Skip to content

הגימלאים: "לא נותנים לחיות – לא נותנים למות"

"מע"מ על לחם ותרופות לא צריך להיות כמו על מרצדס", אומר גדעון בן ישראל, יו"ר הסתדרות הגימלאים. כאלף גימלאים הפגינו היום מול קריית הממשלה בת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאלף גימלאים התכנסו היום (ד') מול קריית הממשלה בתל-אביב, להפגנת חירום כנגד הגזירות הכלכליות."לא נותנים לחיות – לא נותנים למות", הם אומרים.

גדעון בן ישראל בן ה-91, יו"ר הסתדרות הגימלאים שארגנה את ההפגנה, תוקף בחריפות את ההחלטה להעלות ביום ראשון הקרוב את המע"מ.

"כשמדובר במע"מ על מזון ותרופות,  תשובה ודנקנר משלמים אותו דבר כמו הגימלאים, כמו אחרון הנזקקים", הוא אומר. "פקידי האוצר מתעצלים כנראה להנהיג מע"מ דיפרנציאלי, אבל אסור לנו לתת למצב אבסורדי זה להימשך".

הפגנת הגימלאים 5-2013 (צילם: דן בר-דוב)
הפגנת הגימלאים היום נגד הגזירות הכלכליות (צילם: דן בר-דוב)
הפגנת הגימלאים 5-2013 (צילם: דן בר-דוב)
הפגנת הגימלאים (צילם: דן בר-דוב)

בן ישראל קורא להנהיג מע"מ דיפרנציאלי, כפי שנהוג ברבות ממדינות מערב אירופה. "מע"מ על לחם ותרופות לא צריך להיות כמו על מרצדס", הוא מסביר.

מחאת הגימלאים מתמקדת הכוונה לבטל את ההנחה בארנונה לגימלאים, בהעלאת מחירי תרופות, בגביית ארנונה על חלקות קבר ובשינוי התגמול בגין ביטוח סיעודי.

ח"כ איציק שמולי תומך במחאת הגימלאים (צילם: דן בר-דוב)
ח"כ איציק שמולי תומך במחאת הגימלאים (צילם: דן בר-דוב)

ח"כ הכנסת איציק שמולי, שבא להזדהות עם מאבק הגימלאים ומבטיח לסייע במאבקם, אמר: "לא יכול להיות שבמדינת ישראל יפגעו בדור המייסדים, באותם אלה שבנו את המדינה. לכו  לחפש את הכסף במקומות אחרים, לא בכיסי האנשים האלה". שמולי קרא לראש הממשלה ולשר האוצר – "לכו להתנחלויות, לכו לחברות הגדולות".

לדבריו, כבר היום נמצאים כ-200 אלף גימלאים מתחת לקו העוני, והפגיעה בהם עלולה להיות קשה ביותר. ח"כ שמולי הבטיח כי ימשיך להיאבק גם במסדרונות הכנסת כדי להסיר את הגזרות האלה מעל סדר היום.

שלטים עם הסיסמאות "יאיר, גם אמא שלך גימלאית", "ביבי זכור את אבא שלך" נישאו על ידי המפגינים, שבסיום העצרת חסמו את צומת עזריאלי למספר דקות.

מחאת הגימלאים (צילם: דן בר-דוב)
מחאת הגימלאים נגד שר האוצר (צילם: דן בר-דוב)

[related-posts title="עוד בנושא הגזירות הכלכליות"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן