Skip to content

נשיא המדינה לחיילים החרדים: "כל העם גאה בכם"

"יש בי תחושת שליחות עמוקה ואני שמח על שאני בצבא, אך חוויתי איומים קשים עלי ועל אשתי, שהביאו לכך שפחדה לצאת מביתנו", סיחפר לנשיא ב' - חייל המשרת במודיעין. במפגש השתתפו חיילים המשרתים במסגרות צבאיות שונות, לוחמים בגדוד שחר של הנח"ל החרדי, חיילים מפיקוד מרכז ומחיל מודיעין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל העם גאה בכם". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס, היום אחר-הצהריים בבית הנשיא, בפגישה עם קבוצת חיילים חרדים המשרתים בצה"ל אשר חלקם נתקלו בגילויי אלימות בסביבת מגוריהם, בעקבות האירועים החמורים בהם הותקפו חיילי צה"ל בשכונות חרדיות.

"אתם שליחי מצווה - זוהי מצווה להגן על עמינו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"אתם שליחי מצווה - זוהי מצווה להגן על עמינו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"כל אחד מכם קיבל החלטה אישית אמיצה בהתגייסותכם לצבא, והיא להיות חרד לגורל עם ישראל באומץ לב. אתם שליחי מצווה – זוהי מצווה להגן על עמינו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו", אמר הנשיא. הוא גינה בחריפות את גילויי האלימות האחרונים כנגד אותם חיילים ואמר: "האלימות נוגדת את היהדות ונוגדת את עשרת הדברות. כשם שלא נשלים עם מלחמה אנו לא נשלים עם אלימות. עשרת הדיברות מאחדות את עמנו ב'עשה' ו'אל תעשה'- ואני מקווה כי כולם יתאחדו סביב עקרונות, לא ירשו אלימות ויגבירו אחדות ושלום בעם".

הנשיא קרא לראשי הציבור החרדי להתייצב לימינם של החיילים החרדים, לגנות בכל תוקף סימני אלימות ואמר: "אני קורא לראשי מחנה החרדים- להתגאות בחיילים החרדים כשם שאנו מתגאים בכם. אנשים אחים אנחנו- עם אחד ולא שניים. אין סתירה בין אמונתם לאמונתכם. עלינו להתגאות בכם לא כי אנו שואפי קרבות, אלא כי רודפי שלום אנו".

במפגש השתתפו חיילים המשרתים במסגרות צבאיות שונות,  לוחמים בגדוד שחר של הנח"ל החרדי, חיילים מפיקוד מרכז ומחיל מודיעין. החיילים החרדיים שיתפו את הנשיא בתחושת השליחות בשירות בצה"ל אך יחד עם זאת בתחושות הקשות שנגרמות בעקבות גילויי האלימות שחווים בסביבותיהם. ב' המשרת במודיעין אמר: "כבוד הנשיא אני שמח על שירותי בצה"ל כיון ותפקידנו במודיעין הוא להיות העיניים של החיילים ואנו שומרים על נפשם – זוהי משימה חשובה. יחד עם זאת, איני שוכח את לימוד התורה. יש בי תחושת שליחות עמוקה ואני שמח על שאני בצבא, אך חוויתי איומים קשים עלי ועל אשתי, שהביאו לכך שפחדה לצאת מביתנו".

י' המשרת בפיקוד מרכז הדגיש את חשיבות המפגש עבורו ואמר: "כבוד הנשיא – תמיכתך ותמיכת המדינה בנו חשובה לנו ביותר שכן איננו זוכים לתמיכה רבה במגזר שלנו. אני הותקפתי בשבוע שעבר בעודי הולך ברחוב, ולצערי היום מצטרפים להתקפות הקיצונית גם פלגים בציבור החרדי שהיו מתונים בעבר. אנו מקווים כי תופעות אלו יפסקו ונזכה לתמיכה".

החיילים סיפרו לנשיא כי צה"ל מעניק את התנאים הנדרשים לחיילים החרדים על מנת שיוכלו לשלב את השירות בצבא עם לימוד תורה ואמרו: "כשאנו משרתים וכשאנו שבים הביתה מהצבא אנו לומדים תורה כמו שצריך לבד, בחברותא או בישיבה. צה"ל מעניק את מלוא התמיכה כדי שנתגייס חרדים ונשתחרר חרדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן