Skip to content

"ישראל – אי של יציבות ודמוקרטיה בתוך ים של חוסר יציבות ועריצות"

כך אמר אמש ראש הממשלה בהתבטאות פומבית ראשונה, אם כי עקיפה, לאירועים במצרים. במסיבת יום העצמאות ה-237 של ארה"ב, בבית השגריר דן שפירו בהרצליה, אמר עוד נתניהו: ישראל תישאר תמיד ידידה אמיצה של אמריקה ובעלת ברית יציבה שלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהתייחסות פומבית ראשונה, אם כי עקיפה, לאירועים במצריים אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי  "במזרח התיכון, ישראל הייתה תמיד אי של יציבות ודמוקרטיה בתוך ים של חוסר יציבות ועריצות. זה היה נכון תמיד, אך היום זה ברור יותר מאי פעם".

נתניהו אמר זאת אמש באירוע בבית שגריר ארה"ב, לרגל יום העצמאות של ארה"ב. "ישראל תישאר תמיד ידידה אמיצה של אמריקה ובעלת ברית יציבה שלה. אנו בני ברית, והברית בינינו עצומה", הדגיש.

תמונה קבוצתית עם שגריר ארה"ב, דן שפירו, באירוע בבית שגריר ארה"ב, לרגל יום העצמאות האמריקני (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
תמונה קבוצתית עם שגריר ארה"ב, דן שפירו, באירוע בבית שגריר ארה"ב, לרגל יום העצמאות האמריקני (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו לא התייחס ישירות לאירועים במצרים, אך אמר אלו הדורשים חירות, "מספקים תקווה לכך שהטלטלה במזרח התיכון תוביל בסופו של דבר לעתיד טוב יותר לכל העמים באזורנו. זה לא יקרה בן לילה, אבל אם החירות תכה שורש במזרח התיכון, עתיד של שגשוג באזור יהפוך לאפשרי. עד שהיום הזה יגיע אמריקה יודעת שבמזרח התיכון יש דמוקרטיה אמיתית אחת, מדינה אחת שאפשר תמיד לסמוך עליה – וזו ישראל. שתי החברות שלנו כל כך דומות – שתיהן מגוונות, פלורליסטיות ויצירתיות. הערכים הכי עמוקים שלנו זהים. שנינו מאמינים בהגדרה של הנשיא ג'פרסון לדמוקרטיה – משטר בו הרוב שולט, אבל זכויותיהם של המיעוטים נשמרות בקנאות".

"שיא חסר תקדים" בשיתוף הפעולה הביטחוני. שמעון פרס עם שגריר ארה"ב דן שפירו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"שיא חסר תקדים" בשיתוף הפעולה הביטחוני. שמעון פרס עם שגריר ארה"ב דן שפירו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נשיא המדינה, שמעון פרס אמר בנאומו כי שיתוף הפעולה האסטרטגי והביטחוני בין ישראל לארצות הברית הגיע לשיא חסר תקדים תחת ממשל אובמה. "מדינת ישראל מודה לארצות הברית על שיתוף הפעולה האסטרטגי והביטחוני בין ישראל לארצות הברית אשר הגיע לשיא חסר תקדים תחת ממשל אובמה- אנו מודים לכם על כך. מאז ומתמיד ארצות הברית תורמת לעולם כולו- מבצר ומוקד לדמוקרטיה ושלום. לישראל לא יכלה להיות חברה טובה יותר מאשר ארצות הברית. ישראל אמנם קטנה בשטח אך מחויבותה לארצות הברית גדולה ותמשיך להיות כזו".

הנשיא פרס הדגיש בנאומו את חשיבות קידום המשא ומתן לתהליך השלום בתמיכתה של ארצות הברית: "הנשיא אובמה הדגיש בדבריו בביקורו בישראל את החשיבות והצורך בשלום אמיתי בינינו לבין שכנינו. תהליך זה ממשיך בפועל כיום בהובלתו של מזכיר המדינה ג'ון קרי. יש רוב לפתרון על בסיס שתי מדינות לשני עמים הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני. אין לנו אלטרנטיבה אחרת לשלום מלבד פתרון שתי המדינות לשני עמים- הקריאה לשלום היא קריאה מוסרית מהתורה והיא צורך דחוף לזמננו. זהו אינטרס ממשי של ישראל לראות את משימתו של קרי מתגשמת".

הנשיא הודה לארצות הברית על הובלת הקואליציה העולמית נגד הגרעין האיראני: "תפקידה של ארצות-הברית במזרח התיכון ובעולם הוא הכרחי וחשוב. הנשיא אובמה הפיח בנו אופטימיות למען העתיד הן בנוגע לתהליך השלום והן בנוגע לחיזוק המאמצים למניעת איראן גרעינית. ארצות הברית מובילה את הקואליציה העולמית למאבק באיראן- ישראל הינה ותמשיך להיות 'שחקן צוות' בקואליציה נגד איראן. איננו יכולים להרשות למשטר המובל על ידי שליט הגמוני בעל שאיפות הרסניות לאיים על אזורנו ועל עמנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן