Skip to content

"מכרז לנמל פרטי נוסף – כבר בחודשים הקרובים"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה. לדבריו, שר התחבורה יביא בפניו את ההצעה שמתגבשת והוא ידון בה גם עם שרי האוצר והכלכלה - ולאחר מכן יובא העניין לממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודשים הקרובים ייפתח מכרז לנמל נוסף, חדש, בהפעלה פרטית. כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, הרפורמה הזאת תשפיע מאוד על הוזלת יוקר המחייה בישראל.

"נמלי הים בישראל זה נושא שמעסיק אותנו כבר למעלה מעשור", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "בשנת 2003 יזמתי תהליך רב שלבי של רפורמות בנמלי הים. דבר ראשון שעשינו זה רפורמה ברשות הנמלים. הקמנו שלוש חברות ממשלתיות בחיפה, באשדוד ובאילת, ופתחנו את מספנות ישראל בחיפה בהפעלה פרטית. זה הדבר הראשון שנעשה, שלב א'.

"שלב ב', היה הפיכתו של נמל אילת לנמל שפועל בהפעלה פרטית. זה קרה לפני שנה, אגב באיחור של שנתיים מהתוכנית המקורית.

"הדבר השלישי שהולך לקרות בחודשים הקרובים זה הוצאת מכרז לנמל נוסף, חדש, במדינת ישראל. שוב, נמל בהפעלה פרטית. לתוכנית הזאת יש השלכות גדולות מאוד לגבי יוקר המחייה במדינת ישראל, כי בערך 90% מהייצוא והייבוא שלנו וחלק עצום מהתוצר שלנו עובר דרך הנמלים בדרך זו או אחרת. כמעט כל דבר שאתם רואים לפניכם, מוצר שנמצא פה או מוצר שאנחנו מייצאים לשוקי העולם עובר דרך הנמלים. רק מקצת המוצרים עוברים דרך תעבורה אווירית. לכן, היעילות או היעדר היעילות בנמלים הוא דבר שכל אזרח ואזרח מרגיש מכיסו.

"אנחנו מחויבים לשינוי הזה", אמר נתניהו. "אני יודע שיש תמיכה של שרים רבים, אם לא כולם, במהלכים שאנחנו הולכים לעשות. שר התחבורה יביא בפניי את ההצעה שמתגבשת, אני אדון בה גם עם שר האוצר וגם עם שר הכלכלה, ונגבש את הממשלה כולה כדי לעשות את הרפורמה הזאת, שתשפיע מאוד על הוזלת יוקר המחייה במדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן