Skip to content

שעון הקיץ אושר סופית בכנסת

73 ח"כים תמכו בחוק ו-15 התנגדו לו. שר הפנים, גדעון סער: "עם ישראל יכול לחייך, כי יותר אור, זה יותר שמחה". ההתנגדות בדיוני הוועדה, נשמעה בעיקר מכיוון הסיעות הדתיות, ועסקה במתפללים החייבים להתייצב מוקדם במקום עבודתם ומשכימים קום לתפילת שחרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק קביעת הזמן (תיקון מס' 3), התשע"ג-2013. הצעת החוק היא מיזוג של הצעת החוק שהגישה הממשלה, עם הצעת החוק שהגיש ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וכל סיעת מרצ. ההצעה הוכנה בוועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו). 

על פי הצעת החוק, שאושרה סופית, שעון הקיץ יחול מסוף חודש מרס ועד סוף חודש אוקטובר. התקופה להחלת "שעון קיץ" לפי סעיף 3 לחוק קביעת הזמן, התשנ"ב-1992, תהיה בכל שנה בין יום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרס בשעה 02:00, לבין יום ראשון האחרון בחודש אוקטובר בשעה 02:00. 

(מקור: ויקימדיה)
כרזה מ-1918 על החלת שעון הקיץ בארה"ב (מקור: ויקימדיה)

ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר בדיון כי "אין בחוק התקציב אפילו לא מנוע צמיחה אחד. פועלים יפוטרו, מפעלים יסגרו ובפועל הכנסות המדינה רק יקטנו. נראה ששר האוצר לא יודע חשבון. נראה שלא למד לימודי ליבה. מאיפה שר האוצר לקח את כל הרוע הזה?" 

ח"כ אלי ישי (ש"ס): "אנחנו לא מתנגדים לכוונה להאריך את שעון הקיץ משיקולים דתיים. מה שצריך לעמוד לנגד עינינו זה האדם העובד ולא שיקול דתי או לא דתי". 

שר הפנים, גדעון סער, אמר כי "העם תומך ברוב גורף בהארכת שעון הקיץ. אין הגיון לקצר את שעון הקיץ בשבועיים. גם חלק ממדינות המזרח התיכון התאימו את עצמן לשעון הקיץ של אירופה". לאחר אישור החוק אמר סער: "עם ישראל יכול לחייך, כי יותר אור, זה יותר שמחה". 

בדיון בוועדת הפנים, להכנת ההצעה, אמרה  היו"ר, ח"כ רגב: "שעון הקיץ ימנע תאונות דרכים ויציל חיי אדם. החוק יביא את מדינת ישראל ליישור קו עם שאר מדינות אירופה". 

ח"כ ניצן הורביץ (מרצ), שיזם הצעת חוק פרטית בנושא, דיבר על הצורך להתאים את השעון לשעות הפעילות של רוב האנשים. שעות אחר הצהריים עמוסות בפעילות, ולכן החשיבות להוסיף שעת אור, רבה יותר. לדבריו, נימוק הצמצום בתאונות הדרכים הוא המכריע ביותר, ולבדו מהווה סיבה להארכת שעון הקיץ. 

שר הפנים, גדעון סער, אמר כי רבים היתרונות בהצעת החוק, וכי עניין זה של התחשבות במתפללים אינו מספיק על מנת להתנגד להצעה. הוא אמר כי כיהודי מאמין הוא סבור כי קיים פתרון לאותה בעיה. 

ההתנגדות בדיוני הוועדה, נשמעה בעיקר מכיוון הסיעות הדתיות, ועסקה במתפללים החייבים להתייצב מוקדם במקום עבודתם ומשכימים קום לתפילת שחרית עם הנץ החמה. בסוף תקופת שעון הקיץ, לקראת סוף אוקטובר, כאשר הזריחה מאוחרת (בשעה 07:00 לערך), הללו עלולים להסתכן באיחור בהגעה למקום עבודתם. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), דיבר על כך שרק לפני חצי שנה עבר החוק הקודם של שעון הקיץ, וכי מדובר בהחלטת בזק. הוא אף ציין את הקושי שבהתווספות שעת ערות בצום יום הכיפורים. 

73 ח"כים תמכו בחוק ו-15 התנגדו לו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן