Skip to content

הנשיא אובמה: העם האמריקני מסרב להיכנע לטרור

אובמה הודה כי עדיין לא ידוע מי ביצע את המתקפה או למה, אם היא תוכננה ובוצעה על-ידי ארגון טרור או ארגון מקומי, או שזה היה מעשה של אדם אחד. הממשל מגדיר את המתקפה כפיגוע טרור: "בכל פעם שמשתמשים בפצצות נגד אזרחים זה מעשה טרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שעודכן על ידי בכירים במנגנוני הביטחון האמריקניים, תדרך הנשיא אובמה את העיתונאים בבית הלבן בהתפתחויות החקירה בבוסטון, בעקבות שני הפיצוצים בקו הסיום של המרתון. הנשיא הסביר כי כוחות ביטחון רבים מוזרמים לעיר כדי להגן על אזרחיה וכדי לחקור מי אחראי לפיגוע.

עוד נודע, כי על פי ממצאים שנמצאו בזירת הפיגוע, מטעני החבלה הונחו בסירי לחץ שהכילו גם כדוריות רסס והוחבאו בתוך תרמילים. על פי גורמים ב-FBI, מדובר בשיטה המקובלת על אל קאידה.

"המחשבות הראשונות שלנו הן על הקורבנות, משפחותיהם והעיר בוסטון", אמר הנשיא. "אנו יודעים ששני הפיצוצים פצעו אנושות עשרות אמריקנים והרגו כמה אחרים, ביניהם ילד בן שמונה. זהו מעשה שפל ופחדני ועל פי המידע שיש לנו, ה-FBI מתייחס לזה כאל פיגוע טרור. בכל פעם שמשתמשים בפצצות נגד אזרחים זה מעשה טרור. אנו לא יודעים עדיין מי ביצע את המתקפה או למה, אם היא תוכננה ובוצעה על-ידי ארגון טרור או ארגון מקומי, או שזה היה מעשה של אדם אחד עם כוונות רשע. זה מה שאנחנו עדיין לא יודעים ואנו בתחילת החקירה".

אובמה בדבריו לעם האמריקני (צילום: הבית הלבן)
"העולם ראה אתמול סיפור של גבורה, טוב-לב, נדיבות ואהבה". אובמה בדבריו לעם האמריקני (צילום: הבית הלבן)

הנשיא הבטיח כי למרות שחקירת הפיגוע תימשך זמן מה עד שיובהר מה קרה, "אנחנו נגלה מי פגע באזרחינו ונביא אותם לדין". הנשיא שיבח את הפעולה האמיצה של כוחות ה-FBI במקום, משטרת בוסטון ואת גופי ההצלה שהוזנקו למקום וסייעו בחילוץ הנפגעים. הוא גם שיבח את התנהגות הרצים והקהל במקום.

"העם האמריקני מסרב לחיות תחת איום הטרור", אמר אובמה, "מה שהעולם ראה אתמול בפיצוץ היה סיפור של גבורה, טוב-לב, נדיבות ואהבה. הרצים העייפים שהמשיכו לרוץ לבתי החולים ותרמו דם ואלו שנשארו לטפל בפצועים. אלה שהכינו תחבושות מבגדיהם ואלה שרצו להציל חיים… הכמרים שפתחו את הכנסיות לאנשים המבוהלים והאנשים הטובים של בוסטון שפתחו את בתיהם. אם אתם רוצים לדעת מי אנחנו, מהי אמריקה, איך אנו מגיבים לטרור – כך, ללא אנוכיות, בחמלה, ללא פחד".

מושל מסצ'וסטס, דוואל פטריק, אמר אחר הצהריים, כי באירוע נפגעו 174 בני אדם, וכי לא נמצאו מטענים נוספים מעבר לשניים שהתפוצצו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן