Skip to content

ישראל שוב זוכה לשבחים על מאבקה בסחר בבני אדם

עד לפני שנתיים הייתה ישראל מדורגת רק במקום השני, מבין שלושה מקומות, כמדינה שמשתדלת אך אינה מצליחה לעמוד בסטנדרטים המינימליים של המאבק בסחר בבני אדם. בשנתיים שחלפו מדורגת ישראל במקום הראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם השנייה ברציפות – ישראל זכתה לדירוג הגבוה ביותר, בדו"ח השנתי של הסטייט דיפרטמנט, על מאבקה בסחר בבני-אדם.

עד לפני שנתיים הייתה ישראל מדורגת רק במקום השני, מבין שלושה מקומות, כמדינה שמשתדלת אך אינה מצליחה לעמוד בסטנדרטים המינימליים של המאבק בסחר בבני אדם. בדו"ח צוין אז כי ישראל היא מדינת יעד לסחר בבני אדם, ובעיקר לייבוא זונות דרך מצרים. כיום עקפה ישראל את המדינות בדירוג הבינוני – ובהן שוויץ, פקיסטן, יוון, קפריסין, רואנדה ופורטוגל. בדו"ח האחרון מצוינות לטובה הזכויות שהמדינה מעניקה לקרבנות הסחר בבני אדם, ובהן מקלטים לקרבנות הסחר, סיוע משפטי ואשרות עבודה מיוחדות – כל זאת, מבלי שזכויות אלה מותנות בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק.

משבח. שגריר ארה"ב, שפירו (צילום: דן בר דוב)
משבח. שגריר ארה"ב, שפירו (צילום: דן בר דוב)

בהודעה שפרסם הבוקר שגריר ארה"ב בישראל, דניאל שפירו, הוא משבח את ישראל על מאמציה  בלחימה נגד הסחר בבני אדם ועל כך שממשלת ישראל השקיעה בחקיקה, באכיפה משטרתית ובהגנה על קרבנות הסחר בבני אדם.

שרת המשפטים, ציפי לבני, בירכה על ההתקדמות: "רק לפני כעשור ישראל הייתה ברשימה השחורה המביישת של המדינות שבהן מתנהל סחר בבני-אדם, וכעת הדו"ח מציב את ישראל בשורה יחד עם המדינות הנאורות הנאבקות בעבדות המודרנית".

יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ח"כ דוד צור: "מחלקת המדינה האמריקאית מכירה במאבקה העיקש והמוצלח של מדינת ישראל בסחר בנשים, מאבק שהוכתר בהצלחה בזכות שיתוף פעולה עקבי בין משרד המשפטים, המשטרה, משרד הרווחה, ועדת המשנה למאבק בסחר בכנסת וארגוני הסיוע. עם זאת אנו ערים לכך שאין ואקום. בצד מיגורו הכמעט מוחלט של הסחר בנשים המגיעות מחו"ל, הזנות פעילה ורווחת, ואלפי בני הנוער המידרדרים אל חיים של ביזוי והשפלה מחייבים אותנו להמשיך במלחמה עיקשת. גם הערות מחלקת המדינה, בדבר הצורך בהגדלת מספר פקחי העבודה בקרב עובדים זרים והמתורגמנים שיסייעו באיתור מקרים של סחר בנשים, חשובות ויזכו למעקב הדוק מצדנו".

דוח משרד החוץ האמריקני בנושא המאבק בסחר בבני אדם מתפרסם מדי שנה, מאז 2001.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן