Skip to content

הנשיא פרס יזמין את האפיפיור לביקור בישראל

נשיא המדינה המריא אחר הצהריים לביקור מדיני מיוחד באיטליה ובוותיקן. הנשיא ייפגש, בין השאר, גם עם ראש ממשלתה החדש של איטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס יזמין את האפיפיור פרנציסקוס, לביקור ממלכתי בישראל. הנשיא ייצא היום אחר הצהריים לביקור מדיני מיוחד באיטליה ובוותיקן, במסגרתו תיערך פגישה ראשונה בין מנהיג ישראלי לאפיפיור החדש.

עם עלייתו למטוס אמר הנשיא: "אני יוצא היום לביקור מיוחד ברומא ובוותיקן, ואפגש עם האפיפיור וצמרת הממשל החדש באיטליה בראשם הנשיא וראש הממשלה. בכוונתי להזמין באופן אישי את האפיפיור לביקור ממלכתי רשמי במדינת ישראל ולחזק את היחסים הטובים בין מדינת ישראל והוותיקן. לוותיקן ישנה חשיבות גדולה ביציבות במזרח התיכון ואני בטוח שנסיעה זו תתרום למדינת ישראל ולקידום השלום".

יבוא לישראל? האפיליור פרנציסקוס (צילום: ויקיפדיה)
יבוא לישראל? האפיליור פרנציסקוס (צילום: ויקיפדיה)

הנשיא יקיים פגישת עבודה מדינית עם ראש הממשלה החדשה של איטליה שמונה זה עתה, אנריקו לאטה. בנוסף, הנשיא צפוי לערוך ביקור מיוחד בעיירת השלום אסיזי, שם יתקבל הנשיא בטקס חגיגי ומפואר בבזיליקה המרכזית בעיר, בהשתתפות מאות נזירי המסדר הפרנציסקני, במהלכו יקבל את מדליית "אזרחות כבוד למען השלום" ואת מפתח העיר.

הנשיא ינצל את ביקורו גם למפגש עם ראשי הקהילה היהודית באיטליה ועם אנשי עסקים וראשי חברות לקידום יחסי הכלכלה והמסחר בין המדינות. הוא יערוך מפגשים וראיונות עם התקשורת האיטלקית והבינלאומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן