Skip to content

נשיא המדינה פרס: "מן הדין שאויבינו לא יטעו מחדש"

בטקס יום הזיכרון מול הכותל המערבי, אמר נשיא המדינה שמעון פרס: "קיומה של מדינת ישראל שוב אינו בגדר ספק. צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש מול כל איום. אל מול כל סכנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עוז רוחם של לוחמות ולוחמי צה"ל ומפקדיו, אומץ לבם ואמונתם בצדקת הדרך יחד עם שמירה על ערכי מוסר הם הערובה שידו של צה"ל תהא על העליונה. אנחנו יודעים זאת. אויבינו התנסו בזאת. מן הדין שלא יטעו מחדש". כך אמר אמש נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון, מול הכותל המערבי. "בתוך ה'יש' הזה חובתנו לא לחסוך שום מאמץ ומחיר כדי לְכַלּוֹת את המלחמה מן הארץ וּלהביא לה ביטחון ושלום. כי גם אם יהיה מחיר השלום כבד – לעולם לא יִכְבַּד מחירו. הטרור נושא רצח. השלום נושא חיים. לנו ולשכנינו", אמר פרס.

"קיומה של מדינת ישראל שוב אינו בגדר ספק. צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש מול כל איום. אל מול כל סכנה". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"קיומה של מדינת ישראל שוב אינו בגדר ספק. צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש מול כל איום. אל מול כל סכנה". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס פנה אל המשפחות השכולות: "אנחנו היודעים כי שיגרת חייכם לעולם כבר לא תהא כמו זו שלנו. אנחנו היודעים את סוד הכרית הרטובה שלכם בלילות. אנחנו שהלכנו לצד ילדיכם, והיו בתוכנו שגם ראו אותם ברגעי חייהם האחרונים, אנחנו יודעים היטב שאין העֶרב בפינו מילים שיכולות לרפא כאב. אנחנו יודעים היטב שעוד לא מצאו בעולם את החיבוק שיחזיר לאחור את גלגל החיים, כאילו לא קרה דבר. כאילו נגמר הסיוט, כמו היה זה חלום בלהות.

"ואילו הייתה מילה כזו, חיבוק כזה, היינו הולכים עד קַצְווי עולם כדי להביא אותו אליכם. אתם, שלא תשמעו עוד את צחוק הילדים, ולא את קולם של צעדים במדרגות, לא תכסו את הילד, האב והבעל, בשמיכה לעת לילה. אתם שלא תגלו עוד דאגה לשובם המאוחר הביתה. לכאבכם אין סוף, אין יום ואין לילה, לא חודש ולא שנה. אתם, ההורים, הרעיות, הילדים, האחים והאחיות – אתם הגיבורים האמיתיים של החיים.

"מחר מחרתיים תחזרו לְבָּית, החסר את הבן או הבת, תתבוננו בתמונות על הקיר ובאלבום, תִיזָכרו בכל רגע, בכל אמירה, בכל פרץ צחוק – והדמעות יזלגו מעיניכם. לא נהיה נוכחים כאשר אתם בוכים, אבל אנחנו יודעים היטב את נחלי דִמעוֹתֵיכם. אנחנו יודעים את אשר השקעתם בגידול הילדים הנפלאים הללו".

הנשיא פרס המשיך ואמר: "כאשר אתם, וגם אני מתבונן מתוך האבל הכבד הזה, בַּפֶּלא ההיסטורי הזה ששמו מדינת ישראל. בניצחונותיה בשדות הקרב והשלום. בַּיְצִירַתִיוּת התוססת הפועמת בה. בהישגיה המופלאים המציבים אותה בתחומים כה רבים בחזית הקידמה העולמית. אין גבול לגאוותנו, אין גבול לגאוותי. קיומה של מדינת ישראל שוב אינו בגדר ספק. צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש מול כל איום. אל מול כל סכנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן