Skip to content

כ- 200 נהגים שיכורים נתפסו במבצע של אגף התנועה בסוף השבוע

עם תחילת "החופש הגדול" יצא אגף התנועה של המשטרה בסיוע עמותת אור ירוק, למבצע ארצי רחב היקף שהתקיים במשך שלושה ימים רצופים בסוף השבוע האחרון (27-29.6.13), בכל רחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נהגים רבים עוכבו לבדיקת אלכוהול ובמהלך שני הלילות הראשונים של המבצע נתפסו 199 נהגים שיכורים. כנגד הנהגים שנתפסו שיכורים ננקטה יד מחמירה, רישיונם נפסל במקום ורכבם אף הושבת. במבצע לקחו חלק 1500 שוטרים ומתנדבים של כלל היחידות המבצעיות של אגף התנועה: משטרת התנועה הארצית, סיירת האופנועים היחידה המרכזית, ואף מסוק משטרתי של היחידה האווירית. המבצע תוגבר על ידי שוטרי המשטרה הצבאית ושוטרי התנועה במחוזות משטרת ישראל.

שוטרים רבים נכנסו לתוך הערים, התמקמו בצמתים ראשיים וברחובות האדומים ואכפו עבירות מסכנות חיים, כמו אי מתן זכות קדימה להולך רגל, נסיעה באור אדום ועקיפה אסורה.

השוטרים והמתנדבים התמקדו באכיפת עבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות, בדגש על עבירת השכרות. במהלך המבצע, אגף התנועה קרא לנהגים לבוא מיוזמתם ולהיבדק בדיקת אלכוהול לפני עלייתם לרכב, בכדי למנוע מצב בו ינהגו תחת השפעת אלכוהול. בנוסף פנו שוטרי אגף התנועה לציבור משתמשי הדרך וביקשו מהם לשמור על החוק ולהתרכז בנהיגה – לא לסמס ולא לשוחח בפלאפון ללא דיבורית.

כבר ביום השני של המבצע דווח על 265 נהגים שרישיונם נפסל ו- 183 נהגים שרכבם הושבת. בנוסף דווח על תשעה עצורים.
מנתוני עמותת "אור ירוק", עולה כי מידי שנה נפגעים בממוצע מעל 700 בני אדם בתאונות שאלכוהול מעורב בהן ונהרגים ו-20 בני אדם נהרגים בתאונות אלו.

השפעת אלכוהול על הנהיגה, נחשבת לגורם התורם ביותר להיפגעות בתאונות דרכים כתוצאה מהתנגשות בין כלי רכב. האלכוהול משפיע כבר מהטיפה הראשונה ופוגע בריכוז, ביכולת התגובה, הוא גורם לעייפות ופוגע בשיקול הדעת. האלכוהול – הורג.

ראש אגף התנועה, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, שנכח בשטח במהלך המבצע, שוחח עם שוטרים, מתנדבים ואזרחים והבהיר: "מטרת המבצע היא אחת – הצלת חיים בכבישים".

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק מחזקת את ידי משטרה לקיום מבצע האכיפה בסוף השבוע. בחודשי הקיץ, בהם יוצאים רבים לבלות ולשתות, על המשטרה להגביר את האכיפה במיוחד בסביבת מרכזי בילוי. אכיפה מוגברת תגדיל את ההרתעה ותמנע מנהגים לשתות אלכוהול ולנהוג.

סיכום האכיפה בחלוקה על פי אזורים:
• נהיגה בשכרות: צפון – 62, מרכז – 96, ירושלים – 16, דרום – 46. סה"כ נתפסו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, 220 נהגים
• פסילת רשיון : צפון – 80, מרכז – 106, ירושלים – 27, דרום – 60. סה"כ נפסל נשיונם של 273 נהגים.
• השבתת רכב: צפון – 48, מרכז – 73, ירושלים – 21, דרום – 28. סה"כ הושבתו 170 כלי רכב.
• עצורים: צפון – 8, מרכז – 7, דרום – 2. סה"כ נעצרו 17 נהגים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן