Skip to content

נתניהו: "אי ההכרה הפלסטינית בישראל, זה שורש הסכסוך"

כך אמר היום ראש הממשלה בפגישה עם הנהלת משרד החוץ. "אם מגיעים להסכם שלום אני רוצה לדעת שהסכסוך לא נמשך". בפגישה עם משלחת הקונגרס האמריקני אמר ראש הממשלה כי אין לו כל תנאים מקדימים למו"מ עם הפלסטינים, "אך לעולם לא אתפשר על ביטחון ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שורש הסכסוך עם הפלסטינים איננו טריטוריאלי. הוא החל הרבה לפני 67'. ראיתם מה קרה כשיצאנו מרצועת עזה. פינינו אותה עד אחרון המתיישבים. ומה קיבלנו? טילים. חוסר הרצון של הפלסטינים להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי זה שורש הסכסוך".

כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעה שקיים פגישה עם הנהלת משרד החוץ. זוהי פגישתו הראשונה עם הנהלת המשרד מאז הושבעה ממשלתו החדשה.

ראש הממשלה, הממלא גם את תפקיד שר החוץ, עד אשדר יסתיים ההליך המשפטי נגד אביגדור ליברמן, המשיך ואמר: "אם מגיעים להסכם שלום אני רוצה לדעת שהסכסוך לא נמשך. שאין אחריו עוד תביעות לפלסטינים. שורש הסכסוך זה עכו, יפו ואשקלון ואתם צריכים להגיד את זה. לא צריך להתנצל. צריך להגיד את האמת".

"אם מגיעים להסכם שלום אני רוצה לדעת שהסכסוך לא נמשך". נתניהו בישיבה עם הנהלת משרד החוץ (צילום: לע"מ)
"אם מגיעים להסכם שלום אני רוצה לדעת שהסכסוך לא נמשך". נתניהו בישיבה עם הנהלת משרד החוץ (צילום: לע"מ)

בפגישה השתתפו סגן שר החוץ, ח"כ זאב אלקין, מנכ"ל משרד החוץ רפי ברק וחברי ההנהלה הבכירים של המשרד.

ראש הממשלה התייחס גם למאמצי נשיא ארה"ב ברק אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי למציאת נוסחה שתאפשר את חידוש התהליך המדיני ואמר כי לישראל אין כל תנאים מוקדמים לחידוש השיחות. הוא  ביקש מהנוכחים לחדד את המסר לפיו הסכסוך הישראלי פלסטיני איננו על טריטוריה אלא על עצם קיומה של המדינה היהודית.

כמו כן התייחס ראש הממשלה לנסיעתו לסין בשבוע הבא ואמר כי בכוונתו לשים דגש בנסיעה על הגדלת היקף הייצוא הישראלי לשם. נתניהו: "אם נגדיל את ההשקעה הסינית בישראל נוכל לקחת את המשק למקום אחר, זה יסייע למשק שלנו להמשיך לצמוח בתוך המשבר הכלכלי העולמי".

בפגישה אחרת שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם משלחת של חברים בכירים בוועדה לקשרי חוץ של בית הנבחרים האמריקאי, אמר נתניהו: "אנו עסוקים במאמץ אותו אנו מעריכים, שמובל על ידי הנשיא אובמה ומזכיר המדינה קרי, לאתחל מחדש את תהליך השלום בינינו לבין הפלסטינים. אנו חפצים לעשות זאת ואין לנו שום תנאים מוקדמים. אנו מאמינים שלא צריכים להיות כל תנאים מוקדמים להתחלת המו"מ. אנו כן חושבים שעל מנת לסיים את המו"מ יש צורך בשני יסודות בסיסיים. האחד הוא הכרה של הפלסטינים במדינה היהודית והשני הוא שלישראל יהיו סידורי ביטחון יציבים. אנו מוכנים לדון בנושאים רבים אך לעולם לא אתפשר על ביטחון ישראל".

נתניהו וחברי משלחת הקונגרס: "בלי תנאים מקדימים" (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו וחברי משלחת הקונגרס: "בלי תנאים מקדימים" (צילום: משה מילנר/לע"מ)

 ראש משלחת חברי הקונגרס, אד רויס, אמר: "הפעם הקודמת שביקרתי כאן הייתה במהלך מלחמת לבנון השנייה, ביקרתי בחיפה וראיתי את חומרת המצב אז. מאז הפכה כיפת ברזל להתפתחות חשובה, דוגמה נוספת לכושר העמידות וליצירתיות של העם בישראל. לארה"ב ולישראל יש ערכים משותפים, כולנו כאן מכיוון שאנו חשים את החשיבות בעומק היחסים מכיוון שאנו ניצבים גם בפני איומים משותפים ואנו מצפים לדון איתך בנושאים אלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן