Skip to content

יו"ר ועדת הכספים נחקר בחשד לעבירה על חוק מימון מפלגות

לאחר חקירה סמויה וגלויה שהחלה בדצמבר 2012, זומן אתמול ח"כ ניסן סלומיאנסקי ממפלגת הבית היהודי ונחקר שעות ארוכות באזהרה. הוא שוחרר לביתו ונאסר עליו ליצור קשר או לדבר עם מי מהנוגעים בפרשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, נחקר אתמול (חמישי) במשך שש שעות באזהרה במשרדי יאח"ה בלוד, בחשד לביצוע עבירה לפי חוק מימון מפלגות. על פי המשטרה מדובר בחקירה שנפתחה בחודש דצמבר בשנה שעברה, בחשד למימון קולות מתפקדים במסגרת הבחירות המקדימות למפלגת הבית היהודי. בתום חקירתו שוחרר סלומיאנסקי ונדרש לא לדבר עם מעורבים אחרים בפרשה.

במהלך החקירה הסמויה נגבו עדויות ונעשו פעולות חקירה רבות. העדויות שהצטברו בפרשה כוללות תיאורים על שקיות עם שטרות של כסף, חפיסות סיגריות מלאות במזומנים וטענות הדדיות על תשלום לא חוקי למתפקדים.  סלומיאנסקי, שחזר למשכן לאחר קדנציה אחת בה היה מחוץ לכנסת, אמר עם חשיפת הפרשה כי איננו יודע מי פועל נגדו והאם מדובר במעשה ידיהם של יריבים פוליטיים. הוא טען אז כי למרות הפרשה שנחשפה הוא לא נחקר ולא זומן לחקירה בנושא. "עשרים ואחת שנים כיהנתי  כראש מועצה ועוד תשע שנים כחבר כנסת ומעולם לא דבק בי רבב", אמר.

נחקר באזהרה. ניסן סלומיאנסקי (צילום: ויקימדיה)
נחקר באזהרה. ניסן סלומיאנסקי (צילום: ויקימדיה)

אתמול הוא נחקר באזהרה ונשאל בין השאר על קשריו עם קבלני הקולות של המפלגה, שעל פי החשד קיבלו כסף תמורת גיוס מועמדים שיתמכו בסלומינסקי. עוד נודע כי יו"ר ועדת הכספים שיתף פעולה עם החוקרים והשיב לכל השאלות שלהם. בתום חקירתו הוא שוחרר והתבקש לא לשוחח עם מעורבים אחרים בפרשה.

לאחרונה זומנו ליאח"ה (היחידה לחקירות הונאה) גם אנשי תקשורת למסור עדויות בהקשר לפרשה, בנוסף לבכירים במפלגה ולקבלני הקולות שלה. חבר הכנסת לא הגיב אמש למסרונים או לטלפונים שהופנו אליו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן