Skip to content

שר הביטחון יעלון: "אסור לתת לאיראנים לברוח מהחלטה"

"אין ספק שהעם באיראן רוצה לראות שינוי, אבל אני לא בטוח שרוחאני, שהוא אייתולה, יביא שינוי כפי שהעם באיראן מצפה לקבל", אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בפגישות שקיים בפריס, עם שרי החוץ וההגנה של צרפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האיראנים חשים שהם יכולים להתקדם בתוכנית הגרעין שלהם בלי לשלם על כך מחיר, ולכן אסור לתת להם לברוח מהחלטה". כך אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בפגישות שקיים אמש עם שר החוץ הצרפתי, לוראן פאביוס, ועם עם שר ההגנה הצרפתי, ז'אן איב לה דריאן.

צופים במטס בסלון האווירי בלה בורז'ה. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
צופים במטס בסלון האווירי בלה בורז'ה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

במהלך הפגישות אמר שר הביטחון יעלון לשרים פאביוס ולה דריאן: "אני שמח על האפשרות לפגוש אתכם. אנו מעריכים את היחסים המצוינים בין צרפת לישראל ואת הקשר ההדוק בין הממשלות, את עמדתכם בסוגיה האיראנית ואת תמיכתכם בדרישה לכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של אירופה. אין ספק שהעם באיראן רוצה לראות שינוי, אבל אני לא בטוח שרוחאני, שהוא אייתולה, יביא שינוי כפי שהעם באיראן מצפה לקבל. בסופו של דבר, מי שקיבל, מקבל ויקבל החלטות זה המנהיג העליון חמינאי, ולכן בדרך זו או אחרת יש לעצור את תכנית הגרעין האיראנית. רק שילוב של לחצים – סנקציות, בידוד מדיני ואופציה צבאית אמינה – יכול להביא להתקדמות בערוץ הדיפלומטי.

"בינתיים", המשיך יעלון, "הפרויקט לא רק שלא נעצר, אלא מתקדם. עצם העובדה שהמשטר האיראני וחיזבאללה עוזרים לאסד, זה איום על האינטרסים שלנו ושל המערב. הסוגיה הסורית היא גלובלית. בנושא הפלסטיני המדיניות שלנו ברורה: אנחנו מוכנים לשבת אתם מיד לשולחן ללא תנאים מוקדמים, אך אבו מאזן מקשה על כך".

גוזרים את הסרט בביתן הישראלי. ישראל כמעצמה בסלון האווירי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גוזרים את הסרט בביתן הישראלי. ישראל כמעצמה בסלון האווירי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

אתמול השתתף יעלון גם בחנוכת הביתן הישראלי, בסלון האווירי בלה בורז'ה. "מדינת ישראל הקטנה מופיעה כאן בסלון האווירי כמעצמה", אמר השר יעלון. "זה נשען על העובדה שאיננו מדינה עשירה ועל כך שאנו מדינה מאוימת. אני מקווה שנשכיל לא לגרוע ממה שמביא להישגי התעשייה הביטחונית. אני רואה עצמי כמי שצריך לסייע לתעשיות הביטחוניות, ורואה חשיבות שאנו כממשלה נירתם כדי לתמוך בתעשיות. אנו כמערכת מגויסים לעניין הזה.

"התעשיות הביטחוניות תורמות לצה"ל ולמערכת הביטחון, וכמובן שתורמות לכלכלה", אמר שר הביטחון. "אני יודע להעריך מה התעשייה מעניקה לצה"ל, יכולות גבוהות מאוד שמאפשרות לנו לשמור על יתרון איכותי וטכנולוגי ועל ההרתעה. אני יודע להעריך את היכולות שנמצאות מאחורי זה. מה שמביא לכך זו העובדה שיש לנו אנשים טובים, והתעשייה הביטחונית מיוצגת על ידי אנשים מצוינים ויצירתיים, שמייצרים את חזית הטכנולוגיה בעולם. זה מקור הגאווה שלנו.         

"אני רואה חשיבות גדולה לעצמאות של התעשייה הישראלית. ברורה לנו החשיבות של התעשייה הביטחונית, ומבחינתי מחובתנו לחזק אותה", אמר השר יעלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן