Skip to content

"האיום גדל אבל צה"ל וזרועות הביטחון חזקים מאי פעם"

"צבר האיומים על מדינת ישראל גדול יותר מבעבר אבל היום גם צה"ל וזרועות הביטחון שלנו, חזקים יותר מאי פעם בעברה", אמר ראש הממשלה הבוקר בפתח ישיבת הממשלה. אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייפתחו הערב ובשעה 8 תישמע צפירת דומייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"צבר האיומים על מדינת ישראל גדול יותר מבעבר אבל גם צה"ל וזרועות הביטחון שלנו חזקים יותר מאי פעם בעבר". כך אומר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"היום מדינת ישראל מתייחדת עם זכר חלליה", אמר ראש הממשלה. "חיילנו ואנשינו שנפלו במערכות ישראל ובפיגועי הטרור. מן הרגע שקמה המדינה היא לא חדלה לייחל לשלום עם שכניה ובאותה מידה, אויביה לא חדלו לשאוף להכחידה מעל פני האדמה. אנחנו כאן בזכות לוחמי ישראל שהתגייסו למאבק על קיומנו. בזכות אלו ששרדו את מערכות ישראל ובזכות אלו שנפלו בהן. אנחנו לא שוכחים אפילו לרגע  שאנחנו כאן בזכות הנופלים. היום, צבר האיומים על מדינת ישראל גדול יותר מבעבר אבל היום גם צה"ל וזרועות הביטחון שלנו, חזקים יותר מאי פעם בעבר. אנחנו נמשיך לחזק את ביטחוננו, אנחנו נמשיך לשאוף לשלום עם שכנינו ונמשיך להבטיח ביד רמה ובגישה בוטחת ומפוכחת את עתידה של מדינתנו".

(צילום: ציפי מנשה)
יותר ממיליון וחצי אנשים צפויים להגיע לטקסי הזיכרון בבתי העלמין בארץ (צילום: ציפי מנשה)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר כי מדינת ישראל מתייחדת עם זכר נופליה. "בכאב עצום ובגעגועים שאינם מרפים חולפות לנגד עינינו תמונותיהם של בני משפחה, חברים, פקודים ורעים לנשק, אשר שילמו את המחיר היקר מכול. זיכרונות שמלווים אותנו וילוו אותנו כל חיינו, ועימם תחושת מועקה אינסופית ושאלות מייסרות של מה היה אילו, ואיפה הם היו היום.

"במותם ציוו לנו הנופלים לא רק את החיים, אלא גם את הזכות להיאבק על קיומנו כאן", אמר יעלון. "הזכות לקיים בחלקת הארץ הזו חיים תקינים, עצמאיים, להגיע לשיאים שרק מדינות מעטות מגיעות אליהם. הזכות להיות שותפים לפלא הזה שנקרא מדינת ישראל, שאחרי 65 שנות עצמאות ואחרי מאות שנים של רדיפת יהודים ורציחתם רק משום שהם יהודים, הפכה להיות דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו. אך המאבק, לצערנו, עדיין לא תם. הוא משנה פניו, לובש צורה אחרת, פונה לזירות חדשות, מאלץ אותנו להילחם בכל פעם מחדש תוך הקרבת טובי בנינו ובנותינו. עם רודף שלום אנו, כך היה בעבר וכך יהיה עד קץ הדורות, אך לא נתפשר על ביטחוננו ונגדע כל יד אשר תנסה לפגוע בנו. המחיר, לדאבון הלב, לעיתים כבד מנשוא".

השר יעלון פנה למשפחות השכולות ואמר: "אין מזור לצער המלווה אתכן יום יום, שעה ושעה. מילים מתקשות לנחם ואינן מפחיתות מעוצמת הגעגועים. ההתמודדות אינה קלה, מייסרת, והפצעים מתקשים להגליד. אך בגבורתכן אתן מהוות סמל ליכולת העמידה של החברה הישראלית, אשר עומדת במבחן פעם אחר פעם אל מול האתגרים הניצבים בפניה. הערב ומחר נתכנס בכאב רב וביגון קודר בבתי העלמין, בטקסים ובעצרות הזיכרון. נעמוד שם מתוך עוצמה וגדלות נפש שאין שניות להן, והן אלו אשר מהוות בסיס לקיומנו בארץ הזו".

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייפתחו היום אחר הצהריים בטקס בבית יד לבנים בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשעה 8 בערב יתקיים הטקס המרכזי לפתיחת אירועי יום הזיכרון, ברחבת הכותל המערבי, בצפירת דומייה. באירוע ישתתפו נשיא המדינה, שמעון פרס והרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ.

מחר בשעה 11 לפני הצהריים תישמע צפירת דומייה של שתי דקות ולאחריה ייפתחו טקסי הזיכרון בבתי הקברות הצבאיים. הטקס המרכזי יתקיים בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים.

יותר ממיליון וחצי אנשים צפויים להגיע לטקסי הזיכרון בבתי העלמין בארץ. לשם כך שכר משרד הביטחון מאות אוטובוסים שיועמדו לרשות ציבור הפוקד את בתי העלמין הצבאיים בהר הרצל וברחבי הארץ.

ממשרד הביטחון נמסר, כי ביום הזיכרון יעמיד המשרד מוקד מידע טלפוני ארצי לרשות המשפחות השכולות. המוקד יפעל בין השעות 8:00 עד 18:00 בטלפון 03-7776700 ואפשר יהיה להזמין באמצעותו עד השעה 13:00 הסעות לבני המשפחות השכולות. במקביל, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שלח 16,000 מזכרות למשפחות שכולות בארץ ובעולם.

בנימין נתניהו ורעייתו עלו אמש לקברו של יוני נתניהו ז"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום: לע"מ)

ערב יום הזיכרון יחל בצפירת דומייה בת דקה שתושמע ברחבי הארץ ביום ראשון בשעה 20:00 בערב ומיד לאחר מכן יחלו עצרות הזיכרון. ביום שני, יום  הזיכרון, תושמע צפירת דומייה בת שתי דקות בשעה 11:00 ולאחריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים. טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון במעמד ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, מנכ"ל משרד הביטחון והרבנים הראשיים לישראל יהיה ביום ראשון בשעה 16:00 בבית יד לבנים בירושלים ולאחר הצפירה בשעה 20:00 יתקיים טקס הדלקת נר הזיכרון ברחבת הכותל המערבי במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל.

עוד נמסר, כי בשעה 20:30 ייערך ברחבת הכנסת האירוע "שרים לזכרם" במעמד שר הביטחון, שר הרווחה, יו"ר הכנסת, סגן הרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה. למחרת הצפירה, ביום שני, יתקיימו טקסי האזכרה הממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים ובמרכזם הטקס בהר הרצל בירושלים, שבו יישאו דברים ראש הממשלה, נשיא המדינה והרמטכ"ל.

ביום שני בשעה 13:00 ייערך טקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל לנפגעי פעולות האיבה במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הרווחה והרמטכ"ל. בשני בערב, בשעה 20:00 יתקיים טקס הדלקת המשואות והעברת הדגלים הראשיים בהר הרצל במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת. בסיום הטקס ייפתחו חגיגות יום העצמאות ה-65 של המדינה ויחל יום העצמאות.

פרויקט 'מסע' של הממשלה והסוכנות היהודית יערוך הערב עצרת מיוחדת לזכר חללי מערכות ישראל ופעולות איבה, בהשתתפות למעלה מ- 5,000 צעירים יהודים מרחבי העולם, שהגיעו לשנת לימודים והתנדבות בישראל במסגרת פרויקט "מסע" ומאות נציגים של הקהילות היהודיות המסיירים בישראל. העצרת תיערך הערב בשעה 20:00 באתר יד לשריון בלטרון במעמד שר הכלכלה נפתלי בנט ויו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקילרבים מהמשתתפים מחו"ל זוהי הפעם הראשונה שבה ייקחו חלק באירועי יום הזיכרון בישראל. בעצרת גם ישתתפו נציגי משפחות שכולות וחיילי צה"ל. העצרת תתקיים באנגלית ותתורגם בו זמנית לצרפתית, ספרדית ורוסית.

מחר בשעה 09:00 ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים הטקס השנתי לזכר היהודים שנרצחו באירועי אנטישמיות והנופלים במערכות ישראל בהשתתפות בני משפחתו של דניאל פרל ז"ל שנרצח בפקיסטן

רות ויהודה פרל, הוריו של העיתונאי היהודי דניאל פרל ז"ל שנרצח בפקיסטן, ידליקו השנה את המשואה בטקס יום הזיכרון שייערך ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים. ההורים ייקחו חלק בטקס השנתי של הסוכנות היהודית, לציון זכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ובאירועי אנטישמיות בעולם, זאת במקביל לציון זכרם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה בארץ. בטקס ישתתפו גם שתי אחיותיו של דניאל פרל ז"ל וכן אשתו מריאן ובנו אדם שנולד כמה חודשים אחרי הרצח ולא זכה להכיר את אביו. הטקס יתקיים במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן