Skip to content

ראש ממשלה חדש למצרים, חאזם אל-בבלאווי

הנשיא מנצור מציע לאסלאמיים להצטרף לממשלה, הצבא הודיע שלא יסכים לשום "תמרונים" פוליטיים וערב הסעודית ואיחוד האמירויות התחייבו לסייע למצרים במימון צרכיה הדחופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר הנשיאות הודיע על מינוי הכלכלן הליברל ושר האוצר לשעבר, חאזם אל-בבלאווי, לראשות הממשלה. מוחמד אל-בראדעי, המועמד הקודם שבחירתו הושעתה, מונה לסגן הנשיא.

אל-בבלאווי - האם הוא יושיע את מצרים?
אל-בבלאווי - האם הוא יושיע את מצרים?

הנהגת מצרים הזמנית מציעה גם לאחים המוסלמים ולמפלגת נור הסלפית להצטרף לממשלה החדשה. "אין שום התנגדות לכלול בממשלה חברים בשתי מפלגות אלה", צוטט בתקשורת דובר הנשיאות.

ראש ממשלת מצרים החדש, חאזם אל-בבלאווי, בן 76, הוא כלכלן ליברלי, בעל מוניטין של טכנוקרט, שעבד באו"ם ובבנק לפיתוח ערבי, שלא היסס לבקר את המשטרים הקודמים.

עוד לפני המהפכה הוא תקף גלויות את מדיניות הנשיא מובארק, דיבר על שחיתות שלטונית, והאשים את הממשלה בכישלון לפתח את התעשייה במצרים. לאחרונה הוא ביקר גם את הנשיא המודח, מוחמד מורסי, ותיאר את תכניתו הכלכלית ככישלון.

עתה ינסה בבלאווי לאחד את המדינה המפולגת ולהציל את כלכלתה המוכה. לעזרתו התייצבו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שמיד עם סילוק הנשיא מורסי הודיעו שיסייעו למצרים באשראי למימון צרכיה הדחופים בדגנים ובדלק. שתי המדינות נמנו עם מבקריו החריפים ביותר של הנשיא מורסי ושל מדיניותו הכלכלית. שלשום (יום שני) הודיע איחוד האמירויות על מתן אשראי למצרים בסך שלושה מיליארד דולרים, ואתמול הבטיחה ערב הסעודית מענקים ומלוות בסך חמישה מיליארד דולרים.

האחים המוסלמים מסרבים בינתיים להכיר בנשיא הזמני או בהחלטותיו, והצבא מצדו הודיע שלא יקבל "תמרונים" פוליטיים. שר ההגנה המצרי עבדל-פתח על-סיסי אמר ש"עתיד המדינה חשוב ומקודש מכדי לאפשר תמרונים או הפרעות, מוצדקים ככל שיהיו".

על פי תכניתו, הנשיא מנסור מתכנן להחליף את החוקה מעוררת המחלוקת, שנוסחה על ידי המפלגות האסלאמיות במצרים, והושעתה בעקבות ההפיכה של השבוע שעבר. ועדה תוקם כדי לשפר את החוקה לפני הגשתה למשאל עם. שלושה חודשים אחר כך יתקיימו בחירות לפרלמנט המצרי, ואחרי שיכונס הפרלמנט החדש יודיע מנסור על תאריך לבחירת נשיא מצרים הבא.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן