Skip to content

עובדת בבנק דיסקונט גנבה 700 אלף שקל מלקוחותיה

כתב אישום חמור הוגש היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד עובדת הבנק לשעבר שבמהלך כשש שנים שלחה יד בכספי לקוחות. ב 14 אישומים שונים מתוארת השיטה והתחכום ש"בכיסוי" הגנבות לכאורה. בחקירתה היא הודתה במיוחס לה. הבנק פיצה את הלקוחות והשיב את כספם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד עובדת לשעבר בבנק דיסקונט בסניף אילת, מרסל אהרון, שניצלה את האמון שלקוחותיה העסקיים נתנו בה ובמשך כשש שנים שלחה יד בכספם וגנבה מהם בדרכים שונות יותר מ-700 אלף שקלים.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרה לוי, מייחס לה 14 אישומים בעבירות של גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. 

הפרשה  נחשפה לאחר שבחודש ינואר 2011 הגיש תושב אילת תלונה במשטרה כי מחשבונו בבנק דיסקונט בעיר נמשכו כספים באמצעות כרטיס אשראי שאינו ברשותו ולא הוציאו מעולם. בבדיקה שקיימה יחידת הביקורת של הבנק נמצא כי אהרון, עובדת הבנק בשנות ה-50 לחייה, הנפיקה את הכרטיס לחשבון המתלונן ללא ידיעתו, ובאמצעותו משכה כספים במהלך חמש השנים שקדמו לתלונה. הבנק הגיש תלונה במשטרה ובסוף ינואר 2011 היא נעצרה. בחקירתה היא הודתה במעשים המיוחסים לה ואף קשרה עצמה להעברות כספים משני חשבונות נוספים בבנק.

על פי עובדות כתב האישום, עבדה הנאשמת בבנק דיסקונט במשך יותר מ-30 שנה ועד שנחשפו העבירות בשנת 2011. במועדים הרלוונטיים לכתב האישום עבדה מרסל כבנקאית שרות עסקי ובמסגרת תפקידה טיפלה בחשבונותיהם של לקוחותיה העסקיים באופן אישי, מתוך יחסי אמון מיוחדים ששררו ביניהם. כפי שעולה מהאישומים, היא גנבה לכאורה שני כרטיסי כספומט שהזמינה עבור לקוחותיה, ובמשך שנים גנבה באמצעותם את כספם של הלקוחות, וגרמה לרישום כוזב במסמכי הבנק על מנת להסוות את הגניבות.

בסה"כ גנבה הנאשמת בדרך זו 238,156 שקל במאות הזדמנויות. לנוכח יחסי האמון בינה לבין לקוחותיה, נהגו חלק מהלקוחות למסור לנאשמת כסף מזומן להפקדה בחשבונותיהם. זאת, בלי לעמוד בתור ובלי לחכות שפעולת ההפקדה תבוצע בפועל. הנאשמת שלחה יד במרמה בכספים אלה וגנבה מתוך הכסף המזומן מאות אלפי שקלים.

בנוסף, גנבה הנאשמת כספים מחשבונות הלקוחות בכך שיצרה מצג שווא, לפיו הלקוחות משכו כסף מחשבונותיהם. היא העבירה את הכספים שגנבה לחשבונות שונים בבנק ובין היתר לחשבונה האישי, לחשבונות רבים של בני משפחתה, לחשבונות של לקוחות אחרים מהם גנבה כסף ולחשבונות נוספים. כן נטלה חלק מכספי הגניבה במזומן.

הנאשמת, במטרה להסתיר את מעשיה, הזינה למחשבי הבנק, בכוונה לרמות, נתונים כוזבים, לפיהם בעלי החשבונות הנהנים הפקידו כביכול את הכסף בחשבונם. הנאשמת אחסנה במחשבי הבנק מידע כוזב ועשתה פעולות לגבי מידע כדי שתוצאותיהן יהיו מידע כוזב ופלטים כוזבים. בכך גרמה לרישום כוזב במסמכי הבנק ובין היתר בדפי החשבון של הלקוחות, והכל בנסיבות מחמירות. לאחר שמעשי  העובדת נחשפו, פיצה בנק דיסקונט את בעלי החשבונות בסכום כולל של 777,785 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן