Skip to content

ג'נרל אלקטריק: רווח של 3.5 מיליארד דולר

עלייה של 16% ברווחים ברבעון הראשון של שנת 2013 מהתקופה המקבילה אשתקד. החברה החזירה למשקיעיה בדווידנדים וברכש חוזר של מניות, סכום הנע במיליארדי דולרים. למרות הנתונים החזקים בכירים בתאגיד צופים תקופה לא קלה להמשך פעילותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת ג'נרל אלקטריק דיווחה על ביצועיה הפיננסים לרבעון הראשון של שנת 2013. הכנסות החברה עמדו על 35 מיליארד דולר, נתון שנשמר מהתקופה המקבילה בשנת 2012. הרווח התפעולי של החברה עמד בסוף הרבעון על 4.1 מיליארד דולר, עלייה של 14 אחוזים מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 3.5 מיליארד דולר (שהם 0.34 דולר למניה), עלייה של 16% יחסית לרווח של 3 מיליארד דולר ברבעון המקביל של השנה החולפת. 

טורבינת גז של GE (צילום: ג'נרל אלקטריק)
צבר ההזמנות הגדול ביותר בהיסטוריה. טורבינת גז של GE (צילום: ג'נרל אלקטריק)

ברבעון הראשון ג'נרל אלקטריק ביצעה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 1.9 מיליארד דולר. יחד עם הפרשה לדיווידנדים, ג'נרל אלקטריק החזירה למשקיעיה סכום הנאמד בכמעט 4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של שנת 2013. 

"צבר ההזמנות לציוד גדל ברבעון הנוכחי, תוך שהם גודלים ב-10%, עם הזמנות בתחום הגז והנפט שגדלו ב-24%, וציוד לתעופה שגדלו ב-47%" אמר מנכ"ל ויו"ר ג'נרל אלקטריק ג'ף אימלט. "בשווקים המתפתחים, הזמנות של ציוד ושירותים צמחו ב-17%. אנחנו סיימנו את הרבעון הראשון עם צבר ההזמנות הגדול ביותר בהיסטוריה". 

אימלט המשיך ואמר כי: "השווקים של ג'נרל אלקטריק הם מעורבים. הצמיחה בשוק האמריקני ובשווקים המתפתחים היו מתחת לציפיות שלנו. אנחנו התכוננו לאווירה המאתגרת באירופה, אך התנאים ביבשת הוחלשו יותר ויותר תוך כדי צניחה ב-17% בהכנסות של סגמנט התעשיה ביבשת. בסך הכל השווקים למים וחשמל הורעו יותר ממה שצפינו. בזמן שאנחנו צפינו למשלוחים מועטים של טורבינות גז ורוח, אנו ראינו לחץ גובר על שירותי המים והחשמל בשוק האירופי. אנחנו תמיד חזינו כי החציון הראשון של שנת 2013 לא יהיה פשוט. אנחנו מצפים כי ענף החשמל והמים ישתפר במהלך השנה וישנה לכיוון חיובי בחצי השני של השנה".

ג'נרל אלקטריק היא חברה אמריקנית רב לאומית העוסקת במתן שירותים פיננסים, תעופה, רפואה, גז נפט וחשמל. היא עוסקת במתן מטריה פיננסית לעסקים מתחילים ומתגאה בשירותי האנרגיה והחשמל שהיא מספקת לעשרות אלפי בתי אב ועסקים כדי שימשיכו בשגרת יומם. מלבד זאת ג'נרל אלקטריק עוסקת במתן שירותי רפואה שמצילים את חייהם של אלפי בני אדם כל יום והיא תרמה סכום עתק של 100 מיליון דולר למחקר למניעת סרטן השד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן