Skip to content

חודש מאי השחור של משטרת מחוז הדרום

שתי הפרשות החמורות שהתחוללו בחודש מאי במחוז דרום מסרבות לגווע. האב החשוד ברצח בנותיו בכפר אל פורעה לא נתפס עדיין למרות מאמצי המשטרה והפצוע קשה מהטבח בבנק חוזר וטוען שנורה על ידי השוטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ימים קשים. ניצב יורם הלוי (צילום: משטרת ישראל)
ימים קשים. ניצב יורם הלוי (צילום: משטרת ישראל)

תקופה קשה עוברים הקצינים והשוטרים במחוז דרום. יש המוסיפים  – ובעיקר מספר אחד שלה, מפקד המחוז החדש, ניצב יורם הלוי, קצין מוכר ומוערך כמקצוען, שנכנס לתפקידו ימים ספורים לפני מבצע עמוד ענן.

בחודש מאי התרחשו במחוז שתי פרשות חמורות במיוחד, שנראה כי הן מסרבות להסתיים. הטבח בבנק הפועלים בבאר שבע ורצח האחיות אסיאד ורימאס אמטריאת מהכפר אל-פורעה, שטופל על ידי משטרת ערד. בשתיהן ספגה המשטרה ועדיין סופגת ביקורות על כשלים ומחדלים, גם מחוץ וגם מבית.

"היה כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת ערד ברמת הדיוק והמקצועיות, שחצה שרשרות של שוטרים וקצינים", ציין מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה. מסקנות הוועדה שהוקמה הביאה להדחתם של מפקד תחנת ערד, סגנו וראש אגף החקירות. בנוסף לכך, האב החשוד ברצח לא נתפס עדיין.

מי ירה בוואליד? כוחות משטרה מחוץ לבנק הפועלים (צילום: אלברטו דנקברג)
אז מי ירה בוואליד? כוחות משטרה מחוץ לבנק הפועלים (צילום: אלברטו דנקברג)

בשבוע וחצי שחלפו התמקדה משטרת המחוז, או ליתר דיוק שוטרי היחידה המרכזית נגב ביחד עם להב 433, במירדף אחרי האב החשוד וניכר היה שמאמצי המשטרה בתיק זה הם משמעותיים. גם בשל העובדה שפרשה עלתה לכותרות אבל בעיקר בשל הרצח המזעזע בחומרתו. היום (שישי)בשעה 10:52 בבוקר העבירה המשטרה לכתבי הנגב הודעה בזו הלשון: "האב החשוד ברצח בנותיו באל פורעה נעצר בדקות אלה על ידי בלשי ימ"ר נגב". לפתע בשעה 11:12 עודכנו הכתבים: "הייתה טעות בזיהוי ואין מדובר באביהן של הפעוטות". בינתיים האב החשוד במעשה עדיין מסתובב חופשי והעצור עדיין בחקירה ונבדק הקשר שלו לפרשה.

וכאילו לא די בכך, רק אתמול יצא עומר ואליד בהאשמה חמורה כלפי המשטרה. ממיטת חוליו במחלקה הכירורגית של המרכז הרפואי סורוקה סיפר הצעיר הבדואי, שנפצע באורח קשה בטבח בבנק הפועלים: "באתי לצאת מהבנק ואז השוטרים ירו בי ואזקו אותי. הם חשבו שאני זה שעשיתי את זה". אתמול זה כבר התפתח לעימות בבית החולים בין השוטרים למשפחת הפצוע. במשטרה דוחים את הטענות האלה ומציינים כי השוטרים שנכנסו לבנק ירו שני כדורים בלבד. בגופו של ואליד, לטענת המשטרה, לא נמצא קליע מכלי הירי של השוטרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן