Skip to content

מוניות מזדמנות ישלמו דמי חנייה בנתב"ג

20 דקות יהיו חינם, עבור שעה ראשונה יגבו 6 שקלים ועבור כל שעה נוספת יגבו 2 שקלים נוספים. ההחלטה נועדה לצמצם את תופעת החאפרים, הפוגעת, לדברי הנהלת הנמל, בשרות, ובתיירים המגיעים לישראל. כ-1.1 מיליון מוניות פוקדות את נתב"ג מדי שנה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנהלת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) החליטה על גביית דמי חנייה ממוניות מזדמנות ומוניות מוזמנות אשר ממתינות מעבר לעשרים דקות בחניוני טרמינל 3 ובאזור ההמתנה במפלס המיועד למוניות.  20 דקות ראשונות יהיו חינם, עבור השעה הראשהנה יגבו 6 שקלים ועבור כל שעה נוספת יגבו 2 שקלים נוספים. ההחלטה על גביית דמי החנייה נועדה לצמצם, לדברי הנהלת נתב"ג, את תופעת החאפרים, הפוגעת, לדבריה, בשרות, ובתיירים המגיעים לישראל.

כ-1.1 מיליון מוניות פוקדות את נתב"ג מדי שנה. הן מגיעות לנמל מכל חלקי הארץ. כ-40% מכלל הנוסעים המגיעים לנתב"ג משתמשים בשירותי המוניות. 60% מנתח פעילות המוניות בנתב"ג הוא של מוניות מיוחדות . יותר מ-600 מוניות יוצאות בכל שעה, בזמני השיא של הפעילות התעופתית בנמל. בעונת הנסיעות בחודש אוגוסט, למשל, יוצאות מנתב"ג יותר מ-4,000 מוניות ביממה.

אמצעים טכנולוגיים לשיפור השירות

אמצעים טכנולוגיים מהשורה הראשונה הושקעו בנתב"ג, כדי לייעל את שירותי המוניות כמו: מערכת ניהול באמצעות ג'י.פי.אס, ניהול ממוחשב של תור נהגים ומערכת סלולארית, ייחודית מסוגה בעולם, שבאמצעותה אפשר לשלם את שכר הנסיעה במונית באמצעות כרטיס אשראי, ישראליים ובין לאומיים. בקרוב תוצב בנמל עמדת שירות עצמי, שתופעל באמצעות טלפון חכם, אשר תיתן לנוסעים מידע על מחירי הנסיעה, כפי שנקבעו על ידי משרד התחבורה, לפני עלייתם למונית.

פיקוח הדוק

הפיקוח על המוניות בנתב"ג כולל הקפדה על רמת גבוהה של שירות תוך הקפדה, שמירת ופיקוח על תעריפי הנסיעה במוניות, כפי שקובע צו הפיקוח על מחירי השירותים, מסירת קבלה מפורטת לנוסע, אפשרות תשלום בכרטיס אשראי, ניקיון המונית חוץ ופנים, תור מוסדר ומאורגן, סיוע לנוסעים בעלי מוגבלויות, שימוש במונית לכל יעד על פי סדר, ופעילות נגד נהגי מוניות לא מורשות (חאפרים).

מסלול מקוצר

בימים הקרובים יתחיל לפעול נתיב מיוחד המקצר את דרך הנסיעה למוניות בנמל עם דגש על בטיחות מרבית. מסלול זה ימנע ערבוב של מוניות עם כלי רכב פרטיים, יחסוך זמן ודלק וימנע זיהום אוויר ובכך ירחיב את הפרויקט הירוק של נתב"ג.

רשות שדות התעופה, הנלחמת בתופעת המוניות הלא מורשות (חאפרים) והנהלת נתב"ג שבים ומבקשים מציבור הנוסעים לא לעלות על מוניות לא מורשות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן