Skip to content

גידול של עשרות אחוזים במספר המבקשים לעלות מצרפת לישראל

כ-800 עולים מצרפת יגיעו הקיץ לישראל בטיסות קבוצתיות המאורגנות על ידי הסוכנות היהודית. הערב ייערך בפריז אירוע פרידה למאות מהעולים שיגיעו הקיץ במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל, נשיא הקונסיסטואר, ד"ר יואל מרגי וראשי הקהילה היהודית בצרפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז ראשית השנה חל גידול של עשרות אחוזים במספר היהודים מצרפת שמבקשים להגיע לישראל הן במסלולי עליה והן במסגרת תכניות חינוכיות ארוכות. על פי נתונים של הסוכנות היהודית, עד סוף השנה צפוי לעמוד מספרם בכולל של העולים מצרפת על כ- 2,500 איש, גידול של כ- 40% בהשוואה למספר העולים בשנה הקודמת.

מבקרים ביריד העלייה שארגנה לאחרונה הסוכנות היהודית בפריז. (צילום: לארה אופיר)
מבקרים ביריד העלייה שארגנה לאחרונה הסוכנות היהודית בפריז. (צילום: לארה אופיר)

כ-800 עולים מצרפת יגיעו הקיץ לישראל בטיסות קבוצתיות המאורגנות על ידי הסוכנות היהודית. הערב ייערך בפריז אירוע פרידה למאות מהעולים שיגיעו הקיץ במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל, נשיא הקונסיסטואר, ד"ר יואל מרגי וראשי הקהילה היהודית בצרפת.

בנוסף לגידול בעלייה, השנה גם חל גידול במספרם של הצעירים מצרפת שמגיעים לתכניות ארוכות בישראל אשר מתמקדות בחיזוק הזהות היהודית של המשתתפים והקשר שלהם עם ישראל ומאפשרות להם להתנסות בחיים בארץ באופן מעשי. כך, למשל, במסגרת פרויקט 'מסע' של הממשלה והסוכנות היהודית, צפויים להגיע לשנת לימודים והתנדבות עד סוף השנה כ- 1,000 צעירים, זאת לעומת כ- 700 אשתקד. רבים ממשתתפי 'מסע' מצרפת עולים ארצה בתום התכניות החווייתיות בישראל.

על רקע הנתונים הגבוהים אמר יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי: "אנו בתחילתו של גידול משמעותי בעלייה מצרפת, שנובע מהשקעה משמעותית של הסוכנות היהודית בתכניות חווייתיות בישראל. בשלוש השנים האחרונות השקענו בהבאת צעירים יהודים מצרפת לתכניות ארוכות בישראל – כמו לימודים, התנדבויות והתמחויות מקצועיות – ואפשרנו להם להתנסות בחיים בארץ באופן מעשי. כעת אנו רואים את הפירות, כשרבים מהבוגרים מחליטים לעלות ארצה בעקבות החוויה הישראלית שלהם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן