Skip to content

אושר לקריאה שנייה ושלישית: ארבע נשים יכהנו בוועדה למינוי דיינים

בדיון אמרה ח"כ עליזה לביא, המכהנת כיו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, כי בעתיד היא תציע לבחור בנשים כדיינות לבתי הדין. יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם השיב ללביא: "תשכחי מזה, בחיים זה לא יקרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום את הצעת החוק של חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי ועליזה לביא, לפיה ארבע נשים יכהנו בוועדה לבחירת דיינים בבתי הדין הרבניים. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית.

עפ"י החוק הקיים, הוועדה לבחירת דיינים מורכבת מ-10 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל, שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שר המשפטים ושר נוסף, שני חברי כנסת, ושני עו"ד נציגים של לשכת עורכי הדין.

ח"כ שולי מועלם רפאלי ועליזה לביא, מבקשות לקבוע בהצעת החוק, כי אחד מנציגי הממשלה, הכנסת ולשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת דיינים, תהינה נשים. בנוסף, מבקשת הצעת החוק להרחיב את הוועדה מ-10 ל-11 חברים, כאשר החברה הנוספת בוועדה, תהיה טוענת רבנית.

בשונה מהצעת החוק המקורית, בה נקבע כי הרשות לקידום מעמד האישה תבחר את הטוענת הרבנית כחברת וועדה, בדיון שנערך היום, הוחלט כי הטוענת הרבנית, תיבחר ע"י שר המשפטים.

בדיון אמרה ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), המכהנת כיו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, כי בעתיד היא תציע לבחור בנשים כדיינות לבתי הדין. יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו) השיב ללביא: "תשכחי מזה, בחיים זה לא יקרה".

ח"כ אורי מקלב טען בדיון כי הצעת החוק באה לפגוע בהלכה ובסמכות בתי הדין הרבניים. לדבריו "זוהי ריצת רגליים להרע". ח"כ שולי מועלם-רפאלי ביקשה לזרז את ההצבעה על החוק, כדי לאפשר לוועדה להתכנס ולמנות דיינים.

חברי הכנסת אורי מקלב ואברהם מיכאלי הגישו הסתייגות שביקשה להחיל את החוק גם על שופטים וקאדים. בנוסף, הם ביקשו להוסיף לוועדה שני דיינים, נוספים על השנים הקיימים. אולם הצעתם לא התקבלה.

הצעת החוק אושרה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, בתמיכת חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. מול התנגדות חברי הכנסת החרדים בוועדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן