Skip to content

עובדי קופ"ח מאוחדת מקיימים היום שביתת אזהרה

העובדים שובתים יום אחד בעקבות סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ להסכם עבודה קיבוצי, לדבריהם. מול בניין ההנהלה בתל אביב הפגינו 250 עובדים ומול בניין ההנהלה בירושלים הפגינו 350 עובדים. כל מרפאות הקופה בארץ סגורות היום, פרט למחלקות מצילות חיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-4,000 עובדי קופ"ח מאוחדת פתחו הבוקר בשביתת אזהרה בת יום אחד בכל מרפאות הקופה במדינה. לדבריהם, בעקבות סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ המתקיים בין הצדדים מזה כשנה וחצי לידי הסכם עבודה קיבוצי. ההסתדרות הכריזה לפני כחודש על סכסוך עבודה. במסגרת השביתה, כל המרפאות ברחבי המדינה יהיו סגורות. פרט למחלקות מצילות חיים כמו: היחידה לביקורי בית, אונקולוגיה, רפואה דחופה, היחידה לפוריות IVF.

עובדי קופת חולים מאוחדת בהפגנה. לקדם את המו"מ של החוזה הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי קופ"ח מאוחדת בהפגנה. לקדם את המו"מ של החוזה הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)

הפגנות קולניות

בשעה 10 ורבע בבוקר התאספו כ-250 עובדים מול משרדי הנהלת הקופה בתל אביב ופתחו בצעקות זעם "על קיפוחם ועל אי התקדמות המו"מ לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי". בשלב מסוים פרצו העובדים לעבר רחוב אבן גבירול וחסמו אותו. לאחר כמה דקות הם הסכימו לפנות את הציר לתנועה סדירה.

בשעה 10 בבוקר התאספו 350 עובדים מול בניין הנהלת הקופה בירושלים וגם הם צעקו על קיפוחם ועל חוסר רצון ההנהלה להתקדם במו"מ על ההסכם הקיבוצי. כמה עובדים התפרצו לתוך הבניין והתבצרו בו.

תוהו ובוהו

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד אמר היום בבוקר: "בקופ"ח מאוחדת קיים במשך שנה וחצי תוהו ובוהו במערכת יחסי העבודה וזאת בזמן שהעובדים עומדים בפני שוקת שבורה. אנו גילינו איפוק רב במשך שנה וחצי בעת ניהול המו"מ. אנו מקיימים שביתת אזהרה שתקיף את כל המרפאות במדינה שתשקף את זעקת העובדים מחד ואת היחס המזלזל של ההנהלה כלפיהם מאידך".

יו"ר ועד העובדים, שלה ונטורה הוסיפה הבוקר: "במשך שנה וחצי ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם ההנהלה ולצערנו הרב לא רק שלא הגענו להסכם אלא להידרדרות במצב. אנו פותחים הבוקר בשביתת אזהרה בת יום אחד. אנו קוראים להנהלה לחתום איתנו באופן מידי על הסכם שיעגן את תנאי העסקתינו וביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי. אנו לא רוצים להחריף את הצעדים, כל מה שאנו רוצים זה הסכם ראוי עבורנו".

ההנהלה: המו"מ נמשך ללא הרף

בהנהלה של קופת חולים מאוחדת התנצלו בפני הלקוחות על אי הנוחות שנגרם להם בעקבות השביתה והם מסרו כי "מנכ"ל מאוחדת זאב וורמברנד, שנכנס לתפקידו לפני פחות משבוע מצטער על ההחלטה למהר ולהשבית את הקופה, למרות שמו"מ נמשך ללא הרף. המנכ"ל הנחה את ההנהלה לעשות כל מאמץ כדי למזער את הפגיעה בלקוחות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן