Skip to content

הייג: תהליך השלום במזה"ת הוא עדיפות עליונה לבריטניה ולעולם

שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם על דברי התנחומים לאחר הפיגוע שבו נרצח אתמול חייל בריטי בלונדון. עוד אמר: "אנו מכירים בחשיבות של ניצחון על הטרור. את זה מבינים היטב גם פה, בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"גם אנו חווינו זוועות כאלו, ומזדהים אתכם עמוקות. שנינו ניצבים לקרב מול הברבריות הזאת והטרור במדינותינו ובכל העולם". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, בפגישה שקיים אתו בלשכתו.

"ברצוני להביע את הסולידריות שלי ואת הסולידריות של העם בישראל עם הממשלה והעם בבריטניה בעקבות התקפת הטרור המזעזעת נגד איש הצבא הבריטי בלונדון", אמר נתניהו. "אנו שולחים את תנחומינו למשפחה ולכל העם הבריטי".

"תהליך השלום - עדיפות עליונה לבריטניה". וויליאם הייג ובנימין נתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"תהליך השלום - עדיפות עליונה לבריטניה". וויליאם הייג ובנימין נתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)

השר הייג השיב: "תודה רבה ראש הממשלה על תנחומיך והתנחומים שהביעו אנשים רבים בישראל היום על הרצח הנורא שהתרחש אתמול בלונדון. כפי שאמר הבוקר ראש הממשלה שלנו: לעולם לא נוותר לטרור בבריטניה, ואנו מכירים בחשיבות של ניצחון על הטרור. את זה מבינים היטב גם פה, בישראל".

בפגישה בין השניים אמר נתניהו כי הדו"ח האחרון של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מראה בבירור שאיראן ממשיכה לפתח את תכנית ההעשרה הגרעינית שלה – ובמקביל, היא עובדת על כור למים כבדים כדי לבנות פצצה שמבוססת על פלוטוניום.

"ברור שלמרות הלחץ הכלכלי והדיפלומטי, הקהילה הבין-לאומית לא הצליחה עד עכשיו למנוע מאיראן לשקוד על תכנית הנשק הגרעיני שלה", אמר נתניהו. "זהו בבירור האתגר הגדול ביותר מולו אנו ניצבים. אני סבור שזהו האתגר הגדול יותר של התקופה, ואני מצפה לדון איתך על כך, כמו גם על המצב המידרדר בסוריה, שמביא עמו טרגדיה אנושית איומה, אך גם עלול לערער את האזור כולו. כמו כן אני מצפה לשוחח איתך על המאמצים המשותפים שלנו, עם מזכיר המדינה קרי, להחיות את תהליך השלום".

"לעולם לא נוותר לטרור בבריטניה". שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג לנתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"לעולם לא נוותר לטרור בבריטניה". שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג לנתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)

שר החוץ של בריטניה השיב: "ישראל היא ידידה חשובה ושותפה אסטרטגית של בריטניה, וכפי שאתם יודעים, אנו מחויבים לביטחון ישראל. אני מצפה לדון עם ראש הממשלה על שיתוף הפעולה שלנו בתחום, כולל הדאגה העמוקה שלנו בנוגע לתכנית הגרעין של אירן. אנו תומכים בגישה של סנקציות ומשא ומתן, אך שלא יהיה ספק בליבו של איש לגבי הנחישות שלנו בנושאים אלה. חשוב שנשוחח על הדו"חות האחרונים ועל ההתפתחויות האחרונות היום, וכמובן שגם על המשבר בסוריה. הגעתי עכשיו מירדן, מפגישות עם המזכיר קרי ועם שרי החוץ של תשע מדינות אחרות ועם האופוזיציה הלאומית בסוריה, בניסיון להתקדם לעבר פתרון דיפלומטי בסוריה".

הייג הוסיף: "תהליך השלום במזרח התיכון הוא עדיפות עליונה לבריטניה ולעולם, ואנו מברכים על המחויבות העמוקה שהפגין הנשיא אובמה במהלך ביקורו כאן לאחרונה, ושמפגין המזכיר קרי שנמצא פה שוב ומראה את האנרגיה הרבה והמחויבות העמוקה שלו לעניין. ביקורי כאן היא הפגנת תמיכה לכל המאמצים האלה, כדי לדון בתרומה ובסיוע שבריטניה יכולה לספק. אנו מעודדים את כל הנוגעים בדבר להתקדם בתהליך ולהנהיג באומץ ובהחלטיות שיאפשר להצלחה להתרחש ולמנוע צעדים שיפגעו בה. אני מברך על מחויבותו של ראש הממשלה נתניהו  לפתרון שתי מדינות ולתהליך השלום. כפי שאמר הנשיא אובמה לפני חודשיים, אנו סבורים שהשלום הוא הכרחי, צודק ואפשרי. אני מצפה לשוחח עם ראש הממשלה ועם עמיתיו על כל הנושאים האלה היום".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן