Skip to content

מעתה אימרו: משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי: המשרד שואף למצב את ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום החלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד המדע והטכנולוגיה יקרא מעתה משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, כך אושר היום בישיבת הממשלה. מטרת השינוי היא לקדם ולקבוע את נושא החלל כתחום מרכזי שבו עוסק המשרד. המהלך מבקש להדגיש את חשיבותו הלאומית של נושא החלל בישראל ולמצב אותו גבוה בסדר העדיפויות הממשלתי. בתוך כך, קבע באחרונה המשרד את שנת 2013 כשנת החלל ומקדם במסגרת זו מגוון פרויקטים הסברתיים וחינוכיים באקדמיה ובקהילה.

פרי: "להצעיד את סוכנות החלל הישראלית לרמתן של סוכנויות חלל מקבילות בעולם". (צילום: יקי ציצמרמן)
פרי: "להצעיד את סוכנות החלל הישראלית לרמתן של סוכנויות חלל מקבילות בעולם". (צילום: יקי ציצמרמן)

"בעידן הדיגיטלי והלווייני, החלל והסייבר הם נושאים קריטיים לביטחון ישראל", אמר היום שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי. "נושא החלל, אשר בסיסו במדע וגופו במערך הטכנולוגי במדינה, יהווה אחד מעמודי התווך של המשרד וסוכנות החלל הישראלית הפועלת במשרד תרחיב משמעותית את היקף פעילותה".

השר פרי הדגיש כי המשרד שואף למצב את ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום החלל. "אנחנו שואפים להצעיד את סוכנות החלל הישראלית לרמתן של סוכנויות חלל מקבילות בעולם במטרה להגיע  תוך מספר שנים למצב שבו תחום החלל בהיבט האזרחי, הכלכלי והמדעי של ישראל יהיה דומה למעמדה הגבוה ולהישגים בתחום החלל הביטחוני".

סוכנות החלל הישראלית הפועלת במשרד יוזמת ומבצעת מגוון פרויקטים בתחום החלל האזרחי המבוססים על שיתופי פעולה בין-לאומיים, כגון בניית הלוויינים "ונוס" (עם צרפת) ו"שלום" (עם איטליה), שיתופי פעולה עם תעשיות החלל בארץ ותמיכה בפרויקטים בתעשייה, באקדמיה ובקהילה. בעקבות תוספת תקציב משמעותית שקיבל תחום החלל במשרד, החלו בשנה האחרונה לקדם תכנית חלל לאומית שמטרתה למנף ולהרחיב את היתרון היחסי של מדינת ישראל בעיקר בתחום התקשורת, הלוויינים קלי המשקל ואמצעים לשיגורם.

יו"ר סוכנות החלל הישראלית פרופ' אלוף (במיל') יצחק בן ישראל בירך היום על המהלך ואמר "שינוי השם מהווה אמירה ברורה כי תחום חלל נמצא גבוה בסדר העדיפויות של הממשלה.  השינוי יקדם את הנושא בתודעה הציבורית ויסייע גם במיצוב תדמיתה המדעית והטכנולוגית המתקדמות של ישראל בעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן