Skip to content

"שוויץ לא תהיה ניטרלית בכל הקשור במלחמה נגד הטרור"

כך הבטיח שר החוץ השווייצרי, דידייה בורקהאלטר, לנשיא המדינה שמעון פרס. על התהליך המדיני עם הפלסטינים אמר בורקהאלטר: "אני משוכנע שישנו חלון הזדמנויות לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שוויץ לא תהיה ניטרלית בכל הקשור במלחמה נגד הטרור". כך אומר שר החוץ השוויצרי, דידיה בורקהאלטר, בפגישה שקיים הבוקר עם נשיא המדינה, שמעון פרס.  

בפתח הפגישה התייחס הנשיא פרס לשינויים במזרח התיכון, ולחשיבות הידוק היחסים האסטרטגיים בין המדינות ואמר: "לשווייץ ולישראל שיתוף פעולה בתחומים רבים, ביניהם בתחום השמירה על הביטחון ולחימה בטרור. לטרור אין מדיניות מלבד טרור. הטרור פועל ללא גבולות, וללא כיבוד החוק הבינלאומי. שווייץ אינה ניטרלית בכל הנוגע לטרור, ואנו מעריכים את היותכם מעורבים גם בתהליך השלום. שלום יכול להחזיר את האיזון למזרח התיכון". 

"שווייץ מגנה פעילות טרור בכל תוקף" - שר החוץ של שווייץ דידייה בורקהאלטר(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
"שווייץ מגנה פעילות טרור בכל תוקף" - שר החוץ של שווייץ דידייה בורקהאלטר(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

שר החוץ השווייצרי הודה לנשיא פרס על קבלת הפנים ופתח במשפט בעברית :"שוויץ וישראל חברים טובים", אמר, "הביקור בישראל חשוב לנו ביותר. חשוב לשוויץ להבין את המצב הביטחוני בישראל ונשמח להדק את היחסים בין המדינות". שר החוץ של שוויץ הבהיר כי עמדתה של שוויץ לא תהיה ניטרלית כשהדבר נוגע לטרור ואמר: "שוויץ מגנה פעילות טרור בכל תוקף".

 בהמשך הפגישה דנו השניים בחשיבות חידוש המשא ומתן מול הפלסטינים. הנשיא פרס אמר בהקשר זה: "מדינת ישראל רוצה לחדש את הדיאלוג עם הפלסטינים, אך אנו דורשים את המינימום- עצירת הטרור והאלימות כלפי אזרחי מדינת ישראל. ישראל עזבה את עזה מרצונה תוך ניתוק מתיישבים, עזה כיום חופשיה ועצמאית ולכן אנו שואלים מדוע הם יורים?"

 שר החוץ השווייצרי אמר: "לאחר שיחותיי הרבות בנושא, אני משוכנע שישנו חלון הזדמנויות לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. שוויץ תשמח לשתף פעולה ולתרום למציאת פתרון מוסכם על בסיס של שתי מדינות לשני עמים, ולקרב בין הצדדים". שר החוץ של שווייץ התייחס גם לחשיבות המשך פעילותה של ישראל בוועדה לזכויות אדם של האו"ם ואמר כי ישנה חשיבות למציאת דרך בה מדינת ישראל תעבוד בשיתוף פעולה עם הוועדה.

 הנשיא פרס הדגיש כי ישראל מייחסת חשיבות רבה לשמירה על זכויות אדם ואמר: "איראן היא האיום החמור ביותר על זכויות אדם בעולם. איראן היא מרכז טרור, מפתחת נשק גרעיני ותולה אזרחים ברחובות. אני משוכנע בהגינות של שווייץ, ובסרגל הערכי שלכם, אך מדינות כמו לוב ואיראן אינן יכולות לשפוט את ישראל מתוך הוועדה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן