Skip to content

יעלון: "מצרים מחויבת שמשטחה לא ייצא טרור"

עוד אמר שר הביטחון כי גם במצרים איננו מתערבים במאבקים פנימיים, פוליטיים ואחרים. על איראן אמר: "המדיניות שלנו מאוד ברורה: בדרך זו או אחרת פרויקט הגרעין האיראני צריך להיעצר". על סוריה: "מלחמת האזרחים בסוריה גלשה כבר מזמן ללבנון. אנחנו איננו עוסקים בזה. לרוב, בכל מקרה במזרח התיכון מאשימים אותנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מה שקורה במצרים משקף אי יציבות כרונית במזרח התיכון בתקופה הנראית לעין. גם במצרים איננו מתערבים במאבקים הפוליטיים ואחרים הפנימיים. אנחנו כן עוקבים בערניות ובדריכות אחר ההתפתחויות כדי להגן על האינטרסים שלנו", כך אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון בביקור שערך היום בצאלים.

יעלון אמר עוד: "בין אם זה המחויבות של איזה משטר שלא יהיה להסכם השלום, ובין אם זה המצב הביטחוני בסיני. מצרים מחויבת שמהשטח הריבוני שלה לא ייצא טרור שיפגע בנו, בין היתר בהברחות של אמצעי לחימה, שבזמנו עברו בקצב הרבה יותר גדול מאשר היום. בפוליטיקה הפנימית של מצרים איננו מתערבים". 

לא מתערבים. יעלון (צילום: אריאל חרמוני)
לא מתערבים. יעלון היום בצאלים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על איראן אמר: "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות בעקבות תוצאות הבחירות לנשיאות. המדיניות שלנו מאוד ברורה: בדרך זו או אחרת פרויקט הגרעין האיראני צריך להיעצר. אם המערכת הבינלאומית תצליח לעצור את הפרויקט במשא ומתן דיפלומטי או בסנקציות כלכליות, אנחנו נהיה הראשונים לשבח את זה. אם ההנהגה האיראנית תנצל משא ומתן דיפלומטי כדי להקל בסנקציות הכלכליות, אבל להמשיך ולהעשיר – כמו שהנשיא הנבחר כתב בספרו 'דבר והעשר כאסטרטגיה' – על זה אנחנו כמובן לא נוכל לעבור לסדר היום".

על סוריה: "זה תקופה ארוכה אנו חוזרים ואומרים שאיננו מתערבים במלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה. קבענו קווים אדומים באשר לאינטרסים שלנו ואנו מקפידים עליהם. כשיש שם תקיפה או פיצוץ או גרסאות כאלה ואחרות – לרוב בכל מקרה במזרח התיכון מאשימים אותנו. מלחמת האזרחים בסוריה גלשה כבר מזמן ללבנון. חיזבאללה הצטרף ללחימה בסוריה, ואנחנו רואים בתוך לבנון, טריפולי, צידון וגם בביירות דיווחים כמו היום, כשמכונית תופת התפוצצה שם. מדובר במאבק של השיעים נגד הסונים בעיקר, גם בתוך לבנון. אנחנו איננו עוסקים בזה ולא מתערבים בזה".

על ישיבת ההסדר "הר ברכה": "אני אישרתי את חידוש פעילותה של ישיבת ההסדר 'הר ברכה' אחרי שביררתי את הדברים גם עם ראש הישיבה וגם האנשים שפנו בבקשה לחדש את מעמדה של הישיבה כישיבת הסדר. השתכנעתי שאין כוונה להטיף לסרבנות. מבחינתי אפס סובלנות לסרבנות, כך היה בעבר, כך יהיה בעתיד, לא סרבנות כזו ולא סרבנות אחרת. אני לא סבלני לסרבנות".

 על אילת: "עד היום לא ברור מה קרה באילת. אכן נשמעו שני פיצוצים על ידי לא מעט אנשים, כולל אנשי צבא. לא הצלחנו למצוא את הנפילות ואין לנו שום עדות אחרת לכך ששוגר משהו לאילת, ולכן נכון לעכשיו אין לנו שום דבר לחדש בעניין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן