Skip to content

ישרוטל ומלון הנסיכה יבטלו את הסכם הניהול ביניהן

חברת המלונות ישרוטל וחברת לקסן, שהיא בעלת מלון הנסיכה באילת, הגיעו לפשרה עם הממונה על הגבלים העסקיים, לפיה תנהל ישרוטל את מלון הנסיכה רק עד 31 במרץ 2015. הממונה טען כי מדובר במיזוג בין מתחרים בתחום המלונאות באילת וכי עולה חשש לפגיעה משמעותית בתחרות, ובפרט לעליית מחירים בבתי מלון אלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון הנסיכה באילת. ישרוטל התקשרה עם לקסן בהסכם ניהול לתקופה ארוכה. הממונה על הגבלים עסקיים אסר. (צילום: רשת ישרוטל)
מלון הנסיכה באילת. ישרוטל התקשרה עם לקסן בהסכם ניהול לתקופה ארוכה. הממונה על הגבלים עסקיים אסר. (צילום: רשת ישרוטל)

בית הדין להגבלים עסקיים בראשות השופטת תמר בזק רפפורט, נתן ב-8 במאי תוקף של פסק דין להסדר מוסכם בין רשות ההגבלים העסקיים לבין לקסן ישראל בע"מ, הבעלים של מלון הנסיכה, ורשת מלונות ישרוטל בע"מ.

ישרוטל היא חברה ציבורית שהיא בעלת מלונות ועוסקת בניהול ובהפעלה של רשת בתי מלון בישראל. ישרוטל מנהלת שמונה מלונות באזור אילת, והיא רשת המלונות השנייה בגדולה בישראל.

לקסן היא חברה פרטית בבעלות אלכסנדר (סשה) טסלר, מיליונר ויזם נדל״ן המתגורר בפרנקפורט, וחברת מלבה. לקסן החזיקה וניהלה את מלון הנסיכה באילת, שהיה בעת פתיחתו בשנת 1992, המפואר במלונות ישראל.

במאי 2011 חתמה רשת מלונות ישרוטל על מסמך עקרונות לשכירה ולניהול מלון הנסיכה היוקרתי באילת עם חברת לקסן ישראל. כחודשיים לפני כן, ביקש בנק לאומי למנות כונס נכסים זמניים למלון, לאחר חוב של 197 מיליון שקל של לקסן כלפיו.

מנכל רשת ישרוטל, ליאור רביב. השקיעו מיליוני שקלים בהתאמת המלון "לסטנדרטים הגבוהים של רשת ישרוטל"
מנכ"ל רשת ישרוטל, ליאור רביב. הושקעו מיליוני שקלים בהתאמת המלון "לסטנדרטים הגבוהים של רשת ישרוטל"

ישרוטל חתמה אז על מסמך עקרונות לשכירת ולניהול המלון באילת ל-10.5 שנים, עם אופציה לשתי תקופות שכירות נוספות בנות חמש שנים כל אחת. ישרוטל התחייבה לתשלום דמי שכירות שנתיים מינימליים או לאחוזים מהמחזור, הגבוה מביניהם.

ביולי 20111 הודיעה ישרוטל כי המלון עבר לניהולה ומנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב, הודיע בחגיגיות כי ישרוטל הנסיכה הינו המלון ה-17 של ישרוטל והתשיעי של מלונות הרשת באילת. רביב אמר כי החברה תשקיע בשלב הראשון כ-25 מיליון שקל בשיפוץ ושדרוג המלון, "כדי שיותאם לסטנדרטים הגבוהים של רשת ישרוטל".

הממונה: מיזוג בין מתחרים; עיריית אילת: עובדים יפוטרו

זמן קצר אחר כך, הודיע פרופ' דיויד גילה, הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, על התנגדותו לעיסקה. הממונה טען, כי הבדיקה שנערכה במחלקה הכלכלית ברשות העלתה, כי מדובר במיזוג בין מתחרים בתחום המלונאות באילת וכי חברות המלונות ישרוטל ופתאל מחזיקות יחד למעלה מ-50% מהמלונות באילת. "נמצא, כי המיזוג מגדיל הן את נתח השוק של רשת ישרוטל והן את נתח השוק המצרפי של ישרוטל ורשת פתאל, ביחס לבתי מלון הנמצאים בדירוג גבוה באזור אילת", קבע הממונה, "גידול זה בנתחי השוק, מעלה חשש לפגיעה משמעותית בתחרות, ובפרט לעליית מחירים בבתי מלון אלו. בהתאם, החליט הממונה על הגבלים עסקיים להתנגד למיזוג", נמסר ממשרדו.

מנגד, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, טען בפנייה לגילה, כי סגירת מלון הנסיכה באילת תגרור אחריה פיטורי מאות עובדים תושבי העיר.

בהודעתה לבורסה ציינה ישרוטל כי היא וחברת לקסן הגיעו לפשרה עם הממונה, לפיה תנהל ישרוטל את מלון הנסיכה עד 31 במרץ 2015 ולאחריו יבוטלו כל ההסכמים ביניהן. בהתאם להסכם הפשרה, עד למועד ההיפרדות, ימשיך המלון להיות מנוהל על ידי הנאמן, ד"ר עמרם אהרוני, שמונה כבר מזה זמן על ידי הממונה על ההגבלים. הוא יוכל להמשיך ולהסתייע בתשתית התפעולית ובמערך השיווק של ישרוטל, אשר שימשו את המלון טרם תקופת הנאמנות.

בדו"ח התקופתי מיום 21.3.2013 ציינה ישרוטל, כי החברה העניקה גיבוי כספי להלוואה שנטלה לקסן מבנק הפועלים בסך של כ-160 מיליוני שקלים, כנגד רישום משכנתא מדרגה שניה לטובת החברה. אולם, אם הבנק לא יגיע להסדר עם לקסן לגבי פירעון או המשך ההלוואה, אשר יביא לשחרורה של החברה מהתחייבותה זו לבנק, יממש הבנק את התחייבות החברה, והמשכנתא מדרגה ראשונה על הנכס, הרשומה לטובת הבנק, תועבר לידי ישרוטל, שתהייה משלב זה בעלת המשכנתא מדרגה ראשונה על הנכס.

במקרה זה הבנק נכון להעמיד לחברה אשראי בסך של עד 175 מיליוני שקל כנגד הסדר בטחונות מתאים. בדו"ח מצויין כי על פי הערכת החברה שווי הנכס נכון למועד דיווח זה, עולה על סך ההלוואה לבנק.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן