Skip to content

נשיא המדינה העניק הערב את פרס קרן וולף ל-8 מדענים

בתחומי המדעים המדויקים הוא נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל. בתחום האומנויות נחשב הפרס לחשוב ביותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה העניק הערב את פרס קרן וולף לשמונה מדענים בינלאומיים מובילים שהגיעו לישראל באירוע חגיגי במשכן הכנסת.

הנשיא פרס ברך את המצטיינים על פועלם ותרומתם ואמר :"אני גאה לחיות במדינה תוססת ויצירתית שהישגיה התרבותיים, המדעיים והטכנולוגיים, זיכו אותה במקום מכובד בקדמה המדעית. ישראל הקטנה בשטח זכתה לגדולה במדע. קבלו נא את הוקרתי העמוקה וברכתי על זכייתכם בפרס החשוב הזה.

הנשיא פרס מעניק את הפרס לרוברט לנגר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס מעניק את הפרס לרוברט לנגר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הפרס, אינו רק גמול להישגיכם בעבר, אלא גם ביטוי של אמון. שתוסיפו לחקור, שתוסיפו ליצור, ולהעשיר את חיינו. אנו אומרים כי מציון תצא תורה. אבל ציון גם צמאה לבואה של תורה מחוצה לה. תודה לכם״.

את חמשת הפרסים, בסך 100 אלף דולרים כל אחד, קיבלו שמונה זוכים מארבע מדינות על הישגיהם למען האנושות – בפיזיקה: פרופ' פיטר צולר (אוסטריה) ופרופ' חואן איגנסיו סיראק (גרמניה); במתמטיקה: פרופ' ג'ורג' ד. מוסטוב (ארה"ב) ופרופ' מייקל ארטין (ארה"ב); בחקלאות: פרופ' ג'ראד דיאמונד (ארה"ב) ופרופ' יואכים מסינג (ארה"ב); בכימיה: פרופ' רוברט לאנגר (ארה"ב); באומנויות הוענק השנה הפרס בתחום האדריכלות לאדריכל אדוארדו סוטו דה-מורה (פורטוגל). פרס וולף זוכה למוניטין בין-לאומי יוקרתי מאד. בתחומי המדעים המדויקים הוא נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל. בתחום האומנויות נחשב הפרס לחשוב ביותר. באירוע נשאו דברים שר החינוך שי פירון ומ״מ יו״ר הכנסת ח״כ מאיר שטרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן