Skip to content

החרפה בעיצומי משרד החוץ: השירותים הקונסולריים מופסקים כליל

הפגישה בין נציגי העובדים במשרד החוץ לנציגי האוצר פוצצה. העובדים טוענים כי בפגישה סירבו נציגי האוצר לומר, אפילו באופן עקרוני, כי הם מוכנים להסדיר את תנאי השירות בהסכם קיבוצי. באוצר אומרים כי העובדים דרשו התחייבות מראש על תוצאות המו"מ שמשמעותה קבלת חלק מדרישותיהם כבר בתחילת המו"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החרפה בשביתת עובדי משרד החוץ. הפעם תפגע השביתה גם באזרחים: השירותים הקונסולריים בארץ ובחו"ל יופסקו כליל ויופסק גם מתן אשרות עבודה בארץ לזרים. זאת,  על רקע פיצוץ המו"מ בין ועד עובדי משרד החוץ והאוצר בפגישה שהתקיימה, מוקדם יותר, היום.

במשרד החוץ הטילו את האחריות על נציגי האוצר ובראשם הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, אשר סירב, לדבריהם, בעקביות להיכנס לכל משא ומתן ענייני בנושא. באוצר דוחים את ההאשמות.

במכתב שנשלח היום לעובדי המשרד נכתב: "יש להפסיק מרגע קבלת מברק זה ובאופן מיידי הנפקת כל אשרות עבודה, כולל נושאים שכבר מטופלים וטיפול במסמכים שנועדו לצורך קבלות אשרות עבודה".

מכתב ועד העובדים המורה על החרפת השביתה
מכתב ועד העובדים המורה על החרפת השביתה

עוד נכתב: "להפסיק מרגע קבלת מברק זה ובאופן מיידי כל טיפול בישראלים ובזרים בארץ (אימות מסמכים ציבוריים), הפסקת ניפוק מסמכי נסיעה לישראלים בחו"ל, למעט מסמכי נסיעה חד פעמיים".

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "עד כה נמנענו מלנקוט בעיצומים אלה, אך כעת לאחר שהמשא ומתן פוצץ לא נותרה לנו כל ברירה. דרישותינו להסדרת תנאי השירות בהסכם קיבוצי הינה דרישה בסיסית ולגיטימית. לא ייתכן שעובדי משרד החוץ ימשיכו להיות המגזר היחיד המופלה לרעה בישראל שתנאי העבודה שלהם נקבעים באופן חד צדדי על ידי המעסיק ללא שיתוף העובדים".

הממונה על השכר קובי אמסלם (צילום: משרד האוצר)
במשרד החוץ הטילו עליו את האחריות לפיצוץ. קובי אמסלם (צילום: משרד האוצר)

הפגישה הראשונה בין ועד עובדי משרד החוץ ונציגי האוצר וההסתדרות, התקיימה היום לאחר שבחודשיים האחרונים לא היה כל מו"מ בנושא ולאחר שבסוף השבוע האחרון קבעה שופטת בית הדין האזורי לעבודה, דיתה פרוז'ינין, כי על האוצר לשבת למו"מ מיידי עם עובדי משרד החוץ.

בוועד העובדים של משרד החוץ טוענים כי בפגישה סרבו נציגי האוצר לומר, אפילו באופן עקרוני, כי הם מוכנים להסדיר את תנאי השירות בהסכם קיבוצי. ועד עובדי משרד החוץ ונציגי ההסתדרות עזבו את הישיבה לאחר שהובן, לדבריהם, שאין בכוונת האוצר לקבוע את תנאי השירות בהסכמת שני הצדדים.

הדרישות של עובדי משרד החוץ הינם הסדרת תנאי השירות ושכר עובדי שירות חו"ל בהסכם קיבוצי; תיקון עיוותים ושחיקה שנוצרו במהלך השנים; קביעת מנגנוני פיצויים לבני הזוג והשוואת המיסוי בחו"ל לנהוג בארץ.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "החלטת בית הדין האזורי קבע מפורשות כי יש לשבת אתנו למו"מ מיידי, חרף זאת בפגישה היום היה נראה כי נציגי האוצר לא הגיעו עם כוונה כנה להגיע לפתרון הסכסוך ולא נתנו כל התייחסות לקשיים הייחודיים הקיימים בפני עובדי משרד החוץ. חמור מכך, נציגי האוצר, אף סירבו לעקרון הבסיסי כי תנאי השירות צריכים להיקבע בהסכמה ולא חד צדדית על ידי המעסיק".

ממשרד האוצר נמסר כי ועד עובדי משרד החוץ פוצץ את הישיבה עם הממונה על השכר, קובי אמסלם. "העובדים דרשו התחייבות מראש על תוצאות המו"מ שמשמעותה קבלת חלק מדרישותיהם כבר בתחילת המו"מ. הממונה על השכר הבהיר כי תוצאות המו"מ ייקבעו בסוף המו"מ ולא בתחילתו, ללא תנאים מוקדמים מראש".

1 Comment

  1. אזרח מודאג
    16 ביוני 2013 @ 23:08

    נערי האוצר ממשיכים לחבוט בכל מי שמבקש צדק. מאבקם של הדיפלומטים מוצדק וראוי. נערי האוצר שותקים כמו פודלים מפוחדים מול הטייקונים, שכן הם מעוניינים במשרה אצלם כקריירה שניה.
    ועוד שאלה – היכן סגן שר החוץ מר אלקין. בכנסת הוא חיוני ונמרץ וכעת לא שומעים אותו. כך גם מנכ״ל משרד החוץ. אוי לנו עם מנהלים כאלה המפקירים את עובדיהם לציפורניי האוצר!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן