Skip to content

גורמים בלוב: האימאם מוסא א-סדר נותר בחיים עד 1994

המגעים הלובים-לבנוניים לגילוי גורלו של האימאם מוסא א-סדר ממשיכים להתנהל; ידיעות לוביות על מקום הימצאו של האימאם והוכחות להיותו בחיים עד 1994
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המגעים הלובים-לבנוניים לגילוי גורלו של האימאם מוסא א-סדר ממשיכים להתנהל; ידיעות לוביות על מקום הימצאו של האימאם והוכחות להיותו בחיים עד 1994

מאת יצחק קמחי-זוארץ

האימאם מוסא א-סדר.
נותר בחיים עד 1994. האימאם מוסא א-סדר

משלחת משפטית לובית נחתה בביירות כדי להיוועד עם בכירים לבנוניים בנסיון להגיע לתוצאה סופית בעניין גורלם של האימאם מוסא א-סדר ובני לוויתו, השייח' מוחמד יעקוב והעיתונאי עבאס בדר א-דין, שעקבותיהם נעלמו במהלך ביקור רשמי בלוב בשנת 1978. זוהי הפגישה השלישית בין הצדדים בעקבות ידיעות שנמסרו אודות גורלו של "האימאם הנעלם" מאז נפילת משטר קדאפי, ועל תכניה הוטל איפול מוחלט.

בראש המשלחת הלובית עומדים שני שופטים, עבד אל-לטיף קאדר ומחמוד יסיר, שיפגשו עם שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור, שר המשפטים שכּיבּ קורטובּאווי ובכירים נוספים. העיתון הלבנוני אל-מנאר דיווח מוקדם יותר כי הנציגים הלוביים יפגשו היום את נציגי משפחותיהם של מוסא א-סדר ובני לוויתו כדי להרגיע את הרוחות לגבי הכנות שבו מתבצע התחקיר לגבי גורל יקיריהם.

ממשלת לבנון הודיעה כי היא מעוניינת בשיתוף פעולה קרוב ופרודוקטיבי עם הרשויות הלוביות ושואפת שהחקירה לא תימשך  חודשים ושנים מאחר שפרשת העלמותו של היאמאם א-סדר נמשכת כבר מלמעלה מ-33 שנים.

העיתון הלבנוני א-ספיר ציטט מקור רשמי לבנוני שטען כי הלובים הביעו רצון להמציא תעודות הקשורות באופן ישיר אודות גורלם של האימאם א-סדר ובני לוויתו אך בשלב זה אינם מסוגלים לעשות זאת שכן התעודות נעלמו או נשרפו במהלך האירועים שאירעו בלוב בשנה האחרונה.

המקור הוסיף שחלק מהמעורבים במעשה ברחו אל מחוץ ללוב ונמלטו למדינות ערביות אחרות וחלקם אף החליפו יותר ממדינה אחת במהלך הימלטותם ולכן קיים קושי לאתר את מקום הימצאם. את שמותיהם של החשודים אופפת סודיות רבה כדי לא לפגוע במהלכה התקין של החקירה. נודע, עם זאת, כי האינטרפול מסייע באספקת ידיעות אודות החשודים.

העיתון "אל-מנאר"  הוסיף כי "קיימות ידיעות סותרות לגבי גורלו של האימאם א-סדר והשאלה האם היה עדיין בחיים בתחילת הפעולות הצבאיות כנגד קדאפי בשנת 2011. ממשלת לוב סיפקה מידע מהימן כי האימאם נותר בחיים עד שנת 1994, 16 שנים לאחר היעלמותו, אך לאחר מועד זה אין מידע נוסף אודות גורלו. עם זאת, במהלך פגישת עבודה סגורה בין המשלחת הלובית למקבילתה הלבנונית, הודיעו הנציגים הלובים כי בידיהם ידיעות שייתכן ויוכלו לשפוך אור לגבי מקום שבו הוחזקו האימאם ובני לוויתו עד שלב מאוחר יחסית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן