Skip to content

מלון W ת"א ביפו יהיה ללא תעודת כשרות

סדק בחומת הכשרות? מלון W תל אביב ביפו יהיה מלון כשר, אך ללא תעודת כשרות של הרבנות. "אין לי דבר נגד הכשרות, אבל תעודה היא לא הכרח מבחינתנו", כך אומר היזם אייבי רוזן שחשף היום את מלון W שייבנה ביפו במתחם בית החולים הצרפתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הדמייה של כל מתחם W - מבנה המלון ומבנה הדירות למכירה, ביפו העתיקה, צופה לים. רוזן: המטרה יצירת נכס ייחודי שייכנס לתודעה וישפיע על סביבתו, עם יכולת לשנות את הדרך בה אנשים רואים את המדינה ואת אנשיה
הדמייה של כל מתחם W ביפו העתיקה. רוזן: המטרה יצירת נכס ייחודי שייכנס לתודעה, עם יכולת לשנות את הדרך בה אנשים רואים את המדינה ואת אנשיה

מלון W תל אביב, שייבנה במתחם בית החולים הצרפתי ביפו, לא יגיש חזיר, אך לא תהיה לו תעודת כשרות. "כך יש יותר אפשרויות קולינריות. אין לי דבר נגד הכשרות, אבל תעודה מהרבנות היא לא הכרח מבחינתנו", אמר היום ל"מגפון" היזם אייבי רוזן בתשובה לשאלה.

כל מלונות ישראל, למעט המלון הסקוטי בטבריה, שהוא בבעלות הכנסיה, החילו על עצמם את חוקי הכשרות מרצון. זאת מכיוון שללא תעודה אין הם יכולים לקיים אירועים, שבהם, בדרך כלל, יש שומרי מצוות שעלולים לגרום להעברת האירוע כולו למקום אחר.

הכניסה למתחם בית החולים הצרפתי כיום. המבנה יועד לשימור מחמיר. (צילום: עירית רוזנבלום)
הכניסה למתחם בית החולים הצרפתי כיום. המבנה יועד לשימור מחמיר. (צילום: עירית רוזנבלום)

לדברי רוזן, ב-W יהיה מבנה נפרד, בבניין ממול שמשמש כיום כבית ספר, שבו יפעל אולם אירועים כשר.

חברת השקעות הנדל"ן RFR Holding של אייבי רוזן, ורשת המלונות ואתרי הנופש Starwood העולמית, חשפו היום את קונספט העיצוב החדשני של מיזם המלון ודירות היוקרה W Tel Aviv, הנבנה בימים אלה ביפו העתיקה.

המתחם אמור להיפתח בשנת 2015, ויכלול 125 חדרים מלון שינוהלו על ידי חברת סטארווד (החברה-האם של רשת שרתון) ו-38 דירות מגורים, שייהנו משירותי המלון.

ברכישת הקרקע של בית החולים הצרפתי ברחוב לואי פסטר ביפו ובעלות בניית המלון והמגורים, במבנה שיועד לשימור מחמיר – ישקיעו היזמים כ-50 מיליון דולר.

מחיר דירה טיפוסית בת 92 מ"ר (פלוס 9 מ"ר מרפסת) יחל מ-6.4 מיליון שקלים. מחיר פנטהאוז בקומה האחרונה, המשתרע על שטח של כ-544 מ"ר (פלוס 24 מ"ר מרפסת) יעמוד על כ- 58 מיליון שקלים.
מחיר לילה בחדר במלון, ישתווה למחירי מלונות היוקרה בתל אביב, שגובים כיום בין 350-300 דולר ללילה.

לראשונה מאז הוכרזה בחודש אפריל כניסתו של מותג W לישראל, פתח היום רוזן את דלתות המבנה ההיסטורי מהמאה ה-19, והעניק הצצה לעבודות הבנייה והשימור שכבר החלו במתחם. מורכבות המיזם, נובעת בעיקר מהעבודה הקפדנית והמדויקת הכרוכה בשחזור המבנה ההיסטורי, הכולל בתוכו גם כנסיה מרהיבה ביופייה.

אייבי רוזן: להשקעה בישראל יש עבורי מטרה ונגיעה אישית. (צילום: Jesse David Harris)
אייבי רוזן: להשקעה בישראל יש עבורי מטרה ונגיעה אישית. (צילום: Jesse David Harris)

רוזן: "להשקעה בישראל יש עבורי מטרה ונגיעה אישית, יצירת נכס ייחודי שייכנס לתודעה וישפיע על סביבתו, עם יכולת לשנות את הדרך בה אנשים רואים את המדינה ואת אנשיה, זה מה שאנו רוצים להשיג. מלונות מוסיפים חיוניות לכל עיר. הקמת מלון חדש ומודרני, בעיצוב נהדר של ג'ון פוסון ועם היוקרה של מותג W HOTELS המתחבר לתיירות, אוכל, טרנדים מובילים ואווירה ייחודית, זו הדרך הברורה ביותר בשבילנו להראות את החברה החדשנית, המתפתחת והדינאמית שקיימת בישראל" אמר רוזן.

רוזן דוחה את הטענה שהמלון המפואר יהיה נטע זר בסביבתו ביפו, שמצבה הסוציואקונומי אינו טוב.
"הוא יהיה מלון ברמה גבוהה, אבל לא יהיה מלון שפונה לעילית. הרעיון הוא שהמלון ישקף את מה שסביבו והסביבה של יפו משתנה. יפו היא העיר העתיקה של תל אביב. אנחנו נרגשים להשתלב באזור שבו גרים ערבים ויש בו גם כנסיות ובתי ספר נוצריים", הוא אומר. רוזן מדגיש שהשטחים הציבוריים של המלון, המסעדות וכדומה, יהיו נגישים לכל.

היעד בתוך היעד

אנתוני אינגהם, סגן נשיא למותגי היוקרה והעיצוב של סטארווד באירופה, אפריקה והמזרח התיכון, הציג את החזון של המותג, הכולל עדכניות והתמקדות באופנה ובעיצוב, עם העיר תל אביב, מהמסוגננות והקוסמופוליטיות בערי אגן הים התיכון.

הדמיה של חדר עם בריכה במלון W העתידי ביפו. דירות המגורים והמרחבים הציבוריים, שואבים את השראתם מהסביבה המקומית
הדמיה של חדר עם בריכה במלון W העתידי ביפו. דירות המגורים והמרחבים הציבוריים, שואבים את השראתם מהסביבה המקומית

לדברי אינגהם, עיצובו של כל מלון ייחודי, עם נרטיב הקשור למקום. "W נולד בניו יורק. מוסיפים לו את המימד ההסטורי-המקומי ואז חוברים למעצבים מודרניים וביחד יוצרים נרטיב עיצובי", הוא אומר.

אינגהם מספר שהמותג שהיה במקורו אמריקאי, מתפרס בשנים האחרונות בעיקר מחוץ לארצות הברית. לדבריו, המותג נבנה סביב הבאזז של ניו יורק, שחיה 24/7 ובזה תל אביב דומה לה. "תל אביב היא עיר של 24 שעות ויפו העתיקה תהיה הסנטר של תל אביב. הקהל שלנו מעוניין ביפו ובמה שאנחנו יכולים להראות להם. לאורחים שלנו אין איפיון דמוגרפי – לא גיל, אלא הלך מחשבה. הם מעוניינים במה שהולך, בגאדג'טס, בספא, באופנה האחרונה. מחפשים את הטרנד הבא".

לדבריו, מלונות נחשבו בעבר כמקום לישון בו, להתקלח ולהמשיך הלאה. כיום מלונות הבוטיק והלייף סטייל מהווים יעד בתוך היעד.

האדריכל הבריטי הנודע, ג'ון פוסון, שעיצב את W Tel Aviv, חשף את התפיסה העיצובית של המלון, דירות המגורים והמרחבים הציבוריים, השואבים את השראתם מהסביבה המקומית, עם ה-DNA של W העובר כמוטיב עקבי בתכנון. העיצוב של פוסון משלים ומחייה את המבנה ההיסטורי הניצב בלב הפרויקט. החלל הפנימי שטוף האור של הכנסייה החבויה שוחזר, ומעבר לחומת העיר נוצרה חצר רחבת ידיים כמקום התכנסות טבעי. הארכיטקטורה החדשה סוגרת את המתחם הפנימי המרובע, החצר המרכזית שתוכננה מחדש ומשתרעת שישה מטרים מתחת לקו הקרקע של הבניין החדש.

הכנסיה כיום. החלל הפנימי שטוף האור של הכנסייה החבויה שוחזר. (צילום: עירית רוזנבלום)
הכנסיה כיום. החלל הפנימי שטוף האור של הכנסייה החבויה שוחזר. (צילום: עירית רוזנבלום)

[related-posts title="כתבה קודמת על המלון ביפו"]

4 Comments

  1. רננה
    10 ביוני 2013 @ 18:19

    כל הכבוד, סוף סוף לא כופים עלינו כשרות. אנחנו נחגוג אצלכם חתונה, בת מצווה – כל השמחות, מבטיחה!

  2. Jonathan
    9 ביוני 2013 @ 14:36

    פשוט חוצפה מאין כמותה!! אני מחזיק מהרשת הזאת מאוד בחו״ל, אבל עכשיו כשמביאים אותה לארץ וזה נראה להם הגיוני שהמלון יהיה ללא תעודת כשרות, זה פשוט מזעזע!! אני מאחל להם כשלון גדול! רק שלא יפתחו דלת לעוד כאלה.

  3. Yossi
    3 ביוני 2013 @ 21:41

    לא מתאים לרשת סטארווד להסכים לקונספט של מלון לא כשר בתל אביב. כיצד יוכלו לעשות ארועים לא כשרים ? תל אביב זה לא טבריה . W זה לא הבית הסקוטי בטבריה בבעלות הכנסיה הסקוטית. טעות בסיסית שבעוד זמן יצטרכו לתקן בעלות גבוהה ויפגע במוניטין של המלון.

  4. oded cohen
    3 ביוני 2013 @ 20:10

    I wasn't impress with the aerial view of the concept, the roof is very simple, while green roof will be much more suitable especially since the surroundings of the hotel is landscaped and off course there is the sea and the breeze.
    what about the fact that the hotel looks like fortress instead a structure that breaks the anatomy of the old place.
    not sure how much room that open to the public pool is practical, the rooms are not the cabanas that you can rent in the pool, and it might more suitable.
    no issue with kosher, as long they have the facility that indeed serve kosher, what is the problem.
    this project need the decision of if it is boutique hotel, condos or share time units or high hotel.
    there is much more design work!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן