם.  

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לילדים: "אני מאוד נרגש להיות כאן איתכם, כולנו משפחה אחת גדולה. אצל כל אחד ואחת מכם הכאב קיים כל הזמן. הכאב הוא אישי ושונה אצל כל אחד אך יש בינינו משהו משותף, כאב משותף. בחדר הזה שאתם יושבים בו, מתקבלות הרבה מההחלטות של המדינה. ההחלטות שמתקבלות שומרות על מדינת ישראל. האבות שלכם הם הגיבורים שפעלו כדי שנחיה פה והמחיר הוא קשה מאוד. אנו חיים עם הכאב כל יום, אני לא שוכח את אחי לשנייה, היום בו נהרג היה יום קשה מאוד".

(צילום: לע"מ)
"כולנו משפחה אחת גדולה". נתניהו ויתומי צה"ל במשרדו (צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)
עם אביה מורנו בתו של תא"ל עמנואל מורנו שנהרג בסופה של מלחמת לבנון השנייה (צילום: לע"מ)

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו משפחות השכול מבינים את הכאב אחד של השני גם בלי לדבר, אך דעו לכם כי לדבר ולשתף מקל על הכאב ואני לצערי הבנתי זאת רק לאחר שנים רבות. בלעדי ההורים שלכם לא היה קיום למדינת ישראל. ישנם 23 אלף חללים ממלחמות ישראל מאז קום המדינה, בשואה נטבחו  כל יום 20 אלף יהודים, ההבדל במספרים הללו הוא בזכות האבות שלכם. 

אני מאחל לכם רק טוב, החיים ממשיכים ואתם חזקים למרות הכאב והצלקות שנשארות. תתמכו באמהות שלכם, האמהות הן מושא להערצה". 

הילדים הודו לראש הממשלה, ביניהם שירה בגין, נכדתו של בני בגין, שאביה רס"ן יונתן בגין ז"ל נהרג בסיור ערב בלבנון, עוד השתתפו עומר גרשטיין בנו של סא"ל ארז גרשטיין ז"ל שנפל בפעילות מבצעית בשנת 1999 בלבנון. 

הילדה אמילי נסטרנקו בת 13 מכפר בן נון השתתפה גם כן, אביה אלכסנדר נסטרנקו ז"ל נפל בפעילות מבצעית סמוך לגוש קטיף בתאריך 06.03.02 בסיור של צה"ל סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה.

אמילי סיפרה את סיפורה ברדיו ואמרה כי יש לה חלום שראש הממשלה יגיע לביתה בכפר בן נון. רה"מ נתניהו נענה בשמחה לבקשתה ובזמן הקרוב יגיע לבקרה בביתה. עוד סיפרה בראיון הבוקר בערוץ 10 כי התרגשה מאוד מזה שראש הממשלה דיבר על הכאב האישי שלו בפגישה.

בפגישה השתתפה גם אביה מורנו, בתו של תא"ל עמנואל מורנו שנפל בסופה של מלחמת לבנון השנייה. במלאות ארבע שנים לנפילתו, כתבה אביה, בכורתו: "רציתי לספר לך שלפעמים, בטיולים, יש נופים שמזכירים לי אותך, למשל הנוף של המדבר, כי היית כמו המדבר, יפה מבפנים ויפה מבחוץ, מלא מידות טובות כמו גרגירי החול, מלא גוונים של צבעים לצבוע איתם את החיים … הלוואי נזכה ללמוד ממידותיך הטובות…"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן