Skip to content

המשטר הסורי: "כבשנו את קוסייר"

מעוז המורדים המשמש מעבר לאספקה שוטפת לצבאם, נכבש לטענת משטרו של אסד. אין לכך אימות נוסף. מפקד צבא המורדים מכחיש טענה זו ומזהיר את ממשלת לבנון בדרישה למנוע זליגת לוחמי חיזבאללה מלבנון לסוריה, אחרת יילחמו המורדים בחיזבאללה בשכונות לבנון. "בקרב על קוסייר אנחנו ננצח", הוא אומר. סגן מזכ"ל החיזבאללה: "הניצחון הוא מכה לאויב האמריקאי הציוני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהיג קבוצת החמושים הגדולה בצבא הסורי החופשי, גן סלים אידריס, אמר אמש (שלישי), כי אנשיו מוכנים להיכנס וללחום בחיזבאללה בתוך שכונות לבנון. כך מדווח היום ה-BBC הבריטי. על פי הדיווח טוען המנהיג כי "אנשי החיזבאללה מסתננים לסוריה ולבנון לא עושה דבר על מנת לעצור בעדם". הוא דחה את השמועה לפיה המורדים מפסידים בלחימה למרות נסיגת כוחות בתוך קוסייר שנכפתה על המורדים. היום בבוקר דיווחה תחנת הטלוויזיה הרשמית של סוריה כי צבא סוריה הצליח להשתלט על כל העיר והוא שולט כעת בקוסייר. יצוין כי למעט הודעת תגובה המאשררת טענה זו ששודרה היום בטלוויזיית אל-מנאר, השייכת לחיזבאללה,  אין להודעה זו כל סימוכין ממקורות אחרים.

kosseir
הקרבות בקוסייר (צילום טלוויזיה Live keak)

בראיון שהעניק לתחנה הבריטית אמר אידריס כי אין מצב שבו הסכם שלום יאפשר לנשיא הסורי בשאר אסד שליטה כלשהי. "אם המחיר להסכם שלום יהיה כזה שבשאר ייוותר עם שליטה כלשהי אנחנו לא צריכים הסכם כזה", צוטט. לדבריו הוא הורה כוחות הקומנדו שלו ולכוחות המוצבים באזור קוסייר להילחם בחיזבאללה רק בתוך סוריה. על פי דיווחים שונים כמו גם של אידריס, לוחמי חיזבאללה פרושים כיום ומעורבים בלחימה לצד השלטון של אסד בדמשק, באלפו (חאלב), אידליב וקוסייר. "לוחמי החיזבאללה פלשו לשטח הריבוני של סוריה", אמר המנהיג, "והשלטון הלבנוני לא נוקט שום צעד למנוע זאת, לכן הגעתי לחשיבה שאנחנו נילחם בחיזבאללה בתוך שטח לבנון".  לעומת זאת סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אמר היום אחרי הצהריים לרשת אל מנאר,  כי הניצחון בקרב על העיירה הסורית קוסייר הוא מכה קשה למפעל "האמריקני-הציוני הכופר". לדבריו, "ההימור על נפילתה של סוריה הוא בבחינת אשליה".

קוסייר מצויה כעשרה קילומטרים בלבד מגבול לבנון ומהווה נקודה אסטרטגית לאספקת ציוד ותחמושת עבור המורדים. מסיבה זו מתאמץ אסד בסיוע החיזבאללה לכבוש חזרה את האזור. אתמול, שלישי, המשיכו דיווחי סוכנויות זרות לדווח על הפצצות ארטילריה כבדות בקוסייר ולא נמצאו סימנים לאימות ההכרזה על הניצחון בקרב של המשטר הסורי היום כי "כוחותינו הגיבורים החזירו ביטחון ויציבות לקוסייר". באל-מנאר הגיבו לידיעה זו  כי "ישנן שמועות על התמוטטות כוחות המורדים בקוסייר". אידריס שלל הודעות אלו ואמר כי "אני בטוח שננצח בקרב הזה את האדון אסד".  לדברי הדיווח הוא הוסיף כי "אבל ללא סיוע מצד מדינות מערביות ידידות, וארה"ב הקרבות יימשכו עוד שנים, שנים רבות וזה אומר עוד הרוגים ועוד הרס". על פי נתוני האו"ם נהרגו עד כה כ-80 אלף איש בסוריה ומיליון וחצי בני אדם נעקרו מבתיהם מאז החלו הקרבות ב2011.

syria
שיירה של צבא סוריה (צילום:sana סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן