Skip to content

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: המבחן יהיה בביצוע

בעקבות ההחלטה לפרסם את המכרזים להפעלת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד אומר יו"ר האיגוד, ד"ר גד שפר: "אנחנו כבר מבחינת לוח הזמנים ב'זמן פציעות' חייבים להתחיל מייד בביצוע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ד"ר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית
ד"ר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית

"טוב מאוחר מאשר מאוחר יותר", הגיב היום, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר על ההחלטה לפרסם את המכרזים להפעלת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. "האיגוד מברך על ההחלטה. מדינת ישראל זקוקה לרציפים החדשים בשני הנמלים כדי להבטיח שסחר החוץ של ישראל יוכל להמשיך להתקיים במחירים בני תחרות"

שפר טוען, כי "אנחנו כבר ב'זמן פציעות' מבחינת לוח הזמנים להקמת הרציפים החדשים. הקמתם של הנמלים הפרטיים תארך 5 – 7 שנים. נמלים אחרים באזור כבר נמצאים בעיצומם של תהליכי פיתוח והתאמה לבניית האוניות הגדולות הנכנסות לשירות, שלא תוכלנה להיכנס לנמלים הקיימים בארץ. רשויות התכנון נתנו כבר את האישורים להקמת הרציפים החדשים, יש להוציא את המכרזים הרלוונטיים מיד שכן, אם הביצוע לא יהיה מהיר, נאבד את היתרונות האדירים שהנמלים החדשים יכולים להקנות לכלכלת ישראל".

הגדלת מספר מקומות העבודה

הדמיה של הנמל המתוכנן במפרץ חיפה
הדמיה של הנמל המתוכנן במפרץ חיפה (צילום: חברת נמלי הים)

שפר מזכיר, כי מבחינת ההוצאות כבר נמצא שהחזר ההשקעה יתבצע תוך שנים ספורות ובמקביל, בניית הנמלים החדשים תבטיח הגדלה משמעותית של מספר מקומות העבודה. "איני בטוח שהציבור הרחב מודע להשפעה המבורכת של נמלים פרטיים חדשים על כלכלת ישראל, ועל התועלת שכל אחד מאיתנו יפיק מהצעד המהפכני הזה. ההחלטה על פיתוח שני הנמלים במקביל תאפשר המשך פיתוח אזורי בצפון ובדרום בו זמנית, תמנע צורך של מפעלים לעבור לאזור גיאוגרפי אחר משיקול של יתרונות לוגיסטיים ותבטיח את המשך קיומם של נמלי ישראל כנמלי מעבר ושיטעון לעתיד במסחר בין המזרח הרחוק לבין אירופה וארה"ב, תוך הגדלת יכולת התחרות לשוק הישראלי בזירה העולמית".

באשר לעובדים הביע שפר תקווה כי "תימצא הדרך להידברות עם עובדי הנמלים הקיימים כדי שלא ייווצר כל עיכוב נוסף בפיתוח הנמלים החדשים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן