Skip to content

דרישה לחקור התנהלות שופטים, שלא מנעו השפלת קרבן אונס

שרת המשפטים לנציב תלונות השופטים: "בדוק התנהלות שופטים במהלך דיון בו נדרשה נפגעת אונס להדגים בפני בית-המשפט את מעשה התקיפה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, פנתה לנציב תלונות השופטים וביקשה אותו לבדוק את התנהלות שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר נפגעת אונס נדרשה במהלך דיון, להדגים בפני בית המשפט את מעשה האונס.

"סיטואציה משפילה". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"סיטואציה משפילה". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

המדובר במשפט אונס שהתקיים בדלתיים סגורות, בפני הרכב של שלושה שופטים בשנת 2008, בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך הדיון נדרשה נפגעת האונס להדגים בפני בית המשפט את מעשה האונס שבוצע בה תוך שהיא נחקרת ונשאלת על ידי הסנגור והשופטים. עורך דינם של ארבעה נערים פלסטיניים שהואשמו באונס, הורה לנערה הנאנסת לכרוע על ארבע ולהדגים כיצד נעשה האונס. הנערה שהייתה אז בת 15 נאלצה להדגים בפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיוק מה עשו לה האנסים, עד שנשברה.

"ככל שיש אמת בדברים, הרי מדובר בסיטואציה קשה מאוד ומשפילה עבור קרבן האונס", אומרת השרה לבני בפנייתה לנציב קבילות השופטים. "למותר לציין את הצלקות הנפשיות הקשות שמותירה התקיפה בנפש הנפגעת, מעבר לפגיעה הגופנית. אין חולק כי תפקידו של בית המשפט להגיע לחקר האמת, אך על השופטים מוטלת החובה לוודא כי בביצוע תפקידם אין הם פוגעים פגיעה נוספת בקורבן העבירה באופן שאינו מתחייב מניהול המשפט והוצאת האמת לאור״.

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה כי מדובר בתיק שהתנהל בדלתיים סגורות וחל עליו איסור פרסום לפי דין, ולכן לא תגיב על פרטי המקרה. "בתי המשפט מנהלים את ההליכים המשפטיים לפי סדרי הדין הקבועים בחוק ומתוך מטרה להגיע לחקר האמת מצד אחד ולשמור על שלום המתלוננת מצד שני", נאמר בתגובה.

המועצה לשלום הילד קוראת לילדים ולבני נוער שעברו תקיפה מינית לפנות אליה לשם קבלת סיוע וליווי במהלך ההליכים המשפטיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן