Skip to content

באנטליה סירבו לספק מים לתותחי המשטרה

לפי הדיווח סירבה העירייה לספק מים לרכבי המשטרה המקומית ושירותי הכבאות בתואנה שהם משתמשים במים נגד מפגינים שוחרי שלום. בהיעדר שיתוף פעולה פנתה המשטרה לגורמים בעירייה סמוכה, שבראשה עומדים נציגי "מפלגת הצדק והפיתוח" השלטת, כדי שאלו יספקו להם מים. הבוקר החלו ארגוני העובדים במדינה בשביתה בת יומיים בהפגנת הזדהות עם המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זו כבר לא מחאה של עשרות אלפי צעירים ושוחרי איכות סביבה. עיריית אנטליה סירבה היום לספק מים לתותחי המשטרה. כך דיווחה לפני זמן קצר (שלישי),סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן". לפי הדיווח סירבה העירייה לספק מים לרכבי המשטרה המקומית ושירותי הכבאות בתואנה שכוחות המטרה משתמשים במים נגד מפגינים שוחרי שלום. ראש העירייה הוא  ד"ר מוסטפה אקאידין מ"מפלגת העם הרפובליקנית", המפלגה הוותיקה במדינה, הנמצאת באופוזיציה.

עוד נמסר, כי בהיעדר שיתוף פעולה פנתה המשטרה לגורמים בעיריית קרפז, שבראשה עומדים נציגי "מפלגת הצדק והפיתוח" השלטת, כדי שאלו יספקו להם מים לתותחיהם. המים שהועברו אליהם היו מאוחסנים קודם לכן במכלים ונועדו להשקות את הגינות והפארקים המקומיים. בממשל הטורקי זעמו ופנו אל נציג המושל המקומי וזה התערב והורה לעיריית אנטליה לספק מים לכוחות המשטרה והכיבוי מכוח צו מיוחד.

סגן ראש הממשלה נפגש עם הנשיא הטורקי (צילום: לשכת הנשיא הטורקי)
"קיבלנו הנחיות וחלקנו דעות". סגן ראש הממשלה ארינץ' נפגש עם הנשיא גול (צילום: לשכת הנשיא הטורקי)

הלילה לפנות בקר דווח בכלי התקשורת הטורקיים כי עבדוללה קומרט, צעיר בן 22, נורה למוות במהלך הפגנה בעיר הסמוכה לגבול סוריה בדרום טורקיה. מהדיווח עולה כי הצעיר נורה מאש של אלמוני שפתח לעברו באש. אמש נדרס למוות מפגין באסטנבול. לטענת המפגינים, מכונית נסעה במכוון לעבר קהל המפגינים ופגעה בו.

זרנוקי מים על המפגינים הטורקים
זרנוקי מים על המפגינים הטורקים

הבוקר החלו ארגוני העובדים במדינה בשביתה בת יומיים בהפגנת הזדהות עם המפגינים. בהודעה שפרסם איגוד ארגוני העובדים, שבו חברים כ-240 אלף איש, נאמר כי "הטרור מצדו של ארדואן נגד ההפגנות מוכיח פעם נוספת את העוינות של הממשלה כלפי הדמוקרטיה".

סגנו של ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', נפגש הבוקר עם הנשיא עבדללה גול לשיחה שעסקה בהפגנות האלימות במדינה. באתר "זמאן טודי" נמסר, כי ארינץ' מסר בתום הפגישה כי השיחה הייתה טובה: "קיבלנו הנחיות וחלקנו דעות".

רג'פ טאיפ ארדואן, שמבקר כעת במרוקו, מסר שם במסיבת עיתונאים: "אנו מעריכים שהעניינים נרגעים. ההפגנות אינן ברחבי המדינה אלא רק בערים הגדולות. כשאחזור מהביקור אטפל ואפתור את הבעיות". הוא הוסיף באיום: "לא נוותר לכל אלו שהולכים עם הטרור נגד המדינה". בכך טוען ראש הממשלה הטורקי כי המפגינים אינם אלא טרוריסטים ויש לטפל בהם ככאלה. על אף דברי ארדואן, המחאה בטורקיה נכנסה היום ליומה השביעי ולא נראה שהיא עומדת לגווע.

למה הם מפגינים:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן